Integracja Pokoleń - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Integracja Pokoleń - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia jest zespół zarządzający zasobami ludzkimi oraz polityką personalną w przedsiębiorstwie. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby, które chcą dowiedzieć się jak wykorzystać potencjał pracowników z różnych pokoleń oraz w jaki sposób rozwiązywać konflikty wynikające z różnic wiekowych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie lepiej zrozumieć różnice pokoleniowe oraz ich wpływ na środowisko pracy. Będą wyposażeni w umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania różnorodnością wiekową w zespole oraz do budowania efektywnej współpracy między pokoleniami. Celem jest stworzenie atmosfery pracy, w której każde pokolenie będzie czuć się docenione i zintegrowane, co przyczynia się do poprawy wyników organizacji oraz zwiększenia satysfakcji pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleniowych. Pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych grup wiekowych. | Kryteria weryfikacji Zadanie projektowe - charakterystyka 4 pokoleń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Dyskusja podczas szkolenia | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Skutecznie identyfikuje potrzeby, oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie grupowe: Opracowanie listy głównych potrzeb i oczekiwań każdego pokolenia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo/pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. Wspiera efektywną pracę tych zespołów. | Kryteria weryfikacji Zadanie projektowe - budowanie składów zespołów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Studium przypadków - intermentoring. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Skuteczne rozwiązuje wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia - mediacje. | Kryteria weryfikacji Symulacja rozmowy mediacyjnej - rozwiązywanie konfliktu między dwoma pracownikami z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dyskusje grupowe, ćwiczenia szkoleniowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu pracowników z różnych grup pokoleniowych. | Kryteria weryfikacji Symulacje sytuacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Studium przypadków - omówienie roli liderów i menedżerów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Test kompetencyjny - Sytuacyjny Test Decyzyjny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Otwartość na innych: 5 pokoleń na rynku konsumenckim, 4 pokolenia na rynku pracy
- Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów.
- Ocena jakie pokolenie reprezentuję, czym charakteryzuje się pokolenie własne z perspektywy uczestników.
- Podobieństwa i różnice międzypokoleniowe.
- Dokładna charakterystyka 4 pokoleń funkcjonujących na rynku pracy: Z, Y, X i Baby Boomers. Zadanie projektowe.
- Potencjał różnych grup wiekowych na podstawie charakterystyki
- Zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku - kluczowe kompetencje.
Moduł 2. Potrzeby, oczekiwania i aspiracje różnych pokoleń.
- Przeprowadzenie dyskusji na temat głównych potrzeb, oczekiwań i aspiracji każdego pokolenia w kontekście pracy.
- Ćwiczenie grupowe: Opracowanie listy głównych potrzeb i oczekiwań każdego pokolenia.
- Omówienie różnic w motywacji i źródłach satysfakcji zawodowej między pokoleniami.
- Przedstawienie narzędzi do identyfikacji indywidualnych motywatorów dla każdego pokolenia.
- Przedstawienie najlepszych praktyk w dostosowywaniu strategii zarządzania do różnorodności pokoleniowej.
- Test wiedzy na temat charakterystyki postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych/pokoleniowych.
Moduł 3. Budowanie zespołów wielopokoleniowych.
- Omówienie strategii selekcji i dobierania pracowników do zespołów.
- Dyskusja na temat tworzenia zespołów, które wykorzystują różnorodność wiekową jako siłę.
- Zadanie projektowe - budowanie składów zespołów. Prezentacja opracowanego zadania.
- Omówienie zagadnienia intermentoringu i przekazywania sobie wiedzy w taki sposób, aby doświadczenie zdobyte przez starszych pracowników pozostało w firmie z młodszymi. Studium przypadków.
- Przedstawienie narzędzi i technik wspierających efektywną komunikację i współpracę w zróżnicowanych zespołach.
- Omówienie metod monitorowania postępów i oceny efektywności zespołów wiekowych.
- Przedstawienie narzędzi do zbierania opinii i informacji zwrotnej od członków zespołu.
Moduł 4. Rozwiązywanie konfliktów i nieporozumień.
- Zarządzanie konfliktem – trudne sytuacje między pokoleniami.
- Jak przewidywać konflikty w pracy?
- Poziomy komunikacji – postawy rozmówcy (szef, pracownik, dostawca, odbiorca)
- Empatia w komunikacji
- Czego w komunikacji oczekują ode mnie różne pokolenia?
- Czym są mediacje - charakterystyka, metody, transparentna komunikacja
- Symulacja rozmowy mediacyjnej - rozwiązywanie konfliktu między dwoma pracownikami z różnych pokoleń
Moduł 5. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Definicja wypalenia zawodowego i jego główne objawy. Omówienie konsekwencji wypalenia zawodowego dla jednostki oraz organizacji.
- Przedstawienie głównych czynników ryzyka prowadzących do wypalenia zawodowego, takich jak nadmierne obciążenie pracą, brak wsparcia, konflikty w miejscu pracy itp.
- Omówienie strategii, która ma na celu zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Przedstawienie najlepszych praktyk w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu.
- Przedstawienie narzędzi i technik poprawiających samoświadomość i umiejętność radzenia sobie z trudnościami. Symulacje sytuacyjne.
- Omówienie roli liderów i menedżerów w tworzeniu zdrowego i wspierającego środowiska pracy. Studium przypadków.
- Przedstawienie konkretnych działań, które liderzy i menedżerowie mogą podjąć w celu zapobiegania wypaleniu zawodowemu w swoich zespołach.
- Test kompetencyjny na bazie metodologii Sytuacyjnego Testu Decyzyjnego. Pytania otwarte odnoszące się do sytuacji związanych z wypaleniem zawodowym pracowników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1. Otwartość na innych: 5 pokoleń na rynku konsumenckim, 4 pokolenia na rynku pracy | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 2. Potrzeby, oczekiwania i aspiracje różnych pokoleń. | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł 3. Budowanie zespołów wielopokoleniowych. | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 4. Rozwiązywanie konfliktów i nieporozumień. | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Moduł 5. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto275,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto275,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Wojtowicz-Chałupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników szkolenia:
- podręcznik wersja elektroniczna,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf,
- prezentacja multimedialna,
- autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze w formie zdalnej:
a) platformę /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Google Meet https://meet.google.com/?hs=197&authuser=0
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana), Safari, Opera lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjach. Mikrofon, głośnik lub zestaw słuchawkowy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s.
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer
MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy.
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link jest ważny od pół godziny przed rozpoczęciem usługi do momentu jej zakończenia