Budowa i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji - Akademia HR
Budowa i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Specjaliści i eksperci HR, HR Business Partnerzy, osoby odpowiedzialne za kreowanie rozwiązań z zakresu ZZL w organizacji
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności budowania i wdrażania modeli kompetencyjnych w organizacjach:• Zrozumienie wzajemnego powiązania strategii biznesowej i strategii ZZL w organizacji
• Zrozumienie roli modelu kompetencyjnego w planowaniu i realizacji wszystkich procesów z zakresu miękkiego HR
• Kształtowanie umiejętności współpracy z biznesem w zakresie budowy i wdrożenia modelu kompetencyjnego
• Poznanie technik i narzędzi wykorzystywanych podczas opracowywania modelu kompetencji
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Rozumie podstawowe definicje związane z zagadnieniem budowy modelu kompetencyjnego• Zna etapy procesu tworzenia i wdrażania modelu kompetencyjnego w organizacji • Zna metody pracy na poszczególnych etapach budowy modelu • Umie tworzyć opisy kompetencji i profili kompetencyjnych • Umie oceniać kompetencje • Umie planować różnorodne procesy HR w odniesieniu do wspólnej podstawy jaką jest model kompetencyjny | Kryteria weryfikacji • Obecność i aktywność na zajęciach• Realizacja case study • Ankiety ewaluacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji z obszaru HR – zarządzanie procesami HR, tworzenie opisów kompetencji, budowa modeli kompetencyjnych.
Program
Program
Dzień 1 Zasady budowy modeli kompetencyjnych
Moduł 1. Zarządzanie oparte na kompetencjach
- Pojęcie zarządzania kompetencjami
- Zarządzanie kompetencjami a efektywność organizacji
- Definicja kompetencji
- Rodzaje kompetencji
- Kompetencja a profil kompetencyjny oraz model kompetencyjny
Moduł 2 Budowa modelu kompetencyjnego – zebranie materiału surowego
- Etapy budowy modelu kompetencyjnego
- Tworzenie modelu kompetencji we współpracy z zarządem i top managementem firmy
- Tworzenie modelu kompetencji we współpracy z osobami zatrudnionymi w organizacji
- Inne metody budowy modeli kompetencyjnych
- Przygotowanie narzędzi do zebrania materiału surowego – scenariusze wywiadów pogłębionych, warsztaty z pracownikami, wywiady panelowe
- Analiza materiału surowego – case study
Moduł 3 Budowa modelu kompetencyjnego – opis kompetencji
- Elementy opisu kompetencji – definicja, zakres zachowań, skala oceny
- Ilościowy sposób opisu kompetencji
- Jakościowy sposób opisu kompetencji
- Ćwiczenia z zakresu opisywania kompetencji w różnych modelach
- Błędy i dobre praktyki w opisach kompetencji
Dzień 2 Wdrożenie i zastosowanie modelu kompetencyjnego w organizacji
Moduł 4 Budowa modelu kompetencyjnego – opracowanie księgi kompetencji
- Walidacja modelu metodą sędziów kompetentnych
- Poziomy kompetencji w organizacji (ogólnoorganizacyjne, hierarchiczne, funkcyjne)
- Zasady tworzenia profili kompetencyjnych – case study
Moduł 5 Ocena kompetencji
- Zasady oceny kompetencji
- Błędy i dobre praktyki w ocenie kompetencji
- Ćwiczenia z zakresu oceny kompetencji w rozmowach rekrutacyjnych i podczas obserwacji próbek pracy
Moduł 7 Wdrożenie modelu kompetencyjnego
- Etapy wdrożenia kompetencji w organizacji
- Rola komunikacji we wdrożeniu modelu kompetencyjnego
- Kultura włączania a wdrożenie modelu kompetencyjnego w organizacji
- Korzyści z wdrożenia modelu kompetencyjnego w organizacji
Moduł 8 Model kompetencyjny jako podstawa procesów ZZL w organizacji
- Ocena a rozwój kompetencji
- Wykorzystanie modelu kompetencyjnego w miękkich i twardych procesach HR
- Narzędzia do oceny kompetencji kandydatów i pracowników
- Tworzenie procesów rekrutacji, ocen pracowniczych, programów talentowych, szkoleń i ścieżek kariery w oparciu o kompetencje – case studies
- Kompetencje przyszłości
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 499,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 499,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto178,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto178,50 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy zdobędą przydatne formatki ułatwiające tworzenie opisów kompetencji
Informacje dodatkowe
Szkolenie poprowadzi Pani Aneta Cibik-Matujewicz
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia będę odbywały się w formie zdalnej z wykorzystaniem platfomy Teams. Zajęcia odbędą się w czasie rzeczywistym, zgodnie z harmonogramem. Zostanie zapewniona obustronna komunikacja między prowadzącym zajęcia a uczestnikami. Użytkownicy platformy powinni posiadać urządzenie z dostępem do internetu. Szczegółowe wymagania sprzętowe i w zakresie oprogramowania znajdują się pod adresem: https://support.microsoft.com/pl-pl/office/wymagania-systemowe-dotycz%C4%85ce-aplikacji-teams-do-u%C5%BCytku-osobistego-dae0234b-839c-4f85-ae75-d14ad2baa978
Do każdych zajęć udostępniany jest wirtualny pokój wraz z hasłem. Link jest dostępny 48 godzin przed zajęciami i ważny do ich zakończenia.