Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania); wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji • Obsługuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji • Projektuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji • Planuje i organizuje rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji • Projektuje i uzasadnia pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i definiuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje i organizuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Organizuje i uzasadnia rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji Omawia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
- Różnorodność co właściwie oznacza w organizacji
- Czym jest różnorodność
- Jak tworzą się nierówności
- Czym jest inkluzja
2. Motywacje, bariery i czynniki sukcesu w zarządzaniu różnorodnością
- Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja
- Co dzieje się gdy nie chcemy dostrzegać różnic i akceptować ich
- Myślenie my/oni
- Działania w logice konfliktu i rywalizacji
- Brak przyzwolenia na mówienie tego, co naprawdę myślimy
- Jak powiązać różnorodność z wartościami firmowymi?
- Świadome wykorzystanie potencjału wszystkich osób w firmie
3. Różnorodność i równość szans
- Różnorodność nie tylko jako wyzwanie ale też jako bogactwo różnych perspektyw i siła firmy
- Różnica między diversity a inclusion
- Znaczenie różnorodności, równości, integracji i przynależności
- Jak uczynić moją organizację różnorodną, integrującą i sprawiedliwą?
4. Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością
- Polityka równych szans
- Dostrzeganie i akceptowanie różnic jako faktu
- Zrozumienie, że wszyscy są zrozumiani i akceptowani
- Tworzenie przestrzeni zaufania gdzie wszyscy mogą powiedzieć, co myślą i czują
- Nawiązanie relacji i współpraca jako wartość
5. Organizacja wielokulturowa – wyzwania w zarządzaniu
- Bariery w komunikacji międzykulturowej
- Szok kulturowy – co oznacza i kiedy występuje
- Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja – czym się różnią?
6. Efektywność zespołu wielokulturowego
- Różnice czy zasób?
- Kody kulturowe: różnice i podobieństwa
- Wykorzystywanie różnorodności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań
- Budowanie efektywnej współpracy i zaangażowania w wielokulturowym zespole
7. Jak świadomie zarządzać zespołem wielokulturowym
- Budowanie otwartej i przyjaznej atmosfery dla różnorodności
- Strategie zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi
- Tworzenie polityk i procedur wspierających równość i inkluzję
- Rola lidera w tworzeniu inkluzywnego środowiska pracy
- Tworzenie zaangażowania i otwartości do przystosowania się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Różnorodność co właściwie oznacza w organizacji | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Motywacje, bariery i czynniki sukcesu w zarządzaniu różnorodnością | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Różnorodność i równość szans | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Organizacja wielokulturowa – wyzwania w zarządzaniu | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Efektywność zespołu wielokulturowego | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Jak świadomie zarządzać zespołem wielokulturowym | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Jak świadomie zarządzać zespołem wielokulturowym | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 12-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostaną przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi