Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej – świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem
Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej – świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do panowanie nad swoimi emocjami i właściwej komunikacji wspomagającej prawidłowe relacje interpersonalne co pozwali im na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się charakteryzują istotne dla komunikacji elementy | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się rozróżniają typy temperamentu i charakteryzują różnice między nimi | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i charakteryzuje typy temperamentu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się charakteryzują czym naprawdę jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie” | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje czym jest asertywność i wymienia korzyści z niej płynące | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosują kluczowe techniki asertywne | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki asertywne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się radzi sobie z emocjami w kontaktach z innymi osobami | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje w życiu codziennym techniki pozwalające mu na radzenia siebie w emocjami w kontaktach z innymi osobami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wyrażają swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi komunikować się z innymi osobami w sposób akceptowalny dla każdej ze stron | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Panowanie nad swoimi emocjami i właściwa komunikacja wspomagają prawidłowe relacje interpersonalne.Inteligencja emocjonalna odpowiada za Twoją umiejętność kontrolowania uczuć i emocji, pozwalając na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu. Podczas praktycznych warsztatów poznasz jak istotne jest rozwijanie inteligencji emocjonalnej, jakie zależności panują pomiędzy emocjami, komunikacją i stresem oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach zawodowych.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. WSTĘP - WPROWADZENIE DO TEMATU
- Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
MODUŁ II. KOMPETENCJE NIEZBĘDNE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ: KOMUNIKACJA, INTELIGENCJA EMOCJONALNA
MODUŁ III. POSTAWY I ZACHOWANIA UŁATWIAJĄCE I UTRUDNIAJĄCE DOBRĄ KOMUNIKACJĘ
- Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony na współpracę z innymi
- Rodzaje barier komunikacyjnych
- Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
- Ćwiczenie - zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?).
- Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność
MODUŁ IV. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - narzędzia
- Aktywne słuchanie
- Znaczenie i techniki aktywnego słuchania - parafraza, odzwierciedlenie
- Parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
- Rozmowa
- Dostrojenie się do drugiej osoby - poziom werbalny i niewerbalny
- Pytania - rodzaje i funkcje pytań
- Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań - ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
- Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
- Informacja zwrotna
- Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
- Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
- Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
MODUŁ V. MOWA CIAŁA - CZY NAPRAWDĘ JEST TAKA WAŻNA?
- Ćwiczenie - rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ VI. INTELIGENCJA EMOCJONALNA CZYLI KOMUNIKACJA EMOCJI JAKO ASPEKT BUDOWANIA RELACJI
- IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
- Siła inteligencji emocjonalnej
- Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg D. Goleman)
- Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
- Rozmowa o emocjach własnych - dyskusja w grupach
MODUŁ VII. O TYM, ŻE NIE MA DOBRYCH LUB ZŁYCH TEMPERAMENTÓW
- "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
- Poznajemy osobowości
- Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
- Test osobowości Hartmana
- 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
- Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
- „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę)
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
MODUŁ VIII. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH
- W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
- Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
- Stres powstaje w głowie!
- Rozbrajanie stanów negatywnych
- Wzbudzanie stanów pozytywnych
MODUŁ IX. ŹRÓDŁA I FAZY STRESU
- Stres korzystny i niekorzystny
- Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
- Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
- Jak reagujemy na stres?
- Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
- Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
- Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
- Ćwiczenie: Autodiagnoza
MODUŁ X. WROGA ZAMIENIĆ W PRZYJACIELA - UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
- Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania - prawo Yerkesa-Dodsona
- Czynniki redukujące stres zawodowy
- Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
- Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
- Style reagowania w sytuacjach trudnych
- Autorska gra szkoleniowa
MODUŁ XI. ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ A SPOSOBEM REAGOWANIA NA STRES
MODUŁ XII. EMOCJE I ASERTYWNOŚĆ
- Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
- Reguły rozmowy asertywnej
- Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
- Budowanie komunikatów asertywnych
- Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych - analiza przypadków
Szkolenie polecane jest dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji emocjonalnej i umiejętnością radzeniem sobie ze stresem.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, silnie odwołujące się do doświadczenia uczestników. Z dużą ilością dyskusji, ćwiczeń indywidualnych, w parach oraz grupowych, w tym:
- Analizy przypadków.
- Praca w grupach.
- Scenki z odgrywaniem ról.
- Ćwiczenia indywidualne.
- Testy.
- Dyskusje.
- Krótkie prezentacje wykładowe.
- Film.
- Gra szkoleniowa.
Struktura zajęć:
- 15% - prezentacje wykładowe
- 85% - część warsztatowa
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia znajdują się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/komunikacja-interpersonalna-z-elementami-inteligencji-emocjonalnej-swiadome-komunikowanie-zarzadzanie-emocjami-i-stresem-2024-12-05-wroclaw.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej - świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej - świadome komunikowanie, zarządzanie emocjami i stresem | Prowadzący Adrianna Zbińska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Zbińska
Doświadczenie zdobywała jako: kierownik Biura Zarządu i Controllingu w firmie produkcyjnej „Hanka" S.A., dla której współtworzyła, wdrożyła system controllingu. Kolejne zajmowane stanowiska to menedżer zespołu sprzedawców i menedżer ds. szkoleń. Podczas swojej kariery zawodowej zbudowała i zarządzała zespołem, który osiągnął trzecie miejsce w Polsce za wyniki w sprzedaży w latach 2001-2002.
Wieloletni trener i wykładowca między innymi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Legnicy.
Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Ukończone kursy:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar;
• Limra International Inc.
• Szkolenie dla trenerów: Piotra Tymochowicza
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Metaedukacja
• Szkolenia trenerskie (dwa poziomy) – Moderator Studia Pedagogiczne
• Szkolenia wewnętrzne – cyklicznie prowadzone w TU Allianz Polska SA w latach: 1999 – 2003
Posiadane certyfikaty:
• Management Skills Seminar;
• Limra International Inc. Unit Manager's Training Seminar; Limra International Inc.
Współautorka EMS - Elektronicznego Menedżera Szkoleń oraz platformy badawczej SPOT - systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie szkoleniami i badaniami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz stronie AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami