Studia podyplomowe WROCŁAW: Psychologia sportu
Studia podyplomowe WROCŁAW: Psychologia sportu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatem studiów są:
- psychologowie pragnący specjalizować się w psychologii sportu oraz starający się o licencję psychologa sportu PTP,
- trenerzy,
- osoby, którym zależy na poszerzeniu swojej wiedzy dotyczącej psychologicznych czynników związanych z wykonaniem sportowym,
- osoby, które chcą podnieść swoje kompetencje w kierowaniu zespołami ludzkimi poprzez zastosowanie transferu doświadczeń z psychologii sportu na teren skutecznego kierowania zespołem.
Wymagany poziom wykształcenia: magister.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi193
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Absolwenci psychologii zyskają wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii sportu i dziedzin pokrewnych, które są istotne w pracy z zawodnikiem i zespołem sportowym. Ponadto nauczą się tworzyć plan praktycznego działania pracy z zawodnikiem oraz zespołem sportowym. Trenerzy, pedagodzy zdobędą wiedzę związaną ze zrozumieniem motywów działania człowieka, sportowca. Ponadto studia pozwolą na zdobycie umiejętności skutecznej pracy z zawodnikiem, zespołem sportowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA- Słuchacz zna przedmiot i zadania psychologii sportu oraz wie jak zmieniały się w ujęciu historycznym. - Słuchacz posiada wiedzę na temat głównych wyzwań współczesnej psychologii sportu (identyfikacja talentu sportowego, wsparcie na etapie przejścia od sportu spontanicznego do ukierunkowanego). - Słuchacz posiada wiedzę z zakresu nauk podstawowych związanych z aktywnością sportową. - Słuchacz posiada podstawowy zasób pojęć i wiedzy o psychicznym funkcjonowaniu człowieka w kontekście działalności sportowej. - Słuchacz posiada wiedzę na temat psychologicznych aspektów powstawania urazów fizycznych w sporcie. - Słuchacz posiada wiedzę niezbędną do udzielania wsparcia psychologicznego zawodnikowi w trakcie rehabilitacji po urazie fizycznym. - Słuchacz posiada wiedzę na temat zagrożeń dla zdrowia wynikających z nadmiaru aktywności ruchowej. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - Słuchacz rozumie mechanizmy oddziaływania środkami społecznymi na osobowość w procesie aktywności fizycznej.- Słuchacz posiada wiedzę na temat identyfikacji rozwoju sportowego. - Słuchacz posiada wiedzę na temat klinicznych aspektów psychologii sportu. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- Słuchacz potrafi uwzględniać w sportach wczesnej specjalizacji prawa rozwojowe. - Słuchacz potrafi komunikować się ze sportowcami oraz sztabem szkoleniowym z użyciem specjalistycznej terminologii. - Słuchacz potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną do optymalizacji pracy z osobami uprawiającymi sport. - Słuchacz nabywa umiejętność wdrażania w pracy z zawodnikiem, elementów treningu umiejętności psychologicznych (stawianie celów, relaksacja, koncentracja, wyobrażenia, pozytywny dialog wewnętrzny). - Słuchacz potrafi stworzyć oraz wprowadzić psychologiczny program ze sportowcami indywidualnymi oraz zespołami sportowcami (magister psychologii). - Słuchacz potrafi tworzyć, planować i realizować klimat motywacyjny w sporcie. - Słuchacz potrafi udzielać wsparcia psychologicznego osobom kończącym karierę sportową (magister psychologii). | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE- Słuchacz dba o dorobek i tradycję zawodu. - Słuchacz przestrzega zasad etyki zawodowej oraz wymaga tego od innych. - Słuchacz potrafi współpracować z innymi specjalistami pracującymi w sporcie. - Słuchacz dba o wszechstronny rozwój osób uprawiających sport. - Słuchacz w swoich kontaktach ze sportowcami ujawnia wrażliwość, empatię, otwartość, refleksyjność, postawy prospołeczne i odpowiedzialność. - Słuchacz jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. - Słuchacz w przypadku trudności w samodzielnym opracowaniu rozwiązania problemu zasięga opinii ekspertów. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania.Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Moduł I: Teoretyczne podstawy sportu
- Fizjologia sportu
- Anatomia funkcjonalna
- Uczenie motoryczne
- Teoria sportu
Moduł II: Warsztaty z trenerami i zawodnikami
- Sport indywidualny i zespołowy
- Psychologiczne aspekty kariery sportowej
Moduł III: Sport dzieci i młodzieży
- Sport kobiet oraz dzieci i młodzieży
- Identyfikacja i rozwój talentu sportowego
Moduł IV: Trening umiejętności psychologicznych
- Teoria i praktyka treningu mentalnego w sporcie
- Trening kreatywności w sporcie
- Budowa i prowadzenie skutecznej grupy i zespołu w sporcie
- Budowanie programu praktycznego działania. Monitoring psychologiczny
Moduł V: Psychospołeczne aspekty psychologii sportu
- Przywództwo w sporcie
- Rywalizacja czy kooperacja? Sztuka negocjacji w sporcie
Moduł VI: Procesy motywacyjne w sporcie
- Osobowość i sport
- Identyfikacja źródeł stresu i lęku w sporcie
Moduł VII: Kliniczna psychologia sportu
- Wprowadzenie do klinicznej psychologii sportu
- Ciemne strony sportu
- Zagadnienia kliniczne.
Z ważnych przyczyn Uczelnia zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w kadrze i programie studiów.
Organizacja nauki
Czas trwania: dwa semestry - 193 godzin dydaktycznych, liczba możliwych punktów do zdobycia ECTS: 30.
Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele. Harmonogram usługi obejmuje przerwy kawowe i obiadowe. Godzina dydaktyczna trwa 45 minut. Szczegóły realizacji poszczególnych zjazdów (godziny realizacji, przedmioty, prowadzący) wskazane są w harmonogramie, który udostępniany jest słuchaczom nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
Jako osoby prowadzące zajęcia wymieniona jest część kadry dydaktycznej kierunku.
Studia będą się odbywać w formie mieszanej. Część zajęć odbywa się stacjonarnie w wyznaczonym miejscu, drugą część trener prowadzi na żywo poprzez komunikator.
Sposób walidacji usługi - weryfikacja efektów kształcenia następuje w ramach zaliczeń realizowanych w trakcie studiów.
Uniwersytet SWPS zajęcia zdalne prowadzi poprzez narzędzia Google Meet, Google Classroom oraz oprogramowanie Zoom.
Linki do zajeć ważne są do końca września 2024 roku.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem: https://www.swps.pl/oferta/wroclaw/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychologia-sportu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto38,34 PLN
- Koszt osobogodziny netto38,34 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne dla uczestników usługi są udostępniane Słuchaczom:
- za pośrednictwem usługi Google Classroom, na której odbywają się zajęcia prowadzone zdalnie, lub
- w formie papierowej w przypadku zjazdów stacjonarnych
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata poniżej wymienionego warunku:
- Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (https://rekrutacja.swps.pl/s/login/?language=pl) i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytet SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
- Spełnianie warunków: dyplom ukończenia uczelni wyższej (minimum magister).
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Rok akademicki rozpoczyna się 01.10.2024 r.
Na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości cena usługi wynosi 7 400,00 zł – jest to kwota, którą ponosi Słuchacz w przypadku wyboru systemu płatności 1 raty/rok akademicki. Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci, studenci i słuchacze Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google Workspace (Google Classroom oraz Google Meet)
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2, 2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video. (Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy). Android z systemem 5.0 lub nowszy/iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader, Pakiet biurowy np Libre Office, Open Office lub Microsoft Office.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami