Trener biznesu
Trener biznesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Studia adresowane są do osób, które są zainteresowane pracą w charakterze trenerów biznesu (wewnętrznych oraz zewnętrznych) lub odpowiadają za rozwój pracowników i są zainteresowane nabyciem umiejętności z zakresu przygotowywania i projektowania szkoleń.
- Kompetencje rozwijane w trakcie studiów są niezbędne nie tylko osobom pragnącym profesjonalnie wykonywać zawód trenera, ale także np. specjalistom HR, specjalistom BHP, kierownikom instytucji publicznych oraz menedżerom firm prywatnych, których praca wymaga prowadzenia publicznych wystąpień, komunikowania i wdrażania zmian w organizacji oraz rozwoju podległych im pracowników, tak by nie zrobić im krzywdy. Umiejętności rozwijane podczas studiów są także niezbędne osobom wdrażającym w organizacjach standardy jakości, narzędzia lean manufacturing, zarządzającym projektami.
- Minimalna liczba uczestników14
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest dostarczenie praktycznej wiedzy, rozwój umiejętności oraz kompetencji osobistych i społecznych z zakresu planowania, realizacji i ewaluacji szkoleń. Uczestnicy studiów podyplomowych mają możliwość udziału w sesjach z ekspertami-trenerami, specjalistami z zakresu zarządzania, psychologii pozytywnej i wymienić z nimi swoje doświadczenia lub podczas praktycznych zajęć doświadczyć i nauczyć się fachu szkoleniowca.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu planowania, realizacji i ewaluacji szkoleń. | Kryteria weryfikacji Egzamin końcowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program kierunku Trener Biznesu
Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (16h)
- Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS)
- Określenie wymagań, planowanie RAPS, ocena istniejących potrzeb
- Identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników (ankieta, wywiad, development center)
- Analiza wyników i dalsze działania
Zarządzanie projektami i wdrażanie zmian (8h)
- Narzędzia, etapy, współpraca z klientem
- Zmiana (projektowanie zmian, motywy, cele, rodzaje zmian)
- Kierowanie zachowaniami i postawami ludzi wobec zmian w organizacjach
- Rodzaje wiedzy i modele zarządzania wiedzą
- Rola trenera w zakresie wprowadzania zmian
Techniczne aspekty organizacji szkoleń (4h)
- Szkolenia w miejscu pracy (planowanie czynności, lista celów, uczestnicy)
- Szkolenia poza miejscem pracy (miejsce, ograniczenia czasowe, termin rozpoczęcia i zakończenia, zalety i wady szkoleń wyjazdowych)
- Szkolenia zdalne (narzędzia do prowadzenia szkoleń online, dobór multimediów)
- Szkolenia indoor i outdoor
- Przygotowanie sali szkoleniowej i zespołów szkoleniowych online
Psychopatologie w miejscu pracy i przeciwdziałanie im (4h)
- Zdrowie psychiczne – depresja i inne powszechne zaburzenia psychiczne.
- Wypalenie
- Relacje interpersonalne w miejscu pracy
- Relacje z przełożonymi, podwładnymi i współpracownikami a proces szkoleniowy
- Przemoc i zastraszanie w miejscu pracy
- Trener wewnętrzny/zewnętrzy wobec psychopatolgii
Jak uczą się dorośli- metody efektywnej nauki (8h)
- Drabina kompetencji
- Preferencje dotyczące sposobu uczenia się
- Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się
- Model komunikacji
- Aktywizacja i motywowanie uczestników
- Metody efektywnej nauki- haki pamięciowe, akronimy, Rzymski pokój, tworzenie notatek, mapy myśli
Odporność psychiczna, dobrostan trenera (8h)
- Jak zadbać o swoją psychikę
- Trudne sytuacje jak je przejść?
- Odporność na stres
Prowadzenie biznesu szkoleniowego (4h)
- Jak zacząć prowadzić własną działalność?
- Jak jest „na swoim”?
- Dotacje?
Trudne sytuacje w pracy trenera (8h)
Przygotowanie i prowadzenie prezentacji (8h)
- Cechy dobrej prezentacji
- Przygotowanie prezentacji (cel prezentacji, zakres merytoryczny, ramówka prezentacji, grupy odbiorców, potrzeby informacyjne, kompetencje grypy odbiorców, układ prezentacji, określanie możliwych pytań, planowanie czasu)
- Prowadzenie prezentacji (trafne przywitanie, omawianie slajdów – technika 3*3, odpowiadanie na pytania, dyskusja, podsumowanie)
Projektowanie materiałów szkoleniowych (8h)
- Struktura materiałów szkoleniowych (właściwych i uzupełniających)
- Zawartość materiałów
- Poszukiwanie źródeł
- Materiały elektroniczne
Opracowanie programów i tworzenie sesji szkoleniowych (8h)
- Problemy i potrzeby biznesowe
- Określanie celów i treści szkolenia
- Programy szkoleniowe
- Tworzenie scenariusza sesji szkoleniowej szkolenia stacjonarnego oraz online
Metody szkoleniowe- TTT (16h)
- Komunikacja społeczna:
- Komunikacja w procesie szkoleniowym
- “Aktywne słuchanie”
- Sprzężenie zwrotne
- Parafraza
- Techniki odpowiadania na pytania
- Kreatywność
- Elastyczność zachowań
- Myślenie analityczne
- Sztuka autoprezentacji (tworzenie wizerunku trenera)
- Techniki pracy w grupie- małe i duże grupy, konferencje
- Dyscyplina czasowa a program szkolenia
Szkolenia stacjonarne a szkolenia zdalne (4h)
- Szkolenia zdalne a szkolenia stacjonarne
- Dobór narzędzi do szkoleń
Dynamika procesów grupowych (8h)
- Proces grupowy – analiza poznawcza
- Elementy procesu grupowego
- Fazy rozwoju grupy
- Specyfika komunikacji w grupie
- Struktura zespołu
- Role odgrywane w grupie
- Kryzysy i konflikty grupowe
- „Udana grupa”
Sztuka mówienia i higiena głosu, trening aktorski (8h)
- Trening artykulacyjny, czyli jak właściwie wypowiadać głoski i akcentować wyrazy?
- Ćwiczenia usprawniające dykcję
- Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, niezbędne do poprawnej wymowy
- Ćwiczenia kształtujące prawidłowe nawyki oddechowe podczas mówienia (oddychanie przeponowe)
- Emisja głosu
Komunikacja i PR (8h)
- Narzędzia kształtowania wizerunku w social mediach, Facebok, Instagram, Linked In.
- Tworzenie wizerunku trenera
- Szkolenia on-line- jak je przygotować
- Technologia i jej zastosowanie
Ocena efektywności szkoleń (8h)
- Ocena krótko- i długoterminowa
- Określanie kryteriów oceny i sposobów pomiaru
- Doraźne cele szkoleniowe a cele długofalowe
- Działania doszkoleniowe
- Narzędzia oceny uczestników szkoleń (ankieta, notatki, obserwacje uczestniczące, wyniki pracy, testy kompetencji)
Konsultacje i przygotowanie sesji szkoleniowych- pod kątem projektu końcowego (4h)
PROWADZENIE SZKOLEŃ – INDOOR (16h)
PROWADZENIE SZKOLEŃ – OUTDOOR (16h)
Liczba godzin: 176 (minimum 30 punktów ECTS)
-
Liczba semestrów: 2
Zajęcia odbywają się w sobotę i w niedzielę
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, które uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz rozwiązywaniem przykładów praktycznych.
Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych przygotowanych przez wykładowców. Są to opracowania autorskie, akty prawne, konspekty oraz zadania do samodzielnego rozwiązywania.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Zjazd I (sobota) | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Zjazd I (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Zjazd II (sobota) | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Zjazd II (niedziela) | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Zjazd III (sobota) | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Zjazd III (niedziela) | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Zjazd IV (sobota) | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Zjazd IV (niedziela) | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Zjazd V (sobota) | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Zjazd V (niedziela) | Data realizacji zajęć 02-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Zjazd VI (sobota) | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Zjazd VI (niedziela) | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Zjazd VII (sobota) | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Zjazd VII (niedziela) | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Zjazd VIII (sobota) | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Zjazd VIII (niedziela) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Zjazd IX (sobota) | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Zjazd IX (niedziela) | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Zjazd X (sobota) | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Zjazd X (niedziela) | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Zjazd XI (sobota) | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Zjazd XI (niedziela) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,52 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,52 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Haczkiewicz
Dyplomowany Trener Biznesu, wykładowca wyższych uczelni w zakresie komunikacji, wystąpień publicznych, negocjacji, zarządzania sobą w czasie, technik efektywnego uczenia dorosłych, technik prowadzenia szkoleń, treningu managerskiego.
Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe.
Od dziesięciu lat pracuje jako trener biznesu i wykładowca akademicki.
Posiada dziewiętnastoletnie doświadczenie sceniczne dzięki współpracy z prywatnym teatrem oraz jest współautorką publikacji literacko- poetyckich.
Uzyskała liczne nagrody i wyróżnienia w konkursach ogólnopolskich czy festiwalach piosenki estradowej.
Prowadzi szkolenia behawioralne oraz doskonalące dla trenerów, mówców, liderów.
W ostatnim czasie Ania uzyskała certyfikat „Chief Wellbeing Officer” oraz „Silva Life System” i „Silva Emotion System” oraz „Mindfulness”.
W swojej pracy skupia się na budowaniu pozytywnych relacji w oparciu o zrozumienie i szacunek do drugiego człowieka. Interesuje się psychologią, totalną biologią i szeroko pojętym rozwojem oso
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy po / na zajęciach otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych przygotowanych przez wykładowców. Są to opracowania autorskie, akty prawne, konspekty oraz zadania do samodzielnego rozwiązywania. Materiały te, zawierające przykłady z praktyki gospodarczej, są często pomocne w późniejszej pracy zawodowej.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu Filia w Opolu, może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu (dla. woj. opolskiego liderem projektu jest OCRG);
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online dostępny na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1
4. Po zapisie online proszę o kontakt z Biurem Rekrutacji w celu zweryfikowania poprawności wygenerowanych dokumentów. Kontaktując się proszę o podanie hasła: BUR
Informacje dodatkowe
Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Cena usługi nie zawiera wymaganej opłaty za wydanie świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w kwocie - 30 zł.
Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
Szczegółowe informacje na stronie: www.merito.pl/opole/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams w formie pracy zespołowej wykorzystującej czaty, spotkania i rozmowy w wielu oknach, przypięte kanały oraz integrację zadań z aplikacjami. Uczestnicy korzystają z aplikacji Teams w ramach Microsoft Office 365 bezpłatnie. Z aplikacji Teams można korzystać: poprzez przeglądarkę, aplikację instalowaną na komputerze lub mobilną na telefon. Minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami