ZROWNOWAŻONE ZARZADZANIE POTENCJAŁEM PRACOWNIKÓW – ZGODNE Z NOWYMI WYZWANIAMI RYNKU PRACY
ZROWNOWAŻONE ZARZADZANIE POTENCJAŁEM PRACOWNIKÓW – ZGODNE Z NOWYMI WYZWANIAMI RYNKU PRACY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, kierownicy zasobów ludzkich (HR Managers), specjaliści ds. HR, liderzy zespołów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy będą samodzielnie zarządzać różnorodnością wiekową w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje wpływ zmian na rynku pracyna możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje główne trendy i zmiany narynku pracy, które mają wpływ na pozyskiwanie i utrzymanie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia metody oceny potencjałuzawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody oceny potencjałuzawodowego i wskazuje jakie metody oceny potencjału zawodowego są najbardziej odpowiednie dla konkretnego stanowiska w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Określa obecnei przyszłe potrzeby swoich pracowników, trafnie identyfikuje kluczowe obszary działalności firmy, w których niezbędne są konkretne kwalifikacje, kompetencje, doświadczenia i talenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalnekorzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Omawia możliwościi korzyści jakie firma może osiągnąć dzięki zróżnicowaniu wewnętrznemu pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje oraz wdraża programyrekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje strategię rekrutacji, któraumożliwia pozyskanie kandydatów o różnorodnych kompetencjach, talentach i doświadczeniach. Trafnie wybiera odpowiednie narzędzia selekcji kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje narzędzia i procesy HR,pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne obszary rozwojukompetencji pracowników, określa plany rozwoju indywidualnego dla pracowników, które uwzględniają ich obecne umiejętności, cele zawodowe oraz potrzeby organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje rozwiązania i narzędzia HRukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Trafnie określa główne zmianyi wyzwania, jakie stoją przed organizacją i społeczeństwem, projektuje odpowiednie narzędzia i programy rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na mocne stronypracowników, omawia znaczenie różnorodności w miejscu pracy i identyfikuje je wśród kadry. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje skuteczne programywymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na istniejące zasoby wiedzy worganizacji, , stosuje procesy, które umożliwią skuteczną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Aktywnie angażuje pracownikóww programy szkoleniowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i kształtuje wartości i kulturępracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility) | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować elementysprzyjające lub hamujące otwartość na nowe wyzwania rozwojowe, podejmuje działania mające na celu promowanie otwartości na nowe wyzwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje 24 godziny zegarowe, wymagana obecność to 80 % frekwencji.
Program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
Dzień 1: Wprowadzenie do zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników
Nowe wyzwania rynku pracy
- Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia, rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia.
- Znaczenie zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników
- Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji.
- Analiza potrzeb i oczekiwań pracowników
- Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania.
Rozwój kompetencji i umiejętności pracowników
- Identyfikacja kluczowych kompetencji
- Rozpoznanie kluczowych kompetencji wymaganych w nowych warunkach rynkowych.
- Rozwój umiejętności miękkich
- Omówienie znaczenia umiejętności miękkich w kontekście zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników.
- Planowanie ścieżek rozwoju
- Praktyczne strategie planowania ścieżek rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje.
Dzień 3: Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników
- Znaczenie zaangażowania pracowników
- Omówienie korzyści wynikających z zaangażowania pracowników dla organizacji.
- Techniki motywacji pracowników
- Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby.
- Tworzenie korporacyjnej kultury organizacyjnej
- Wskazówki dotyczące budowania korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników.
- Sesja pytań - omówienie materiału szkoleniowego
- Test koncowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia,
rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań
pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Rozpoznanie kluczowych kompetencji
wymaganych w nowych warunkach rynkowych. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Praktyczne strategie planowania ścieżek
rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Przedstawienie różnych technik
motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Omówienie korzyści wynikających z
zaangażowania pracowników dla organizacji. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przedstawienie różnych technik
motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 ćwiczenia praktyczne dotyczące
motywowania pracowników | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Wskazówki dotyczące budowania
korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Sesja pytań- omówienie materiału
szkoleniowego | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 test końcowy (walidacja) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 437,50 PLN
- Koszt usługi netto5 437,50 PLN
- Koszt godziny brutto181,25 PLN
- Koszt godziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Zajchowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych przygotowanych przez prowadzącego.
Warunki uczestnictwa
Rejestracja za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Nawojowskiej 12, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi