Studia Podyplomowe Poznań: Studia Uważności i Współczucia
Studia Podyplomowe Poznań: Studia Uważności i Współczucia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane do:
- psychoterapeutów,
- psychologów,
- pracowników socjalnych,
- pedagogów,
- coachów,
- trenerów,
- członków i przywódców organizacji społecznych,
- działaczy politycznych,
- menadżerów,
- pracowników różnorodnych instytucji i firm,
- tych wszystkich, którzy chcą zmienić jakość swojego życia zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Program da im narzędzia, które pozwolą im zmienić ich dotychczasowy schemat funkcjonowania.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi214
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia Podyplomowe Uważności i Współczucia mają na celu połączenie teorii i praktyki tych pojęć, tak by przygotowały uczestników do zastosowania ich w życiu zawodowym i prywatnym. Studia zapewniają dogłębną wiedzę i kontekst podejść kontemplacyjnych. Odnoszą się nie tylko do wiedzy psychologicznej, neurofizjologicznej, praktyki i technik różnych szkół psychoterapeutycznych, ale także socjologii, ekonomii behawioralnej, psychologii organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Wprowadzenie do podejścia i elementów uważności (mindfulness): podstawowe terminy, narzędzia, badania; w tym Procesy medytacyjno-kontemplacyjne, negatywne i pozytywne skutki praktyki – rekomendacje i przeciwskazania,• Uważność (mindfulness) w psychoterapii (3. fala terapii-poznawczo-behawioralnej – MBCT, ACT/FAT, terapia Gestalt, terapia ciałem, terapia psychodynamiczna), psychologii, medycynie – rys historyczny, współczesne implikacje i narzędzia, • Uważność w arteterapii i psychofizjologia widzenia, • Uważność w kontekście fizycznej przestrzeni i natury (nowość w Polsce), • Podejście uważności i współczucia (compassion) w kontekście edukacji, pracy nauczyciela i uczniów (dzieci i młodzieży), • Podejście współczucia w psychologii, psychoterapii, medycynie – rodzaje programów, praktyk, badania, • Podejścia kontemplacyjne (uważność i współczucie) w kontekście organizacji – kompetencje dla pracowników organizacji oraz dla osób wspierających organizacje (trenerów, coachów), | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
BLOK 1. Podstawy podejść kontemplacyjnych, medytacji i uważności (mindfulness) – teoria i praktyka (70 godz.)
- Wprowadzenie do podejścia i elementów uważności (mindfulness)
- Filozofia i korzenie podejść kontemplacyjnych
- Neurofizjologia podejść kontemplacyjnych
- Podstawy ucieleśnionych nauk kognitywnych
- Trening uważność
- Podejście uważności w pracy nauczyciela i uczniów (dzieci i młodzieży)
BLOK 2. Dalsze zastosowania podejścia uważności (mindfulness) (40 godz.)
- Uważność w kontekście fizycznej przestrzeni i natury
- Podejścia kontemplacyjne w kontekście organizacji
- Uważność i współczucie w kontekście sieci społecznych oraz ekonomii behawioralnej
- Uważność społeczna
BLOK 3. Wprowadzenie do podejścia współczucia (compassion) – teoria i praktyka (55 godz.)
- Podejście współczucia w psychologii, psychoterapii, medycynie
- Trening współczucia
- Wprowadzenie do Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (Compassion-Focused Therapy)
- Terapia Skoncentrowana na Współczuciu w kontekście pracy z system rodzinnym
- Terapia Skoncentrowana na Współczuciu w kontekście pracy z traumą i kryzysami
BLOK 4. Uważność (mindfulness) i medytacja w psychoterapii (45 godz.)
- Uważność (mindfulness) w psychoterapii
- Arteterapia oparta na uważności
- MBCT (terapia poznawcza oparta na uważności)
- Procesy medytacyjno-kontemplacyjne, negatywne i pozytywne skutki praktyki – rekomendacje i przeciwskazania kliniczne
- Psychoterapia ze starzejącą się populacją
- Podejścia kontemplacyjne w kontekście somatopsychologii, psychosomatyki i psychologii zdrowia
Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych Uniwersytetu SWPS.
