Kadry i płace 2024/2025.
Kadry i płace 2024/2025.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Bankowość
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby poszukujące zatrudnienia lub zatrudnione w działach kadrowo-płacowych, zarówno w przedsiębiorstwach prywatnych, jak i instytucjach publicznych. Studia adresowane są również do osób prowadzących działalność gospodarczą, które chcą samodzielnie zarządzać sprawami kadrowo-płacowymi, jak również obsługiwać zagadnienia kadrowo-płacowe w innych firmach.
Usługa również adresowana do Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi198
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie słuchaczom specjalistycznej wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń, rozliczania świadczeń pracowniczych, dokumentacji kadrowej, rozliczeń i dokumentacji podatkowej oraz ZUS.Program studiów obejmuje pełny zakres wiadomości potrzebnych do wykonywania funkcji kadrowych, kadrowo-płacowych i rozliczeniowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisane pod Harmonogramem | Kryteria weryfikacji Obrona pracy końcowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP | Przedmiot | Godziny | ECTS |
1 | Nawiązywanie stosunku pracy | 11 | 2 |
2 | Pozapracownicze i nietypowe formy zatrudnienia | 11 | 2 |
3 | Rozwiązywanie stosunku pracy | 11 | 2 |
4 | Odpowiedzialność pracodawcy | 5 | 1 |
5 | Polityka kadrowa | 6 | 1 |
6 | Regulaminy w prawie pracy | 6 | 1 |
7 | Związki zawodowe i rady pracownicze w zakładzie pracy | 5 | 1 |
8 | Czas pracy | 6 | 1 |
9 | Urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy | 11 | 2 |
10 | Urlopy i uprawnienia rodzicielskie | 11 | 2 |
11 | Delegowanie pracowników | 5 | 1 |
12 | Systemy wynagrodzeń | 11 | 2 |
13 | Podatek dochodowy od osób fizycznych | 11 | 2 |
14 | Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i świadczenia socjalne | 11 | 2 |
15 | Płace i ewidencja księgowa | 6 | 1 |
16 | Lista płac | 8 | 2 |
17 | Obsługa informatyczna płac (program: Płatnik) | 5 | 1 |
18 | Obsługa informatyczna płac (program: Symfonia Kadry i Płace) | 15 | 3 |
19 | Obsługa informatyczna płac (program: Optima) | 7 | 1 |
20 | Nadzór i kontrola inspekcji pracy | 5 | 1 |
21 | Ochrona danych osobowych | 5 | 1 |
22 | Zatrudnianie osób niepełnosprawnych | 3 | 1 |
23 | Ochrona interesów pracodawcy | 5 | 1 |
24 | Dokumentacja pracownicza w zakładzie pracy | 5 | 1 |
25 | Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | 3 | 1 |
26 | Seminarium dyplomowe/praca końcowa | 10 | 4 |
SUMA | 198 | 40 |
Efekty uczenia się dla studiów podyplomowych
Jednostka prowadząca:
Krakowska Szkoła Biznesu UEK
Nazwa studiów podyplomowych:
Kadry i Płace
Dziedzina nauki:
Nauki społeczne
Profil studiów:
ogólnoakademicki
Poziom PRK
7
Poziom studiów:
podyplomowe
Liczba semestrów:
2
Symbol efektu uczenia się dla kierunku
Opis efektów uczenia się
Odniesienie do charakterystyk efektów uczenia się
3
P_W (WIEDZA) Absolwent zna i rozumie:
KiP_W1
w pogłębionym stopniu teorie i koncepcje oraz zależności ekonomiczno–społeczne, stanowiące zaawansowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania pracowników w organizacjach właściwych dla studiowanego kierunku studiów podyplomowych (kadry i płace).
P7S_WG
KiP _W2
w pogłębionym stopniu główne tendencje i kierunki zmian oraz rozwoju w obszarze kadr i płac mającym wpływ na działalność organizacji funkcjonujących na rynku.
P7S_WG
KiP _W3
w pogłębionym stopniu funkcjonowanie podmiotów związanych z obszarem zarządzania zasobami ludzkimi (w tym kadry i płace), transferu wiedzy i innowacji, zarówno w odniesieniu do poziomu operacyjnego, jak i menedżerskiego.
P7S_WG
KiP _W4
w pogłębionym stopniu prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania wykonywania działalności zawodowej w ramach obszaru kadry i płace.
P7S_WK
KiP _W5
w zaawansowanym stopniu proces zmian zachodzący w obszarze kadr oraz wynagrodzeń w kontekście ich przyczyn, przebiegu i konsekwencji.
P7S_WK
KiP _W6
w zaawansowanym stopniu kluczowe zasady i reguły tworzenia oraz rozwoju różnych form aktywności i struktur w ramach prowadzonej polityki kadrowej i płacowej.
P7S_WK
KiP _W7
w zaawansowanym stopniu zastosowanie praktyczne wiedzy z zakresu kadr i płac w działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów podyplomowych.
P7S_WG P_U (UMIEJĘTNOŚCI) Absolwent potrafi:
KiP _U1
wykorzystać posiadaną wiedzę do twórczego formułowania i rozwiązywania złożonych oraz niestandardowych problemów związanych z kadrami i obszarem wynagrodzeń oraz do wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
P7S_UW
KiP _U2
prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska oraz procesy w odniesieniu do zagadnień związanych z kadrami i płacami.
P7S_UW
KiP _U3
dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno – komunikacyjne oraz informatyczne do rozwiązywania pojawiających się problemów w zakresie realizowanych studiów podyplomowych (obszar kadry i płace).
P7S_UW
KiP _U4
przystosować istniejące rozwiązania lub tworzyć nowe rozwiązania w odniesieniu do problemów związanych z zarządzaniem kadrami i płacami.
P7S_UW
KiP _U5
wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu kadr i płac do rozwiązywania problemów oraz
P7S_UW
4
wykonywania zadań związanych z realizowanymi studiami podyplomowymi.
KiP_U6
komunikować się na tematy związane z funkcjonowaniem pracowników, w szczególności w obszarze kadr i płac, ze zróżnicowanym kręgiem odbiorców.
P7S_UK
KiP_U7
kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, przyjmując postawę lidera, motywować i inspirować członków zespołu do aktywności.
P7S_UO
KiP_U8
samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
P7S_UU P_K (KOMPETENCJE SPOŁECZNE) Absolwent jest gotów do:
KiP _K1
krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności w zakresie kadr i płac.
P7S_KK
KiP _K2
wypełniania zobowiązań społecznych oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego.
P7S_KO
KiP _K3
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, dotyczących zjawisk społeczno–ekonomicznych w obszarze kadr i płac.
P7S_KK
KiP _K4
rozwiązywania konfliktów opierając się na poglądach i opinii wszystkich członków zespołu.
P7S_KK
KiP _K5
pełnienia ról zawodowych przy uwzględnieniu zmieniających się potrzeb społecznych i organizacyjnych.
P7S_KR
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Zajęcia organizacyjne | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Nawiązywanie stosunku pracy | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Nawiązywanie stosunku pracy | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Pozapracownicze i nietypowe formy zatrudnienia | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Pozapracownicze i nietypowe formy zatrudnienia | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Rozwiązywanie stosunku pracy | Data realizacji zajęć 15-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Rozwiązywanie stosunku pracy | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Odpowiedzialność pracodawcy | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Polityka kadrowa | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Ochrona danych osobowych | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Zatrudnienie osób niepełnosprawnych | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Urlopy i uprawnienia rodzicielskie | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Urlopy i uprawnienia rodzicielskie | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Regulaminy w prawie pracy | Data realizacji zajęć 24-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Związki zawodowe i rady pracownicze w zakładzie pracy | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Systemy wynagrodzeń | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin semestralny | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto30,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto30,81 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Marek Benio
Od początku pracy zawodowej związany z Katedrą, później Wydziałem Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
prawnik, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, doktor nauk ekonomicznych,
Wieloletni pracownik KSB UEK
Andrzej Bigaj
Adwokat – właściciel Kancelarii Adwokackiej Adwokat
Doktor nauk prawnych (tytuł uzyskany na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego).
Wieloletni pracownik KSB UEK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały umieszczane są na dedykowanej stronie KSB UEK.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia wyższe.
Informacje dodatkowe
Szczegóły dot. kierunku znajdują się na stronie: www.ksb.uek.krakow.pl
Liczba godzin usługi obejmuje godziny dydaktyczne (1 godz. dydaktyczna to 45 min zegarowych).
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie ma podpisaną umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie w projekcie - "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1"