Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Rekrutacja, Coaching, Komunikacja
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Rekrutacja, Coaching, Komunikacja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa obejmuje zarówno profesjonalistów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, jak i osoby z innych obszarów zainteresowane poszerzeniem swoich kompetencji w zakresie rekrutacji, coachingu i komunikacji. Np.:
- Pracownicy zainteresowani rozwojem osobistym: Osoby, które chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, zarządzanie relacjami z innymi oraz techniki coachingowe, które mogą być przydatne w ich codziennej pracy.
-Studenci i absolwenci kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi lub psychologią pracy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę praktyczną i umiejętności.
-Przedsiębiorcy i właściciele małych firm: Osoby prowadzące własną działalność, które chcą lepiej zarządzać swoimi zasobami ludzkimi oraz budować efektywne relacje z pracownikami.
-Kadry zarządzające, menadżerowie oraz sprzecjaliści HR
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Rekrutacja, Coaching, Komunikacja" potwierdza zapoznanie się z kluczowymi aspektami zarządzania zasobami ludzkimi, koncentrując się głównie na trzech obszarach: rekrutacji, coachingu oraz komunikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat różnych etapów procesu rekrutacyjnego, od planowania do selekcji kandydatów.Planuje proces rekrutacyjny, tworzy atrakcyjne oferty pracy, przeprowadza skuteczne rozmowy kwalifikacyjne, ocenia potencjalnych kandydatów. Efektywnie zarządza personelem, identyfikuje potrzeby kadrowe, motywuje pracowników i buduje pozytywny klimat pracy. | Kryteria weryfikacji rozmowy i ćwiczenia w trakcie szkolenia, test teoretyczny na zakończenie szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi efektywne sesje coachingowe, wspiera pracowników w osiąganiu celów zawodowych oraz budowania ich kompetencji.Wspiera rozwój osobisty pracowników poprzez coaching, pomaganie im w odkrywaniu własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju. | Kryteria weryfikacji rozmowy i ćwiczenia w trakcie szkolenia, test teoretyczny na zakończenie szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Doskonali umiejętności werbalnej i niewerbalnej komunikacji interpersonalnej, w tym wyrażania siebie w sposób jasny, zrozumiały i przekonujący, a także posiada umiejętność skutecznego słuchania.Rozumie znaczenie skutecznej komunikacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi oraz zna techniki komunikacyjne wspierające budowanie pozytywnych relacji w miejscu pracy. Buduje i utrzymuje pozytywne relacje między ludźmi, zarówno w ramach zespołu, jak i w kontaktach z klientami i partnerami biznesowymi. | Kryteria weryfikacji rozmowy i ćwiczenia w trakcie szkolenia, test teoretyczny na zakończenie szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ZAKRES TEMATCZNY
ZZL w organizacji – aspekt strategiczny
- Strategia personalna wobec wyzwań rynku
- Controlling personalny
- Kultura organizacyjna
- Employer Branding
Motywowanie, rozwój zawodowy pracowników i oceny pracowników
- Systemy wynagrodzeń w organizacji
- Wartościowanie stanowisk pracy
- Motywowanie pozafinansowe
- Analiza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych, wdrażanie szkoleń i procesów rozwojowych: (instruktaż, coaching, mentoring)
- Zwolnienia i odejścia pracowników- aspekty społeczne
Aspekty prawne, ubezpieczenia
- Zasady ochrony danych osobowych
- Wybrane zagadnienia prawa pracy
Ludzie w organizacji – wyzwania dla menedżera personalnego
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Zarządzanie zespołem
Coaching –wykorzystanie narzędzi coachingowych do rozwoju oraz podnoszenia motywacji pracowników - Rozwiązywanie konfliktów i mediacje pracownicze
- Zarządzanie zespołem i zespołem rozproszonym
Rekrutacja i wstępna faza selekcji
- Szczegółowa analiza stanowiska pracy.
- Specyfikacja wymagań.
- Określenie profilu osobowości poszukiwanego kandydata..
Selekcja
- Metody selekcji i ich trafność.
- Przegląd najważniejszych metod selekcji.
Praktyczne zaplanowanie i przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Zaplanowanie rozmowy rekrutacyjnej (ustalenie celu, kierunku oraz użytecznych ram rozmowy).
- Zaplanowanie stosowanych metod.
- Techniki badania predyspozycji zawodowych kandydatów.
- Schemat przebiegu rozmowy rekrutacyjnej.
Przygotowanie narzędzi służących do selekcji kandydatów
- Wywiad oparty na kryteriach.
- Karta wymaganych zachowań.
- Karta obserwacji kandydata.
- Interpretacja wyników testów i obserwacji.
- Opracowanie zadań symulacyjnych z serii Assesment Centre badających oczekiwane przez firmę zachowania i umiejętności kandydatów m.in.: Zarządzanie ludźmi (np. umiejętność motywacji, negocjacji, komunikacji, asertywność, delegowanie, rozwiązywanie konfliktów w zespole, umiejętność budowania autorytetu i obejmowania funkcji lidera, orientację na wyniki, umiejętność organizacji i planowania, odporność na stres). Predyspozycje i umiejętności handlowe (np. umiejętność przekonywania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, odporność na stres, kreatywność, umiejętność radzenia sobie z obiekcjami).
Pogłębiony wywiad
- Przygotowanie skutecznych pytań, dających prawdziwy (a nie deklarowany) obraz kandydata. Pytania wyjaśniające przebieg kariery - historię zatrudnienia. Pytania związane z umiejętnościami i doświadczeniem zawodowym kandydata. Pytania dotyczące zdolności i inteligencji kandydata. Pytania związane z osobowością i postawami kandydata. Pytania relaksujące – jak poradzić sobie z zestresowanym kandydatem.
- Dobór pytań do konkretnych stanowisk.
- Techniki kontroli rozmowy, pytania sprawdzające - w jaki sposób dowiedzieć się tego, co chcemy usłyszeć a nie tego co kandydat chce nam powiedzieć.
Trudne sytuacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej - Jak sobie z nimi radzić?
- Kiedy kandydat kłamie? - rozpoznawanie rozbieżności na poziomie mowy ciała i deklarowanymi przez kandydata treściami.
- Typowe błędy popełniane w tracie rozmowy kwalifikacyjnej i sposoby ich eliminacji.
Jak dokonać trafnego wyboru kandydata?
- Ocena potencjału i przydatności dla określonych zadań na podstawie zebranych informacji.
- Sprawdzenie na ile konkretny kandydat spełnia warunki idealnego kandydata.
KOMUNIKACJA W jak sposób się komunikujemy?
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
- Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili
Przyczyny braku współpracy
- Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
- Bariery komunikacyjne współpracy (bariery negocjacyjne)
- Techniki komunikacyjne przełamujące bariery współpracy
- Jak zmieniać „ich” nastawienie?
- Jak opanować swoje emocje?
- Jak przekształcać „ich” stanowisko?
- Jak zwiększać „ich” satysfakcję?
- Jak radzić sobie z „ich” poczuciem siły?
Przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej jako metody budowania współpracy w zespole i poza nim
- Jaką funkcję pełni informacja zwrotna?
- Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy?
- Formułowanie informacji zwrotnej
Jak komunikacja buduje współpracę
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
Jaką pełnię rolę w zespole i jakie ma to znaczenia dla współpracy
- Jaką rolę pełnie w zespole
- Jakie zadania wykonuję najlepiej
Efektywność procesu komunikacji
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- Umiejętność pracy w zespole
- Samokontrola w procesie komunikacji
Czym jest komunikacja menadżerska? Obszary, cele i modele komunikacji wewnętrznej
- Funkcje i formy komunikacji menedżera.
- Zidentyfikowanie czynników obniżających jakość komunikacji w różnych obszarach.
Podsumowanie wiedzy
Sprawdzenie efektów uczenia się- test wiedzy- 30 minut
Warunki do pozytywnego zakończenia realizacji usługi- obecność uczestnika na wszystkich zajęciach.
1 godzina = 45 minut zajęć dydaktycznych
Całość usługi tj 12 godzin zegarowych plus przerwy odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 ZZL w organizacji – aspekt strategiczny (wykład na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Pogłębiony wywiad. Trudne sytuacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej - Jak sobie z nimi radzić? (rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Motywowanie, rozwój zawodowy pracowników i oceny pracowników (wykład, ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 przerwa | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Aspekty prawne, ubezpieczenia (wykład na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Ludzie w organizacji – wyzwania dla menedżera personalnego (wykład, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Rekrutacja i wstępna faza selekcji (wykład, ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 przerwa | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Selekcja (ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Praktyczne zaplanowanie i przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej (ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przygotowanie narzędzi służących do selekcji kandydatów. Jak dokonać trafnego wyboru kandydata? (wykład, ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 W jak sposób się komunikujemy? (wykład, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przyczyny braku współpracy (wykład, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej jako metody budowania współpracy w zespole i poza nim (wykład, ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 przerwa | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Jak komunikacja buduje współpracę (wykład, rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Jaką pełnię rolę w zespole i jakie ma to znaczenia dla współpracy ( rozmowa na żywo, ćwiczenia) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Efektywność procesu komunikacji (wykład na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 przerwa | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Czym jest komunikacja menadżerska? Obszary, cele i modele komunikacji wewnętrznej (rozmowa na żywo) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Podsumowanie (rozmowa na żywo, ankieta) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 walidacja (test) | Prowadzący Piotr Nowaczek | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Nowaczek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały dostępne w wersji elektronicznej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do komputera z internetem oraz kamerka