Czas trwania: 2 semestry ( 210 h + 4 webinary)
Słuchacze zdobędą wiedzę z następujących obszarów i tematów:
Wprowadzenie do podejścia i elementów uważności (mindfulness): podstawowe terminy, narzędzia, badania Procesy medytacyjno-kontemplacyjne, negatywne i pozytywne skutki praktyki - rekomendacje i przeciwskazania Uważność w arteterapii i psychofizjologia widzenia Uważność w kontekście fizycznej przestrzeni i natury Społeczna uważność i program MBOE (Mindfulness-Based Organisational Education) Podejście uważności z elementami podejścia współczucia w kontekście edukacji, pracy nauczyciela i uczniów (dzieci i młodzieży) Terapie trzeciej fali (ACT, CFT) w kontekście pracy z systemem rodzinnym Podejście współczucia w psychologii, psychoterapii, medycynie – rodzaje programów, modeli, praktyk, rejony zastosowania, badania. Wprowadzenie do Terapii Skoncentrowanej na Współczuciu (Compassion-Focused Therapy) Podejścia kontemplacyjne (uważność i współczucie) w kontekście organizacji – kompetencje dla pracowników organizacji oraz dla osób wspierających organizacje (trenerów, coachów) Neurofizjologia podejść kontemplacyjnych Podstawy ucieleśnionych nauk kognitywnych Trening uważności Trening współczucia Podejścia kontemplacyjne w kontekście somatopsychologii, psychosomatyki i psychologii zdrowia Uważność (mindfulness) w psychoterapii (3.fala terapii-poznawczo-behawioralnej – MBCT, ACT/FAP, terapia Gestalt, terapia ciałem, terapia psychodynamiczna), psychologii, medycynie – rys historyczny, współczesne implikacje i narzędzia Filozofia i korzenie uważności i współczucia w kontekście buddyzmu, chrześcijaństwa, filozofii antycznej Uważność i współczucie w kontekście socjologii, sieci społecznych oraz ekonomii behawioralnej – teoria i praktyka (krytyczne przyjrzenie się podejściom).
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zjazd 1 | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zjazd 1 | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto36,92 PLN
- Koszt osobogodziny netto36,92 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Wołyńska
Interesuje się i stosuje w obszarze psychoterapii indywidualnej i grupowej podejście systemowe, narracyjne oraz terapię skoncentrowaną na współczuciu (CFT - compassion focused therapy).
Ma 15 lat doświadczenia w HR: zewnętrznym (jako doradca HR i trener dla wielu różnych organizacji i ich pracowników - międzynarodowych i polskich firm oraz administracji publicznej) i wewnętrznym (jako HR BP, a obecnie Kierownik Działu Adaptacji i Doskonalenia Kompetencji w międzynarodowej firmie).
Prowadzi szkolenia i doradztwo systemowe dla organizacji. Projektuje procesy rozwojowe dla pracowników, analizując ich kompetencje, zasoby i talenty oraz przede wszystkim potrzeby. Jest zaangażowana w budowanie angażujących procesów personalnych (procesy ocen, modele kompetencyjne, zarządzanie przez cele, projektowanie systemów wynagrodzeń, inne).
Wykłada i wykłada m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej, Collegium da Vinci, Szkole Głównej Handlowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Matriały dla uczestników przekazywane sa w formie elektronicznej PDF, Word, oraz dostępne na platformie Wirtualnej uczelni lub Dysku Google
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji.
Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Podana cena obowiązuje przy opałcie jednorazowej za czesne.
Warunki zaliczenia
- Obecność na min. 80 proc. zajęć
- Zaliczenie wybranych przedmiotów
- Napisanie krótkiej pracy pisemnej
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajda Państwo pod adresem:
https://www.swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/studia-uwaznosci-i-wspolczucia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi