Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, kierownicy zasobów ludzkich (HR Managers), specjaliści ds. HR, liderzy zespołów, szkolenie kierowane do pracodawców i osób przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy" przygotowuje do samodzielnego wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym, a także przygotowuje do samodzielnej pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomiePolski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Omawia skuteczność różnych strategii HR w kontekście globalnych trendów i lokalnych warunków rynkowych, opisuje podstawowe mechanizmy globalizacji, migracji, oraz innowacji technologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia skuteczność różnych strategii HR w kontekście globalnych trendów i lokalnych warunków rynkowych, opisuje podstawowe mechanizmy globalizacji, migracji, oraz innowacji technologicznych. | Kryteria weryfikacji Omawia terminy takie jak: raca zdalna, automatyzacja procesów HR, wellbeing pracowników, różnorodność i inkluzja, omawia jak poszczególne trendy mogą wpływać na funkcje HR, takie jak rekrutacja, rozwój pracowników, ocena wydajności, stosuje szczegółowy plan wdrożenia nowych trendów w przedsiębiorstwie, uwzględniając potencjalne wyzwania i korzyści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmyz jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Opisuje programy szkoleniowe, programy motywacyjne, polityki work-life balance, oraz inicjatywy związane z różnorodnością i inkluzją, omawia podstawowe korzyści z wdrożenia konkretnych programów HR, takie jak zwiększenie zaangażowania pracowników, poprawa retencji, podniesienie kwalifikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacjii wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Omawia czym są programy mentoringowe, elastyczne formy pracy, systemy motywacyjne i rozwój talentów, identyfikuje kluczowe elementy dobrych praktyk HR i wskazać ich główne zalety. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnejwłasnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Opisuje kilka innowacyjnych rozwiązań w polityce personalnej, takich jak programy elastycznego czasu pracy, platformy do zarządzania talentami, systemy feedbacku w czasie rzeczywistym, opracowuje podstawowy plan wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w swojej firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowańadekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe zmiany w firmie i wymogi związane z tymi zmianami, takie jak zmiany technologiczne, reorganizacje strukturalne, nowe cele strategiczne, identyfikuje podstawowe potrzeby rozwojowe pracowników związane z adaptacją do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzeniazmian. | Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe czynniki wpływające na gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do zmian, takie jak kultura organizacyjna, zaangażowanie zarządu, dotychczasowe doświadczenia ze zmianami. Identyfikuje podstawowe wskaźniki gotowości przedsiębiorstwa do zmian, takie jak istniejące procedury, struktura organizacyjna, dostępność zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystanieminnowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby organizacji związane z innowacjami HR i przedstawić podstawowe propozycje zmian, planuje kompleksową analizę potrzeb organizacji, zidentyfikować obszary wymagające innowacji oraz zaplanować inicjatywy związane z wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych gruppracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Projektuje podstawowy program HR, który odpowiada na zidentyfikowane potrzeby różnych grup pracowniczych, opracowuje złożone, zintegrowane programy HR, uwzględniające potrzeby różnych grup pracowniczych oraz obejmujące różnorodne aspekty, takie jak szkolenia, wsparcie kariery, polityki równości i różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy,niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe źródła oporu przed zmianami, takie jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji, zmiany w organizacji, stosuje podstawowe metody identyfikacji obaw pracowników i źródeł oporu, takie jak ankiety, rozmowy z pracownikami, analiza opinii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy(m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje podstawowe grupy interesariuszy, takie jak kadra zarządzająca, menedżerska, oraz przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych, planuje podstawową identyfikację potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup interesariuszy, korzystając z podstawowych narzędzi badawczych, takich jak ankiety i wywiady. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działaniazwiązane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Stosuje podstawowe komunikaty dotyczące nowych rozwiązań HR do potrzeb różnych grup interesariuszy, używając prostych, zrozumiałych języków i form komunikacji, omawia podstawowe informacje na temat działań związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR w sposób przystępny dla różnych grup interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe korzyści płynące z pozytywnego nastawienia do zmian, takie jak zwiększona motywacja i lepsza adaptacja, prezentuje złożone korzyści płynące z zmian, dostosowując komunikaty do różnych grup odbiorców i wykorzystywać przekonujące argumenty oraz dane, które adresują specyficzne obawy i potrzeby współpracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
Program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
Dzień 1
Przeprowadzenie szczegółowej analizy potrzeb różnych grup pracowniczych i interesariuszy, uwzględniając aspekty takie jak płec, wiek, pochodzenie etniczne i poglądy.
Diagnozowanie źródeł oporu przed zmianami, takich jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji itp.
Opracowanie indywidualnych programów HR ukierunkowanych na zaspokojenie potrzeb różnych grup pracowniczych i integrację pracowników w ramach organizacji.
Dzień 2
Uwzględnienie innowacyjnych rozwiązań i procesów HR w planowaniu programów.
Identyfikacja potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup interesariuszy w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR.
Regularna komunikacja z zainteresowanymi stronami w celu omówienia działań związanych z wdrażaniem zmian i uwzględnienie ich opinii.
Skuteczne eliminowanie przejawów oporu przed zmianami poprzez odpowiednie wsparcie i szkolenia dla pracowników.
Dzień3
Kształtowanie pozytywnego nastawienia do zmian poprzez edukację i informowanie współpracowników o korzyściach płynących z nowych rozwiązań HR.
Sesja Pytań
Praca w grupach
Test końcowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Przeprowadzenie szczegółowej analizy potrzeb różnych grup pracowniczych i interesariuszy, uwzględniając aspekty takie jak płec, wiek, pochodzenie etniczne i poglądy. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 przerwa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Diagnozowanie źródeł oporu przed zmianami, takich jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji itp. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 przerwa obiadowa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Diagnozowanie źródeł oporu przed zmianami, takich jak obawy przed utratą pracy, niedopasowanie kompetencji itp. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Opracowanie indywidualnych programów HR ukierunkowanych na zaspokojenie potrzeb różnych grup pracowniczych i integrację pracowników w ramach organizacji. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Uwzględnienie innowacyjnych rozwiązań i procesów HR w planowaniu programów. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 przerwa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Identyfikacja potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup interesariuszy w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 przerwa obiadowa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Regularna komunikacja z zainteresowanymi stronami w celu omówienia działań związanych z wdrażaniem zmian i uwzględnienie ich opinii. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Skuteczne eliminowanie przejawów oporu przed zmianami poprzez odpowiednie wsparcie i szkolenia dla pracowników. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Kształtowanie pozytywnego nastawienia do zmian poprzez edukację i informowanie współpracowników o korzyściach płynących z nowych rozwiązań HR. | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 przerwa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Sesja Pytań | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 przerwa obiadowa | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 praca w grupach (prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe) | Prowadzący Sylwia Kulczyk | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 test końćowy (walidacja) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Kulczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 24 godz. zegarowe, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 %, podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Szkolenie jest otwartą usługą dla innych przedsiębiorstw. Cena usługi zawiera koszt walidacji.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.
W trakcie szkolenia udostepniona zostanie lista obecności, która następnie zostanie przekazana Operatorowi.
W przypadku uczestniczenia w szkoleniu osób z niepełnosprawnością zostanie ono dostosowane do ich potrzeb.
Uczestnik po zakończonej usłudze otrzyma Zaświadczenie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne,
Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego:
Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 1 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo
- przeglądarka internetowa:
Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).