Cukiernictwo nowoczesne – kurs cukierniczy z savoir vivre
Cukiernictwo nowoczesne – kurs cukierniczy z savoir vivre
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w cukierniach, kawiarniach, restauracjach, kuchniach hotelowych, placówkach edukacyjnch jak również w innych obiekatch gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób posiadających wcześniejsze doświadczenie zawodowe w pracy w obiektach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kompetencje zawodowe w tym zakresie.
Osiągniecie zakładanych efektów uczenia się pozwoli wypiekać torty, przygotowywac desery w formie monoporcji i inne wyroby cukiernicze a także tworzyć elementy dekoracji wg najnowszych trendów w cukiernictwie.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji21-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Cukiernictwo nowoczesne – kurs cukierniczy z savoir vivre” przygotowuje do samodzielnego wykonywania wyrobów cukierniczych w tym: tortów, deserów w formie monoporcji, pralin i czekoladek, makaroników oraz ich dekorowania a także do stosowania zasad savoir vivre w sytuacjach zawodowych i prywatnych.Osiągniecie zakładanych efektów uczenia się pozwoli wypiekać torty, przygotowywać desery w formie monoporcji itd. a także tworzyć elementy dekoracji wg najnowszych trendów w cukiernictwie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Wykonuje czynności związane z produkcją wyrobów cukierniczych nietrwałych - tortów | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Wykonuje dekoracje wyrobów cukierniczych - tortów | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Przygotowuje wypieki na bazie ciasta francuskiego/ ptysiowego/ bezowego | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Produkuje praliny i czekoladki | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Przygotowuje desery w formie monoporcji | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Piecze makaroniki | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Stosuje zasady oceny organoleptycznej w poszczególnych fazach procesu produkcji półproduktów i wyrobów cukierniczych | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Wymienia i omawia zasady savoir vivre | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Przestrzega zasad savoir vivre, komunikacji, współpracy, kultury i etyki w komunikacji w codziennych kontaktach (np. z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami, klientami itp.) | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób pracujących lub chcących pracować w cukierniach, kawiarniach, restauracjach, kuchniach hotelowych, placówkach edukacyjnch jak również w innych obiekatch gastronomicznych a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie odpowiednie jest dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Skierowane jest zarówno do osób posiadających wcześniejsze doświadczenie zawodowe w pracy w obiektach gastronomicznych jak i osób bez doświadczenia zawodowego w przedmiocie szkolenia zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kompetencje zawodowe w tym zakresie.
Osiągniecie zakładanych efektów uczenia się pozwoli wypiekać torty, przygotowywac desery w formie monoporcji i inne wyroby cukiernicze a także tworzyć elementy dekoracji wg najnowszych trendów w cukiernictwie.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
I. Cukiernictwo nowoczesne – kurs cukierniczy
1. Wykonywanie oraz dekorowanie tortów
2. Dekoracje czekoladowe i żelowe
3. Produkcja pralin i czekoladek - omówienie i wykonanie jednego przykładu
4. Wykonywanie monoporcji
5. Pieczenie makaroników
II. Savoir vivre
1. Wprowadzenie do savoir vivre i historia savoir vivre
2. Etykieta stołu oraz normy zachowanie przy stole
3. Język savoir vivre
4. Poprawna komunikacja i korespondencja
5. Zasady ubioru
6. Przyjęcia , bankiety, wesela – zasady dobrego smaku, stylu, zachowania
7. Zasady zachowania się w miejscach pracy, w rodzinie, na przyjęciach
Warunki organizacyjne realizacji szkolenia:
Zalecana minimalna liczba osób na szkoleniu: 8
Zalecana maksymalna liczba osób na szkoleniu: 12
Sala powinna zapewniać odpowiednią ilość miejsc siedzących oraz umożliwiać przeprowadzenie części praktycznej szkolenia (m.in. posiadać stanowiska i urządzenia do realizacji częsci praktycznej zajęć, dostęp dobieżącej wody itp.).
W sali powinny znajdować się stoły lub miejsca zawierające dołączone pulpity na których uczestnicy będą mogli zapisywać notatki.
Układ stołów: dowolny
Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych form: indywidualnie i grupowo.
Efekty uczenia się i kryteria ich weryfikacji:
Lp. |
Efekt uczenia |
Kryteria weryfikacji |
1. |
Wykonuje czynności związane z produkcją wyrobów cukierniczych nietrwałych – tortów: |
- dobiera metodę do produkcji wyrobów z wybranego rodzaju ciasta (np. biszkoptowego); - przeprowadza obróbkę wstępną surowców do produkcji wyrobów cukierniczych nietrwałych, w tym dezynfekuje jaja, przesiewa mąkę, oczyszcza i rozdrabnia orzechy, przeprowadza obróbkę wstępną owoców, rozprowadza drożdże w płynie; - wyjaśnia przydatność materiałów pomocniczych do produkcji wytwarzanych wyrobów; - dobiera urządzenia i sprzęt pomocniczy do sporządzenia wyrobów cukierniczych; - wytwarza gotowe wyroby cukiernicze nietrwałe – torty wybraną metodą zgodnie z recepturą i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej, np. "temperowanie czekolady. |
2. |
Wykonuje dekoracje wyrobów cukierniczych – tortów: |
- określa przydatność surowców i półproduktów stosowanych do dekoracji wyrobów cukierniczych – tortów; - dobiera urządzenia i drobny sprzęt do dekorowania wyrobów cukierniczych; - przygotowuje surowce do wykonania elementów dekoracyjnych; - opisuje i dobiera sposoby i techniki dekorowania wyrobów cukierniczych; - dekoruje torty, w tym wykonuje dekoracje czekoladowe i żelowe; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej. |
3. |
Przygotowuje wypieki na bazie ciasta francuskiego/ ptysiowego/ bezowego: |
- dobiera metodę do produkcji wyrobów z ciasta: francuskiego/ ptysiowego/ bezowego; - dobiera urządzenia i sprzęt pomocniczy do sporządzenia wyrobów cukierniczych z ciasta: francuskiego/ ptysiowego/ bezowego; - wytwarza gotowe wyroby cukiernicze z ciasta francuskiego/ ptysiowego/ bezowego zgodnie z recepturą i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej. |
4. |
Produkuje praliny i czekoladki: |
- dobiera metodę do produkcji pralin i czekoladek - omawia zasady wylewania form i korpusów czekoladowych; - dobiera urządzenia i sprzęt pomocniczy do sporządzenia pralin i czekoladek; - wytwarza czekoladki zgodnie z recepturą i bezpieczeństwem zdrowotnym żywności zasad wylewania form i korpusów czekoladowych; - przygotowuje dekoracje na korpusach z użyciem kolorowego masła kakaowego; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej, np. "genasz”. |
5. |
Przygotowuje desery w formie monoporcji: |
- planuje proces technologiczny produkcji deserów w formie monoporcji; - stosuje receptury deserów; - dobiera podstawowe surowce i dodatki do produkcji deserów; - charakteryzuje i dobiera urządzenia i drobny sprzęt cukierniczy do produkcji deserów; - sporządza desery w formie monoporcji; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej. |
6. |
Piecze makaroniki: |
- planuje proces technologiczny produkcji makaroników; - stosuje receptury produkcji makaroników; - dobiera podstawowe surowce i dodatki do pieczenia makaroników, w tym w różnych kolorach, z różnym nadzieniem / genaszem; - charakteryzuje i dobiera urządzenia i drobny sprzęt cukierniczy do produkcji makaroników; - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej. |
7. |
Stosuje zasady oceny organoleptycznej w poszczególnych fazach procesu produkcji półproduktów i wyrobów cukierniczych: |
- ocenia organoleptycznie półprodukty i wyroby cukiernicze w poszczególnych etapach procesu technologicznego; - interpretuje wyniki oceny organoleptycznej półproduktów i wyrobów cukierniczych w poszczególnych fazach procesu technologicznego; - koryguje niekorzystne zmiany w poszczególnych fazach procesu technologicznego na podstawie oceny organoleptycznej. |
8. |
Wymienia i omawia zasady savoir vivre: |
- wyjaśnia pojęcie „savoir-vivre”; - wyjaśnia zasady dotyczące etykiety przy stole oraz wymienia i omawia normy zachowanie przy stole; - posługuje się językiem savoir vivre; - stosuje zasady związane z poprawną komunikacją i korespondencją (w tym za pomocą listów, telefonów e-maili); - omawia zasady dress code’u; - dostosowuje ubiór i makijaż do okazji i sytuacji; - zasady dobrego smaku, stylu, zachowania podczas przyjęć , bankietów, wesel – rozróżnia funkcje i przywileje gości oraz organizatorów; - omawia i stosuje zasady zachowania się w miejscach pracy, w rodzinie, na przyjęciach. |
9. |
Przestrzega zasad savoir vivre, komunikacji, współpracy, kultury i etyki w komunikacji w codziennych kontaktach (np. z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami, klientami itp.): |
- używa zwrotów grzecznościowych w konwersacji z osobami różnych typów charakterologicznych; - stosuje zasady savoir-vivre’u; - tworzy komunikaty dostosowane do sytuacji; - przytacza przykłady niedopuszczalnych zachowań w kontakcie z innymi ludźmi; - realizuje projekty i zadania z innymi uczestnikami zespołu. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,37 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,37 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, np. skrypty oraz materiały do wykonywania zajęć praktycznych (w tym: urządzenia i narzędzia oraz materiały zużywalne niezbędne do realizacji programu szkolenia).
Informacje dodatkowe
Procedura reklamacji usługi szkoleniowej
Reklamacje można zgłaszać do ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o. w formie pisemnej, listem poleconym na adres: ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o., ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów lub mailem: biuro@aldeo.pl najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zakończenia realizacji danej usługi szkoleniowej wg zasad wskazanych w Procedurze reklamacji usługi szkoleniowej dostępnej na stronie internetowej: http://aldeo.pl/oferta/szkolenia/
Reklamacja zostanie uwzględniona w przypadku nienależytego zrealizowania Szkolenia z wyłącznej winy ALDEO Systemy Zarządzania Sp. z o.o.
Informujemy, że usługa może zostać poddana kontroli lub audytowi instytucji zewnętrznych, w tym audytowi w ramach audytów funkcjonowania podmiotów w Bazie Usług Rozwojowych. Zespół audytowy ma możliwość na podstawie upoważnienia wydanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości do przeprowadzenia wizytacji usługi rozwojowej.