Kurs kwalifikacja wstępna przyśpieszona w zakresie kat. D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminem państwowym.
Kurs kwalifikacja wstępna przyśpieszona w zakresie kat. D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminem państwowym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 24 lat pragnące uzyskać Świadecto Kwalifikacji Zawodowej uprawniającej do przewozu osób.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi140
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńW zakresie prawa jazdy kategorii C, C+E, C1, C1+E oraz D, D+E, D1, D1+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia, po jego zakończeniu:1. Uzyskuje wiedzę na temat zasad poruszania się po drodze autobusem.
2. Posiada umiejętność prowadzenia autobusu wraz z zachowaniem odpowiedniego komfortu jazdy podróżującym pasażerom z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP.
3. Posiada zdolność samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga kwestie związane z wykonywanym zawodem podczas pracy na stanowisku kierowcy autobusu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie prowadzi do nabycia przez osoby szkolone odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu racjonalnej jazdy, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowania obowiązujących przepisów oraz przygotowanie kursanta do zdania państwowego testu kwalifikacyjnego. | Kryteria weryfikacji Egzamin wewnętrzny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy,
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z późniejszymi zmianami.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia Kwalifikacja wstępna przyśpieszona - przewóz osób
Podstawa prawna doboru zawartości merytorycznej kursu: załącznik nr 1 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących
przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314 z późn. zmianami)
Opis kursu
Kurs przygotowany został dla kierowców pragnących zdobyć uprawnienia do wykonywania zawodu na pojazdach kategorii D, D1, D+E, D1+E. Na kursie zostanie przedstawiona gruntowna wiedza z zakresu racjonalnej jazdy, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowania obowiązujących przepisów, bezpieczeństwa, obsługi i logistyki w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
Celem kursu i prezentowanego na nim materiału jest przygotowanie kursanta do zdania państwowego testu kwalifikacyjnego i otrzymania przez niego karty kwalifikacji kierowcy.
Zakres tematyczny kursu zgodny jest z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia
2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314 z późn.
zmianami) i podzielony został, zgodnie z załącznikiem nr 1 niniejszego rozporządzenia, na dwie części:
I. Część podstawowa
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania
– Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej
i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku,
zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych
urządzeń pojazdu.
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu
w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego
zużycia i zapobiegania awariom – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowania urządzeń
bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa
w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń.
Blok 2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących
nim zasad – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego na bezpieczeństwo
i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę
nie tylko drogową.
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy – Liczba godzin:
15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa
w ruchu drogowym, znaczeniem profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, odróżnieniem
profilaktyki od prewencji.
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
– Liczba godzin: 7
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestępczych,
mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup
przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karną za pomocnictwo i udział w grupach
przestępczych lub działaniach incydentalnych.
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym – Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na
bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych, socjalnych
na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych – Liczba godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną rolą kierowcy
w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
– Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej,
odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkością dopuszczalną
i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach.
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika – Liczba
godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę dotyczącą z estetyki (wizualizacji) kierującego i pojazdu,
szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania, a przede wszystkim – przy oczywistej
identyfikacji marketingowej – kultury na drodze.
II. Cześć specjalistyczna
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.5. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
– Liczba godzin: 12
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem
paliwa, zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego i ich zachowania
w różnych warunkach drogowych.
Metodyka T/C/J
Blok 1.6. Umiejętność zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa – Liczba godzin: 13
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z komfortem i bezpieczeństwem pasażerów,
z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w czasie transportu i odpowiednim wykorzystaniem
posiadanej infrastruktury.
Metodyka T/C/J
Blok 1.7. Umiejętność równomiernego obciążenia pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów
bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu – Liczba godzin: 7
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze skutkami oddziaływania sił i czynników
środowiskowych na pojazd, który nie spełnia wymogów przepisów bhp. Szczególną uwagę
zwrócono na zasady zachowania stabilności, rozłożenia obciążenia i bezpieczeństwa
pojazdu oraz pasażerów.
Metodyka T/C/J
Blok 2.3. Poznanie przepisów regulujących przewóz pasażerów – Liczba godzin: 6
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z przewozem pasażerskim krajowym i międzynarodowym,
w tym również poznanie przepisów krajowych i międzynarodowych normujących
pasażerski przewóz drogowy.
Metodyka T
Blok 3.8. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących pasażerskiego przewozu drogowego
i organizacji rynku – Liczba godzin: 5
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z poznaniem zasad ekonomi i uwarunkowań
rynkowych, które mają bezpośredni wpływ na pasażerski transport drogowy. Omówione
zostaną podstawowe reguły podziału i wykorzystania rynku transportowego, regulacje
prawne i warunki środowiskowe mające wpływ na kształ rynku przewozów pasażerskich.
Metodyka T
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 850,00 PLN
- Koszt usługi netto2 850,00 PLN
- Koszt godziny brutto20,36 PLN
- Koszt godziny netto20,36 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Smoliński
Ryszard Małecki
Ryszard Partyka
Bernadetta Widz
Marek Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują na własność odpowiednie materiały dydaktyczne (książki, płyty).
Warunki uczestnictwa
- osoby w wieku minimum 24 lat
- badania lekarskie
- badania psychologiczne
W razie problemów służymy poradą gdzie wykonać badania.
Informacje dodatkowe
W razie problemów służymy poradą.
W cenie usługi jest ujęty koszt egzaminu państwowego w WORD.
Zajęcia praktyczne będą realizowane według indywidualnego harmonogramu ustalonego z uczestnikiem szkolenia.
Osoby szkolone będą ćwiczyć na placu manewrowym umieszczonym w centrum Stalowej Woli z bardzo dobrą komunikacją.
Zajęcia przeprowadzane są z wykwalifikowaną kadrą instruktorską.
Naszym pojazdem się szkolisz i naszym zdajesz egzamin państwowy.
Jazdy praktyczne przeprowadzane są pojazdem marki TEMSA SAFARI wyposażonym min. w system ABS, ASR, ESP, klimatyzację, wielostopniowy retarder, kamerę cofania którą możemy używać podczas egzaminu państwowego, jest to zdecydowanie najnowszy pojazd ze wszystkich okolicznych szkół nauki jazdy.
Adres
Adres
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, ul. ks. Jerzego Popiełuszki 1B, 37-450 Stalowa Wola
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, pl. Wolności 10, 37-400 Nisko
Zajęcia praktyczne - Plac Manewrowy ul. Energetyków 5, 37-450 Stalowa Wola, drogi powiatu stalowowolskiego, sandomierskiego, tarnobrzeskiego, województwa podkarpackiego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami