Analiza zmian w kodeksie pracy oraz nowych wzorów dokumentów w 2024 roku - forma zdalna
Analiza zmian w kodeksie pracy oraz nowych wzorów dokumentów w 2024 roku - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, pracowników działów kadr i płac, księgowości, pracowników administracyjnych i do wszystkich zainteresowanych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest aktualizacja i uzupełnienie wiedzy z obszaru kadr ze szczególnym uwzględnieniem planowanych zmian w Kodeksie Pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się – uczestnik zna informacje o prawie pracy | Kryteria weryfikacji – uczestnik zna informacje o prawie pracy | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Zagadnienia wstępne dotyczące zmian w zakresie:
- przejrzystych form zatrudnienia
- dyrektywy work-life-balance
- pracy zdalnej
- badania trzeźwości
- nowego oświadczenia PIT–2
2. Przejrzyste warunki pracy – nowe wzory dokumentów pracowniczych
- zawieranie umów na okres próbny po zmianach
- nowe zasady wypowiadania umów o pracę na czas określony
- świadczenie pracy na rzecz innych pracodawców – swoboda podejmowania zatrudnienia a zakaz konkurencji
- rewelacja w zakresie informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia – analiza założeń
- szkolenia pracowników, a czas pracy – zasady regulowania szkoleń pracowników w przepisach wewnątrzzakładowych i konsekwencje dla pracodawcy
- nowe zasady i zakres roszczeń pracowniczych przed sądami pracy
3. Wpływ obowiązku wdrożenia dyrektywy work-life-balance na prawa i obowiązki stron stosunku pracy
- kodeks pracy po zmianach w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów
- zasady i formy udzielania dni wolnych w związku z siłą wyższą
- nowy urlop opiekuńczy – prawo i zasady udzielania
- urlop rodzicielski – nowe zasady udzielania
- urlop ojcowski – modyfikacje zasad udzielania
- zmiana wysokości zasiłku za czas urlopu rodzicielskiego i macierzyńskiego
- uprawnienia dla rodziców dzieci do 8 roku życia dziecka
- elastyczna organizacja pracy – nowe rozwiązanie w KP
- dodatkowa ochrona pracowników korzystających z rozwiązań wprowadzonych dyrektywą work-life-balance
4. Praca zdalna
- praca zdalna - założenia ogóle
- zasady wprowadzenia pracy zdalnej w zakładzie pracy
- treść porozumienia/regulaminu pracy zdalnej
- praca zdalna a telepraca
- kategorie pracowników objętych zakazem odmowy pracy zdalnej
- elastyczna organizacja pracy a praca zdalna
- praca zdalna a kontrola warunków pracy pod względem BHP i wypadki przy pracy
5. Kontrola trzeźwości pracowników w miejscu pracy – nowe obowiązki pracodawcy
- zasady wprowadzenia kontroli trzeźwości lub kontroli obecności środków odurzających – zakres podmiotowy i przedmiotowy
- przepisy wewnątrzzakładowe dotyczące badania trzeźwości i obecności innych środków – nowe obowiązki pracodawcy
- przechowywanie dokumentacji z przeprowadzonych badań – zmiany w prowadzeniu akt osobowych
6. Zmiany w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej
- akta osobowe – nowa część akt i zakres jej prowadzenia
- nowe wnioski w sprawach związanych z rodzicielstwem i zwolnieniami opiekuńczymi
- nowa treść świadectwa pracy
7. PIT-2 po nowemu:
- zasady składania PIT-2 w trakcie roku podatkowego
- PIT-2 u kilku płatników podatku (pracodawców) – nowe zasady stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę na podatek, „dzielenie” kwoty wolnej od podatku pomiędzy różnych płatników
- szerszy katalog osób uprawnionych, czyli PIT-2 nie tylko dla pracowników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 1. Zagadnienia wstępne dotyczące zmian w zakresie | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 2. Przejrzyste warunki pracy – nowe wzory dokumentów pracowniczych | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 3. Wpływ obowiązku wdrożenia dyrektywy work-life-balance na prawa i obowiązki stron stosunku pracy | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 4. Praca zdalna | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 5. Kontrola trzeźwości pracowników w miejscu pracy – nowe obowiązki pracodawcy | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 6. Zmiany w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 7. PIT-2 po nowemu | Prowadzący Małgorzata Klowan | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto639,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto520,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto127,92 PLN
- Koszt osobogodziny netto104,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Klowan
W trakcie trwania studiów pracowała w jednej ze szczecińskich Kancelarii Adwokackich, gdzie nabyła praktyczne umiejętności w zakresie stosowania prawa oraz przygotowywania pism procesowych, pozwów itp.
W latach 1998-2000 i 2002-2003 pracowała jako inspektor w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie w Wydziale Obsługi Prawnej.
W latach 2003-2017 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie, w latach 2004-2017 na stanowiskach inspektora pracy, starszego inspektora pracy i starszego inspektora pracy – specjalisty. W trakcie kilkunastoletniej pracy w charakterze inspektora pracy zajmowała się przede wszystkim:
- kontrolą i nadzorem nad warunkami pracy (kontrole zakładów pracy),
- przygotowywaniem analiz i opinii prawnych z zakresu prawa pracy, wydawaniem decyzji administracyjnych
- współpracą z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe, społeczna inspekcja pracy),
- czynnie uczestniczyła w akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP, a adresowanych do różnych grup zawodowych oraz młodzieży szkolnej i studentów,
- przygotowywała szereg opracowań w dziedzinie prawa pracy dla celów szkoleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian w prawie pracy
Od 2004 roku czynny wykładowca i trener:
- szkoleń i kursów z zakresu prawa pracy w różnych formach edukacyjnych, adresowanych do różnych grup zawod
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne. Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie e-mail’a najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem na adres szkolenia@pcdk.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku szkoleń wyjazdowych rezygnacji nie jest możliwa. W przypadku firm zwolnionych z VAT niezbędne jest wypełnienie i przesłanie faksem lub pocztą elektroniczną oświadczenia o zwolnieniu z VAT.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informuję, że administratorem danych jest Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio sp. z o.o., ul. ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków.
Informacje dodatkowe
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie zdalnej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne po stronie uczestnika - komputer, smartfon lub tablet podłaczony do internetu, przeglądarka Firefox lub Chrome.