Prezentacja i autoprezentacja - wystąpienia publiczne
Prezentacja i autoprezentacja - wystąpienia publiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi w sytuacjach zawodowych/prywatnych.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności autoprezentacyjnych podczas wystąpień publicznych oraz umiejętności profesjonalnego przygotowania prezentacji.Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat technik wzbudzania i podtrzymywania zainteresowania słuchaczy, radzenia sobie z tremą, stresem i trudnymi sytuacjami w trakcie wystąpień publicznych.
Nabyte przez uczestników umiejętności i wiedza wpłyną na efektywność ich pracy i pozwolą na wzmocnienie profesjonalnego wizerunku firmy.
Kompetencje społeczne
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się uczestnik posiada wiedzę dotyczącą struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania | Kryteria weryfikacji charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wykorzystuje narzędzia wspierające prezentację | Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzia wspierające prezentację w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosuje techniki minimalizowania tremy (tzw. stresu autoprezentacyjnego | Kryteria weryfikacji stosuje podczas prezentacji techniki minimalizujące tremę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosuje świadomie mowę ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej | Kryteria weryfikacji prezentacja spotykają się z pozytywnym odbiorem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się stosuje techniki pobudzania i utrzymania zainteresowania słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu | Kryteria weryfikacji realizuje prezentacje angażujące i zaciekawiające słuchaczy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wykorzystuje techniki autoprezentacji – magia pierwszego i … drugiego wrażenia do budowania wizerunku profesjonalnego i wiarygodnego mówcy | Kryteria weryfikacji charakteryzuje i stosuje techniki autoprezentacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć świadomie zarządzać swoją mową ciała, gestami, głosem, słowami żeby wywierać oczekiwany i pozytywny wpływ na odbiorców swojego wystąpienia; jak zbudować autorytet mówcy i jakimi działaniami sprawić, żeby dobre pierwsze wrażenie publiczności na Ciebie jako mówcę utrzymało się przez całe Twoje wystąpienie.
1. Efekt „pierwszego wrażenia”
2. Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
3. Autodiagnoza stylu
5. Dostosowanie wizerunku do sytuacji publicznych
6. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego kolorem i stylem -
- strój
- akcesoria i symbole statusu
7. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego głosem (czyli „głośno i wyraźnie”)– komunikacja wokalna
8. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego słowem – komunikacja werbalna
9. Budowanie wizerunku i autorytetu występującego postawą – metoda PROSTO (gesty, spojrzenie, ustawienie ciała etc.)
10. Jak dobry mówca zdobywa zaufanie swojej publiczności.
MODUŁ II. PRZYGOTOWANIE DOBREJ PREZENTACJI – STRUKTURA DIAMENTU
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć prawidłowo i profesjonalnie przygotowywać swoją prezentację; jakimi trikami warto otworzyć i zakończyć prezentację, by inspirowała Twoich słuchaczy do działania i jakie słowa, zwroty zawierać w prezentacji, które będą Ci pomagać zamiast szkodzić.
1. Zdefiniowanie celu prezentacji – o czym chcesz mówić
2. Kto będzie słuchał – analiza audytorium
3. Zabłyśnij na wejściu – schemat otwarcia prezentacji
4. Mocny PSB (Power Sound Bite)
5. Przejrzysta treść główna – co i w jaki sposób zawrzeć w prezentacji
6. Efektywne i efektowne zakończenie
7. 9 filarów znakomitej prezentacji
MODUŁ III. SPOSOBY PRZYCIĄGANIA I ZATRZYMANIA UWAGI SŁUCHACZY
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jakie są techniki pobudzania i utrzymania zainteresowania słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu; jak wykorzystać Power Point i inne narzędzia audiowizualne, aby Twoja publiczność nie narzekała i była pod wrażeniem i dlaczego powinieneś opowiadać historie i w jaki sposób mogą one wzbogacić Twoją prezentację.
1. Style zapamiętywania i uczenia się dorosłych
2. Budowanie relacji ze słuchaczami
3. Techniki pobudzania i podtrzymywania zainteresowania – czyli jak przemawiać interesująco
4. Jak z dobrej prezentacji zrobić świetną – naucz się opowiadać historie
5. Wykorzystanie humoru
6. Prezentacja za pomocą środków audiowizualnych – mity i fakty (Power Point, flipchart, rzutnik multimedialny, tablica)
MODUŁ IV. PROWADZENIE PREZENTACJI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że lęk przed zbliżającą się prezentacją jest czymś zdrowym i normalnym; nauczysz się różnych technik radzenia sobie z tremą przed i podczas wystąpienia publicznego.
1. Znalezienie własnego stylu
2. Odpowiadanie na pytania z sali
3. Techniki radzenia sobie ze stresem i z tremą podczas wystąpienia publicznego
- jak działa trema i skąd się bierze
- do czego potrzebna nam jest trema
- metody niwelowania tremy
4. Zwroty, którymi nie należy zaczynać i zwroty, którymi nie należy kończyć prezentacji
5. Zwroty, którymi warto rozpocząć i którymi warto skończyć prezentację
MODUŁ V. PROWADZENIE INDYWIDUALNYCH MINI - PREZENTACJI – ĆWICZENIA DOSKONALĄCE INDYWIDUALNE UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Po zakończeniu modułu będziesz umieć samodzielnie poprowadzić prezentację wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu; dowiesz się, jakie są Twoje mocne strony jako mówcy i co ewentualnie jest do poprawy … może nic ;), SPRAWDŹ TO!
1. Wybór tematu prezentacji indywidualnej do przygotowania po dniu pierwszym i zaprezentowania w dniu drugim szkolenia przez każdego uczestnika (10 – minutowe studium przypadku oparte o tematy z życia wzięte) – uczestnicy losują temat swojego wystąpienia z kilkudziesięciu dostępnych tematów lub prezentują swój temat
2. Indywidualne wystąpienia – praca z kamerą
3. Indywidualne i zespołowe udzielanie informacji zwrotnej – mocne strony uczestnika i prezentacji + rzeczy do poprawy i do udoskonalenia (czyli „nie taki diabeł straszny” i każdy ma swoją mocną stronę jako prezenter, na której warto budować swój autorytet)
4. Po szkoleniu – przesłanie przez organizatora szkolenia filmików z nagraniami wystąpienia uczestników szkolenia + indywidualny feedback dla każdego uczestnika szkolenia – wraz ze wskazaniem mocnych stron wystąpienia i udzieleniem praktycznych wskazówek dot. dalszego rozwoju w przygotowywaniu i prowadzeniu indywidualnych prezentacji
VI. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/sztuka-prezentacji-i-autoprezentacji-wystapienia-publiczne-2024-12-11-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Prezentacja i autoprezentacja - wystąpienia publiczne | Prowadzący Agnieszka Olejnik | Data realizacji zajęć 11-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Prezentacja i autoprezentacja - wystąpienia publiczne | Prowadzący Agnieszka Olejnik | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Olejnik
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.
Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.
Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.
Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener.Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.
Jestem z zawodu psychologiem – praktykiem. Zawodowo zajmuję się obsługą klienta,
a kompetencje lide
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy min 80% frekwencji)
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz na stronie AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. = 45 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi