SZKOLENIE LIDER ZESPOŁU PROJEKTOWEGO. LEADERSHIP. PROJECT TEAM
SZKOLENIE LIDER ZESPOŁU PROJEKTOWEGO. LEADERSHIP. PROJECT TEAM
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
- Kierowników projektów, kadry menedżerskiej, liderów
- Uczestników programów High Potential
- Członków zespołów interdyscyplinarnych, projektów i zespołów zadaniowych
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji15-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
poznanie metod zarządzania zespołem projektowym,budowanie i rozwijanie zespołu projektowego.
trening komunikacji i motywowanie.
wiedza i umiejętności pozwolą na sprawny przebieg procesów realizowanych na rzecz Przedsiębiorcy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Umiejętność Motywowania i wywierania wpływu na zespółRozwiązywanie problemów i konfliktów
Zarządzanie emocjami członków zespołu
Budowanie autorytetu Project Managera
Efekt usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
x
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/zarzadzanie-projektami-szkolenia/szkolenie-lider-zespolu-projektowego-zarzadzanie-zespolem-projektowym?date=74041
I. DOBRE PRAKTYKI ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI.
Metodyki zwinne i kaskadowe – porównawcze omówienie podejść.
Zawsze zwinnie – dobieraj metodykę do projektu.
Zachowaj zwinność – dobre praktyki pracy zespołów projektowych.
II. PRZYWÓDZTWO NA PIERWSZEJ LINII. Jak uzyskać poczucie pewności i zbudować autorytet w zespole projektowym?
Model skutecznego zarządzania zespołem projektowym. Krótko, szybko i efektywnie.
Interdyscyplinarność w zespole projektowym – członkowie wyżsi rangą w strukturze organizacji, talenty. duże indywidualności. Jak budować porozumienie w walce o wpływy przy realizacji projektu?
Zespół projektowy – fazy rozwoju zespołu projektowego i styl kierowania zespołem w określonej fazie – w którym momencie co się może zdarzyć i jak unikać najgorszego?
Tworzenie zespołu projektowego przez pryzmat ról członków zespołu projektowego.
Jak rozpoznać i wykorzystać potencjał poszczególnych członków zespołu projektowego?
Jak tworzyć silny, efektywny zespół projektowy, który realizuje postawione cele?
Oczekiwania od szefa projektu.
Rozwój wykonawstwa zespołu i pozyskiwanie efektywnego zaangażowanie wszystkich członków
- tworzenie więzi między ludźmi w zespole
- wpływ na innych w celu zbudowania zorganizowanego działania
- kierowanie zmianami i zachęcanie do innowacji
- wyższy poziom emocji
PR Zespołu Projektowego. W poszukiwaniu wsparcia na zewnątrz
- budowanie wizerunku zespołu
- sposób prezentacji prac zespołu na zewnątrz
- budowanie wsparcia dla pracy zespołu
Ćwiczenie: Idealny Lider. Team Roles Capsule.
III. TWORZENIE ZESPOŁU PROJEKTOWEGO, CZYLI JAK DOBRZE ROZPOCZĄĆ PROJEKT – KOMUNIKACJA W ZESPOLE.
Otwarcie projektu. Expose szefa projektu. Kotwiczenie celu, efektywności, zaangażowania i zasad. Wyznaczanie priorytetów.
- pierwsze spotkanie
- jak poprowadzić pierwsze spotkanie, aby w zaangażować i zmotywować zespół do efektywnej pracy?
- prezentacja
Plan komunikacji w projekcie. Kanały komunikacji i błędy komunikacyjne.
- kick off meeting
- role i odpowiedzialności
- spotkania dotyczące raportowania postępu/statusu i ich częstotliwość, prowadzenie narad i zebrań
- uzgodnione kanały/narzędzia komunikacji ? e-mail, czat, tele/videokonferencja, the Hub
- zdefiniowanie poziomu szczegółowości dostosowanego do szczebla hierarchii odbiorców
- zdefiniowanie standardów komunikacji
Umiejętności komunikacji interpersonalnej szefa i członków zespołu.
- jak mówić, żeby nas słuchano?
- przezwyciężanie barier komunikacyjnych
- wymiana informacji w zespole
- wydawanie poleceń
- przekazywanie informacji zwrotnej
- chwalenie, zachęcanie, korygowanie, wyrażanie uznania
- technika krytykowania
- rozwiązywanie bieżących problemów w zespole.
Dojrzała komunikacja szefa zespołu – gwarancja sprawnej pracy zespołu.
Fakty. Opinie. Oceny
- formułowanie oczekiwań do członków zespołu
- jak udzielać feedbacku członkom zespołu
- łamanie zasad i przekraczanie norm
- komunikacja trójstopniowa i mocne komunikaty FEKOZ.
Ćwiczenie: Kometa Halleya. Kick off.
IV. PRACA ZESPOŁU PROJEKTOWEGO – REALIZACJA ZADAŃ – MOTYWACJA. Jak umiejętnie motywować ludzi i wywierać wpływ na zespół?
Zespół projektowy w akcji – utrzymania zdolności bojowej, czyli motywowanie pozapłacowe jako warunek wzmacniający zaangażowanie. Budowanie nastawienia na ?wspólną pracę drużynową?
Tylko wydaje Ci się, że nie masz narzędzi – czynniki kształtowania motywacji i zaangażowania ważne dla członków zespołu.
- kreatywność w zespole projektowym
- atmosfera
- styl kierowania
- komunikacja
- więzi
- odpowiedzialność i rozwój
Indywidualne struktury motywacji wewnętrznej członków zespołu. Jak wypływać na stały poziom motywacji zespołu? Jak zbudować samomotywujący się zespół?
Motywacyjne DNA – czyli jak rozpoznawać i dopasowywać narzędzia motywacyjne do indywidualnego kodu motywacyjnego DNA członków zespołu.
Rodzaje motywacji zewnętrznej – czyli narzędzia kierownika projektu do angażowania pracowników.
Co zrobić, gdy w zespole szerzy się demotywacja?
- po co to wszystko?
- nic nam nie wychodzi
- brak przywództwa, grupowe podejmowanie decyzji
- wyścig szczurów
- on i tak nic nie wie
- on tego nie potrafi
- a co mnie to obchodzi
- niskie standardy
- nieefektywne zebrania zespołu
- ja jestem ważniejszy od Ciebie
- niespełnione obietnice
Ćwiczenie: Give&Take. MindMap. Brainstorming.
V. BURZA W SZKLANCE WODY – KONFLIKT W ZESPOLE PROJEKTOWYM. Jak zarządzać konfliktem, aby stanowił energię dla zespołu?
Źródła konfliktów w zespole projektowym. Zapalone głowy.
Pozytywne i negatywne strony zjawiska konfliktu w zespole.
Fazy konfliktu.
Ile można trwać w fazie rozpoznania i jaki to ma wpływ na projekt?
Kiedy reagować, a kiedy pozostawić konflikt do samodzielnego rozstrzygnięcia?
Trzymanie ręki na pulsie.
Menedżer w akcji – sposoby rozwiązywania konfliktów.
Analiza sytuacji. Kluczowe pytania i odpowiedzi.
- co się stało, że konflikt istnieje?
- dlaczego konflikt nadal trwa?
- kto jest zaangażowany w konflikt?
- jakie stworzyły się koalicje?
- co/kto jest fundamentem konfliktu?
- jak obecnie przedstawia się sytuacja?
- co utrudnia znalezienie sensownego rozwiązania?
Rola szefa projektu w sytuacji konfliktów w zespole.
Jak budować autorytet i wiarygodność w konflikcie?
- wyznacz zasady
- porozmawiaj ze stronami konfliktu
- przedstaw akceptowalny cel
- informuj strony konfliktu
- podsumuj wyniki rozmów
- zastosuj działania zaradcze
Ćwiczenie: Przeciek. Pilot. Crash meeting.
VI. ZAMKNIĘCIE PROJEKTU. LESSON LEARNT.
Przygotowanie zespołu i projektu do zamknięcia.
Określenie działań następczych.
Prezentacja wyników oraz nie podjętych działań w obawie przed naruszeniem wymagań kontraktowych lub na wprowadzenie których nie pozwolił czas i budżet.
Organizacja ucząca się.
Upowszechnianie doświadczeń z procesu realizacji projektu wśród członków zespołu i w organizacji.
Ćwiczenia: Lesson learnt. Knowledge.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Jarosz-Opolka
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia wynosi 1599 zł netto i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2299 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2249 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 400 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi