Lean Green Belt
Lean Green Belt
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Liderzy i managerowie średniego i wyższego szczebla
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji zarządczych i przywódczych w obszarze Lean / Kaizen / Ciągłego doskonalenia oraz przygotowanie kadry managerskiej do podjęcia działań optymalizacyjnych w swojej organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - Planowanie, organizowanie i wdrażanie narzędzi doskonalących procesy - Wzrost efektywności, terminowości i jakości realizowanych procesów - Zaprojektowanie struktury spotkań typu Boardmeeting - Wypracowanie standardu zarządzania wizualnego - Opracowanie map stanu obecnego AS-IS - Zidentyfikowanie problemów oraz wąskich gardeł w procesach - Przygotowanie Road Map wdrożenia zmian procesowych z rekomendowanymi zmianami i oczekiwanymi efektami - Stworzenie rutyn i standardów pracy managerów i liderów - Wzrost zaangażowania i satysfakcji pracowników | Kryteria weryfikacji Projekt optymalizacyjny dla wybranego procesu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się - Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu Lean na poziomie Green Belt | Kryteria weryfikacji Zdanie egzaminu teoretycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 0 (Wprowadzajacy)
KICK OFF – JAK ZACZĄĆ
- Moduł projektowy, pozwalający na rozpoczęcie działań w celu usprawnienia procesu i zdobycia certyfikatu Lean GreenBelt ®
- Zrozumienie przebiegu programu rozwojowego LGB
- Praktyczne wskazówki dotyczące następnych kroków
- Wytyczne do wyboru procesu, który zapewni możliwości nauki metody w życiu realnym oraz da potencjał na wygenerowanie oszczędności
- Dobór zespołu – charakterystyka członków zespołu, którzy wraz z liderem będą wytrwale dążyli do sukcesu
- Budowanie harmonogramu prac projektowych
- Kontrakt 5R dla zespołu projektowego
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność budowania zespołu w oparciu o 5R – Kierunek, Ramy, Role, Reguły, Relacje
- Zrozumienie roli lidera w budowaniu efektywnych i zaangażowanych zespołów
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Wypełnienie Karty Inicjatywy
- Wybór procesu do usprawnienia
- Dobór zespołu oraz 5R dla zespołu projektowego
Moduł 1
PODSTAWY LEAN
- Świadomość roli pracowników i liderów w ciągłym doskonaleniu procesów
- Lean vs. Narzędzia lean vs. Kultura Lean vs. Strategia Lean
- 5 elementów Strategii Lean
- Wartość dodana, marnotrawstwo oczywiste oraz marnotrawstwo ukryte
- Uprawomocnienie do identyfikowania i eliminacji marnotrawstwa
- 9 typów marnotrawstwa
- Nauka kwestionowania Status Quo
- Jak angażować pracowników w codzienną identyfikację marnotrawstw oraz poszukiwanie rozwiązań problemów?
- One Step Ahead – rekonesans przed analizą
OBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikacji marnotrawstwa oraz wartości dodanej w procesie
- Zrozumienie warunków docelowych, na których opiera się kultura Ciągłego Doskonalenia
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Identyfikacja najczęściej występujących marnotrawstw w organizacji
Moduł 2
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 1
- Lean 3D – diagnoza, dopasowanie, doskonalenie
- Budowanie konsensusu z zespołem
- Mapowanie procesu:
- Identyfikacja portfolio procesów / matryca rodziny produktów
- SIPOC
- VSM / Makigami
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność identyfikowania obszaru z potencjałem do wzrostu efektywności
- Zdolność do identyfikacji wąskich gardeł mających wpływ na efektywność procesu
- Umiejętność dopasowania rodzaju mapowania do specyfiki branży
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Stworzenie mapy wybranego procesu wraz z bazowymi pomiarami (Voice of Customers vs. stan obecny) i identyfikacją wartości dodanej i marnotrawstw
Moduł 3
DIAGNOZA STANU OBECNEGO – CZĘŚĆ 2
- Szczegółowa analiza efektywności i jakości procesów i zespołów
- Dobór odpowiednich narzędzi do wykorzystania w trakcie diagnozy:
- Analiza Cycle Time vs. Takt Time
- Audyt pracy standaryzowanej
- SWCS/SWS
- Ocena efektywności wykorzystania zasobów ludzkich
- MOS/ODIL
- Span of Control – efektywność struktury organizacyjnej
- Analiza przerwań
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyliczania potencjału do wzrostu efektywności procesu i zespołu
- Umiejętność doboru narzędzi analitycznych do specyfiki branży i procesu
ZADANIE PRAKTYCZNE:
Przeprowadzenie kompleksowej diagnozy stanu obecnego na wybranym procesie z wykorzystaniem wybranych narzędzi analitycznych
Moduł 4
EKSPERYMENTY PDCA
- Metodologiczne podejście do rozwiązywania problemów
- Dobór najlepszego podejścia do problemów wynikających z analizy procesu
- Schemat FPR – Fakty, Przyczyny, Rozwiązania
- Eksperymenty PDCA
- Wybrane narzędzia Problem Solving: 5x Dlaczego, Diagram Ishikawy, FTA, Burza mózgów, PVA
- Metodyka moderowania zespołów rozwiązywania problemów
- Stworzenie planu wdrożeń wraz z oceną ich materialnego wpływu na proces
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność wyboru najskuteczniejszego podejścia w zależności od typu problemu
- Umiejętność projektowania stanu przyszłego i przeprowadzania eksperymentów zgodnie z cyklem PDCA
ZADANIE PRAKTYCZNEE:
- Zaprojektowanie stanu przyszłego wraz z eksperymentami w oparciu o pełen cykl PDCA
Moduł 5
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- Geneza zmian organizacyjnych
- Emocje towarzyszące zmianie
- Ja w zmianie
- Organizacja w zmianie
- Zespół w zmianie
- Etapy procesu zmiany (wyparcie, opór, próby, akceptacja)
- Etapy formowania zespołu
- Zarządzanie konfliktem
- Sposoby wyrażania oporu – reakcja na stres
- Mapa kluczowych interesariuszy
- Matryca agentów zmiany oraz matryca ryzyka zmiany
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Świadomość złożoności procesu i dynamiki zmian organizacyjnych: kontekst racjonalny, emocjonalny i relacyjny
- Rozwój umiejętności i warsztatu pracy w zakresie efektywnego i skutecznego przeprowadzania zmian w organizacji
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Przeprowadzenie analizy kluczowych interesariuszy oraz planu przeprowadzenia ich przez zmianę
Moduł 6
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM
- Siła zarządzania wizualnego
- Utrzymanie zmiany poprzez regularną identyfikację
i rozwiązywanie problemów w procesie - Problemy zamiast pomysłów
- Boardmeetingi – Efektywne spotkania zespołowe
- Cykl Cel – Wynik – Kaizen
- Jak stale mierzyć, czy przeprowadzane eksperymenty przynoszą oczekiwane rezultaty
- Weryfikacja eksperymentów PDCA
ZDOBYTE KOMPETENCJE:
- Umiejętność zaprojektowania i uruchomienia systemu zarządzania efektywnością pracy
- Poznanie standardu pracy lidera w oparciu o spotkania typu Boardmeeting
ZADANIE PRAKTYCZNE:
- Przygotowanie tablicy do Boardmeetingów pokazującą cykl PDCA
- Przygotowanie prezentacji do certyfikacji
Egzamin teoretyczny
Obrona pracy projektowej
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 296,31 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 997,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,41 PLN
- Koszt osobogodziny netto249,93 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie materiały dla uczestników szkolenia zapewnia Leanpassion sp. Z o.o.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do internetu