Programy rozwojowe dla talentów, sukcesorów i osób z wysokim potencjałem ( Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy )
Programy rozwojowe dla talentów, sukcesorów i osób z wysokim potencjałem ( Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do:
menedżerów HR, HR Business Partnerów, specjalistów, koordynatorów i menedżerów szkoleń i rozwoju, pracowników HR, którzy na co dzień wspierają biznes w obszarze szkoleń i rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Programy rozwojowe dla talentów, sukcesorów i osób z wysokim potencjałem" przygotowuje uczestników do tworzenia oraz prowadzenia programów rozwojowych w organizacji, poprzez dostosowanie programów do aktualnych potrzeb organizacji oraz wykorzystanie aktualnych trendów oraz dobrych praktyk w zarządzaniu rozwojem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie programów rozwojowych dla talentów, sukcesorów i osób z wysokim potencjałem | Kryteria weryfikacji • definiuje funkcję specjalnych programów rozwojowych dla wyróżniających się pracowników oraz korzyści, jakie one przynoszą• identyfikuje możliwe pułapki i konieczne warunki, aby program można było zrealizować • omawia aktualne trendy w zarządzaniu rozwojem oraz dobre praktyki | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w swojej pracy programy rozwojowe dla talentów, sukcesorów i osób z wysokim potencjałem | Kryteria weryfikacji • projektuje i prowadzi projekt rozwojowy od początku do końca• przygotowuje program rozwojowy adresujący potrzeby swojej organizacji • śledzi aktualne trendy w zarządzaniu rozwojem w organizacjach • analizuje przygotowanie organizacji do realizacji programu rozwojowego • niweluje luki kompetencyjne w organizacji • rozwiązuje istotne problemy organizacji (rotacja, odpływ know-how, niskie zaangażowanie) | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik w sposób zrównoważony zarządza potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników• buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji, wdrażania nowych pracowników, pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników • kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1. Aktualne trendy w zarządzaniu rozwojem w organizacjach
- Współczesne podejście do rozwoju w świetle multigeneracyjnego rynku pracy i dynamicznie rozwijającego się otoczenia biznesowego
- Rozwój jako czynnik budowania zaangażowania, czyli czy trzeba rozwijać pracowników?
- Podejście oparte na mocnych stronach – przydatna perspektywa szczególnie dla pokoleń późnych Y i Z(XD)
- Jakich ludzi organizacje potrzebują obecnie w świecie VUCA i Agile?
- Jakich organizacji potrzebują pokolenia późnych Y i Z(XD)? Czy da to się pogodzić?
- Kim są talenty, sukcesorzy, osoby z wysokim potencjałem (tzw. HiPo)? – czy ich obecność w organizacji to kłopot czy wartość?
- Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy programami dla talentów, sukcesorów i HiPo?
2. Przygotowanie organizacji do realizacji programu rozwojowego, czyli czy program ma szansę się udać?
- Strategia biznesowa i cele programu; spodziewany wpływ programu na wskaźniki biznesowe. Określenie parametrów mierzenia efektywności programu
- Wsparcie ze strony innych systemów HR, zarządzanie wynikami i rozwojem, przygotowanie zespołu HR
- Zaangażowanie menadżerów, ekspertów, coachów i mentorów wewnętrznych
- Potrzebne zasoby
3. Kompetencje, wartości, style, talenty – na jakim modelu oprzeć program?
- Profilowanie kluczowych stanowisk lub kluczowych obszarów organizacji, zidentyfikowanie i opisanie kompetencji przyszłości
- Co to są kompetencje? Definicje, konstrukcja modelu kompetencji, metodologia pomiaru
- Niwelowanie luk kompetencyjnych – tradycyjne podejście do rozwoju czy podejście oparte na mocnych stronach?
- Diagnoza kompetencji, stylów, talentów uczestników. Metody pomiaru i dostępne na rynku narzędzia
- Dopasowanie profilu uczestnika do profilu stanowiska/ obszaru i przyszłych wyzwań organizacji
4. Wdrożenie programu rozwojowego – ramy organizacyjne i warstwa merytoryczna
Przygotowanie
- Cel programu, definicje
- Ramy organizacyjne: czas trwania, częstotliwość działań rozwojowych
- Kryteria naboru, etapy i narzędzia selekcji
- Zespół projektowy
Realizacja
- Wsparcie uczestników w definiowaniu ich indywidualnych planów rozwoju
- Monitoring postępów i motywacji uczestnika – rozwój osobisty uczestnika wpisany w rozwój organizacji
- Bieżący feedback jako nośnik rozwoju
- Zawartość merytoryczna programu
- Różnorodność metod i działań rozwojowych
Zakończenie
- Pomiar efektywności programu
- Zagospodarowanie absolwentów programu
5. Transparentność projektu rozwojowego
- Plan komunikacji
- Odbiorcy i narzędzia komunikacji
- Materiały merytoryczne, informacyjne, promocyjne dla uczestników/ ich przełożonych
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Aktualne trendy w zarządzaniu rozwojem w organizacjach- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przygotowanie organizacji do realizacji programu rozwojowego, czyli czy program ma szansę się udać?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Kompetencje, wartości, style, talenty – na jakim modelu oprzeć program? cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Kompetencje, wartości, style, talenty – na jakim modelu oprzeć program? cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Wdrożenie programu rozwojowego – ramy organizacyjne i warstwa merytoryczna cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Wdrożenie programu rozwojowego – ramy organizacyjne i warstwa merytoryczna cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Transparentność projektu rozwojowego cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Transparentność projektu rozwojowego cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Łozińska | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 829,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto176,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto143,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Łozińska
Od ponad 20 lat aktywnie pracuje w HR. Posiada doświadczenie menedżerskie w zarządzaniu działem rekrutacji i rozwoju. Od 10 lat pracuje jako niezależny konsultant HR, trener biznesowy, coach i mentor. Bazując na czynnej praktyce HR-owca, opracowuje programy szkoleniowe dla profesjonalistów HR, w których dzieli się swoimi doświadczeniami. Odwołuje się do modelu kompetencji HRBP, opracowanego przez Dave’a Ulricha, podkreślając rolę HR we wspomaganiu biznesu. W bezpiecznej atmosferze „między nami HR-owcami” przekazuje wiedzę jak wdrażać projekty w organizacji, wspiera trening potrzebnych umiejętności oraz przygotowuje HR-owców do roli coachów i trenerów wewnętrznych.
Jej obszary specjalizacji obejmują diagnozę kompetencji metodą Assessment/Development Center, opracowywanie i realizację programów rozwojowych i szkoleniowych, wdrażanie zarządzania wynikami oraz opracowywanie i realizację programów talentowych dla sukcesorów i osób z wysokim potencjałem. Prywatnie jej pasją jest rękodzieło i zachęcanie innych do tworzenia. Jej wielką miłością są psy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |