Akademia HR - Integracja procesów migracyjnych w strategii personalnej organizacji - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Integracja procesów migracyjnych w strategii personalnej organizacji - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do zarządzania różnorodnością kulturową, co rozwija umiejętność organizacji do szybkiego reagowania na zmiany otoczenia oraz dostosowywania się do nowych sytuacji.Uczestnik po szkoleniu określa główne wyzwania polityki HR własnej organizacji związane z procesami migracyjnymi, przygotowuje i wdraża rozwiązania ukierunkowane na kształtowanie w firmie przyjaznego środowiska pracy dla osób z zagranicy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje trendy społeczno-gospodarcze oraz zjawiska kształtujące procesy migracyjne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje trendy społeczno-gospodarcze oraz zjawiska kształtujące procesy migracyjne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje podstawowe motywy podejmowania pracy w Polsce przez różne grupy migrantów. | Kryteria weryfikacji - definiuje podstawowe motywy podejmowania pracy w Polsce przez różne grupy migrantów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Określa główne wyzwania polityki HR własnej organizacji związane z procesami migracyjnymi. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje główne wyzwania polityki HR związane z procesami migracyjnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje aktualne regulacje prawne (w tym związane z zezwoleniami na pracę, legalizacją pobytu, uznawaniem kwalifikacji i dyplomów itp.) dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy | Kryteria weryfikacji - definiuje aktualne regulacje prawne (w tym związane z zezwoleniami na pracę, legalizacją pobytu, uznawaniem kwalifikacji i dyplomów itp.) dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje metody pozwalające weryfikować potencjał, kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników z zagranicy i dopasować do nich odpowiednią ofertę pracy. | Kryteria weryfikacji - identyfikuje metody pozwalające weryfikować potencjał, kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników z zagranicy i dopasować do nich odpowiednią ofertę pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Przygotowuje i wdraża rozwiązania ukierunkowane na kształtowanie w firmie przyjaznego środowiska pracy dla osób z zagranicy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na kształtowanie w firmie przyjaznego środowiska pracy dla osób z zagranicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Dostarcza oferty pracy (sam i/lub we współpracy ze specjalizującymi się w tej kwestii firmami, instytucjami) do odpowiednich grup kandydatów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady pisania ofert pracy i ich dystrybucji dla osób z zagranicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Skutecznie wdraża nowych pracowników z zagranicy do pracy na bazie usystematyzowanych programów zapewniających ich adaptację, integrację oraz sprzyjających efektywnej pracy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody skutecznego wdrażania nowych pracowników z zagranicy do pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Organizuje pracownikom z zagranicy odpowiednie wsparcie organizacyjne, językowe i prawne, związane z ich pracą w Polsce | Kryteria weryfikacji - identyfikuje zasady organizacji pracownikom z zagranicy odpowiedniego wsparcia językowego i prawnego, związanego z ich pracą w Polsce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wprowadza rozwiązania eliminujące bariery językowe między pracownikami z różnych krajów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania eliminujące bariery językowe między pracownikami z różnych krajów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Kształtuje wizerunek firmy otwartej na współpracę z osobami z różnych krajów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady kształtowania wizerunku firmy otwartej na współpracę z osobami z różnych krajów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być powiązane z różnicą stylów pracy migrantów z różnych krajów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody identyfikowania i rozwiązywania wszelkich konfliktów, które mogą być powiązane z różnicą stylów pracy migrantów z różnych krajów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Aktywnie identyfikuje oraz eliminuje zagrożenia związane z ewentualnymi nadużyciami względem pracowników z zagranicy | Kryteria weryfikacji - identyfikuje zagrożenia związane z ewentualnymi nadużyciami względem pracowników z zagranicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AGENDA SZKOLENIA
Dzień 1
- Wprowadzenie do problematyki migracji
- od najnowszych trendów po nieoczywiste motywacje migrantów.
- Jak Migracje Kształtują Politykę HR
- Jak globalne migracje ludności wpływają na strategie zarządzania zasobami ludzkimi oraz jakie wyzwania stawiają przed działami HR.
- Społeczno-gospodarcze czynniki wpływające na migrację
- Analiza głównych czynników społeczno-gospodarczych, które napędzają migracje oraz dyskusja nad ich wpływem na rynek pracy.
- Motywacje migrantów i Polska jako destynacja pracy
- Co sprawia, że Polska staje się atrakcyjnym miejscem pracy dla migrantów? Poznajmy tę historię i zrozummy motywacje migracyjne.
- Wyzwania i rozwiązania w obszarze integracji pracowników migracyjnych
- Przełamując bariery: Omówienie problemów związanych z integracją pracowników migracyjnych i poszukiwanie skutecznych strategii rozwiązania tych wyzwań.
Dzień 2
- Prawo, Praca i Migracje: Ścieżka Prawna dla Pracowników Zagranicznych
- Zapoznanie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zatrudniania obcokrajowców oraz omówienie praktycznych aspektów ich implementacji.
- Metody oceny umiejętności pracowników zagranicznych
- Jak skutecznie oceniać kwalifikacje pracowników spoza kraju? Praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki.
- Dopasowanie Idealne: Kompetencje Pracowników a Wymagania Stanowisk
- Odkryjmy narzędzia i strategie, które pomagają w dopasowaniu ofert pracy do umiejętności pracowników migracyjnych.
- Kreowanie przyjaznego środowiska dla pracowników migracyjnych
- Jak stworzyć atmosferę sprzyjającą efektywnej pracy zespołowej w wielokulturowym środowisku?
- Konstruktywne wsparcie i inkluzja: Organizacyjne i językowe wsparcie dla pracowników migracyjnych: najlepsze praktyki i sposoby na budowanie pozytywnej atmosfery.
- Mosty międzykulturowe
- Promowanie współpracy międzykulturowej jako klucz do sukcesu organizacji: jak rozwijać otwartość i zrozumienie w firmie?
- Podsumowanie i zakończenie: Nowe perspektywy, powe możliwości w kontekście rzeczywistości zawodowej uczestników szkolenia
- Wspólne refleksje nad zdobytą wiedzą i inspirujące wnioski na przyszłość.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do problematyki migracji; Jak Migracje Kształtują Politykę HR wykład | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Społeczno-gospodarcze czynniki wpływające na migrację ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Motywacje migrantów i Polska jako destynacja pracy ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Wyzwania i rozwiązania w obszarze integracji pracowników migracyjnych ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Prawo, Praca i Migracje: Ścieżka Prawna dla Pracowników Zagranicznych ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 07-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Metody oceny umiejętności pracowników zagranicznych; Dopasowanie Idealne: Kompetencje Pracowników a Wymagania Stanowisk ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 07-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Kreowanie przyjaznego środowiska dla pracowników migracyjnych ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 07-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Mosty międzykulturowe; Podsumowanie i zakończenie ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 07-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nina Borek
Uczelnia Łazarskiego w Warszawie | 2021 - 2023
Wydział: Ekonomii i zarządzania
Kierunek: Zarządzanie (2-letnie studia magisterskie)
Specjalizacja: Zarządzanie projektami w branży IT
Uniwersytet Śląski w Katowicach | 10.2013 – 05.2016
Wydział: Nauk Społecznych
Kierunek: Doradztwo zawodowe i coaching
Poziom wykształcenia: Wyższe (licencjat)
Doświadczenie trenerskie: Obecnie trener Altkom Akademii. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i coachingu biznesowym. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach).
Zakres prowadzonych szkoleń:
Różni podróżni obsługa bez barier;
Zatrudnianie pracowników z niepełnosprawnościami w Polsce – korzyści, dostępność, wymogi;
Szkolenia w zakresie umiejętności uniwersalnych tj. kreatywność i innowacyjność, uczenie się, praca zespołowa, przedsiębiorczość, rozwiązywanie problemów;
Prosty język oraz obsługa osób z niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: www.altkomakademia.pl/warunki-ogolne-uczestnictwa-w-zajeciach.
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.