MENEDŻER DOSKONAŁY – ADVANCED MANAGEMENT
MENEDŻER DOSKONAŁY – ADVANCED MANAGEMENT
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program polecamy kadrze kierowniczej: menedżerom, którzy w swojej pracy spotykają się z potrzebą wdrażania nowych rozwiązań, technologii, produktów lub pracują w firmach dynamicznie przeobrażających się i podlegających restrukturyzacjom.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zarządzania zespołem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik motywuje zespół i siebie samego | Kryteria weryfikacji - kieruje własną motywacją, pooprzez –Autodiagnozę własnego kodu motywacyjnego - buduje zaangażowanie pracowników zwiększające efektywność działania - skłania zespół i pojedynczych pracowników do realizacji planu - stosuje motywatory, pozwalające wydobyć potencjał z każdego pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestmnik stosuje coachingowy styl zarządzania | Kryteria weryfikacji - używa skutecznych narzędzi coachingowych - pracuje nad przekonaniem pracownika oraz poziomem jego wewnętrznej motywacji - prowadzi rozmowy coachingowej z pracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik uzyskuje skuteczność poprzez efektywną informację zwrotną | Kryteria weryfikacji - buduje rozwojowy feedback - stosuje feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny - informować, motywować i rozwija pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje konflikty i trudne sytuacje w zespole | Kryteria weryfikacji - kształtuje postawy- rozwiązuje spory - używa metod radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” - broni się przed manipulacjami stosowanymi przez pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do kadry menedżerskiej.
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi: I dzień - dwie przerwy 15min , przerwa obiadowa 45 min, II dzień - jedna przerwa kawowa 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/menedzer-doskonaly-advanced-management-3-0-2-2-2?date=72358
Jak wygrywać w świecie narastającej złożoności i hiperkonkurencji w permanentnej zmianie?
- najnowsze techniki i modele zwiększające efektywność pracy menedżera i zespołów (m.in. Nonaka, Kaplan-Norton, Stolarzewicz, Covey, Drucker)
- skuteczność jako element uzyskiwania przewagi menedżerskiej i budowania autorytetu
- najefektywniejsze obszary uwagi menedżerskiej umożliwiające sprawną realizację strategii w organizacji
- podnoszenie własnej skuteczności i efektywności – diagnoza i wnioski
Gra menedżerska „Singapurskie GP” – specjalnie zaprojektowana gra wykorzystująca elementy prakseologii oraz ekonomii behawioralnej pozwalająca na doświadczenie własnej skuteczności oraz najczęściej popełnianych błędów
Menedżer doskonały – zestaw psychologicznych narzędzi wspierających efektywność szefa. Analiza własnych zachowań, słabe i mocne strony na podstawie osobistych doświadczeń uczestników.
- Jakie są moje obszary do pracy, co chcę zmienić? – diagnoza i wnioski.
- Budowanie autorytetu. Jak inspirować innych? – diagnoza i wnioski.
- Mapa rozwoju menedżerskiego.
- Lider i Przywódca, a Nadzorca i Egzekutor – czy charyzmy można się nauczyć?
Ćwiczenie: „Audyt potencjału menedżera” – poznanie i praca na osobistych zasobach menedżera, doskonalenie wysokich kompetencji menedżerskich.
Menedżer czy przywódca?
- Kiedy zespołowi potrzebny jest menedżer, a kiedy menedżer musi przyjąć rolę przywódcy?
- Jak budować swój autorytet i wiarygodność? – dobre praktyki.
- Modele przywództwa. Czy jestem przywódcą? – test autodiagnozy.
Ćwiczenie: „Diagnoza stylu przywództwa” – poznanie i praca na osobistych zasobach menedżera, doskonalenie wysokich kompetencji menedżerskich oraz jedno z najnowszych narzędzi dla przywódców na Polskim rynku – „Leadership versatility index” – poszukiwanie własnej ścieżki przywództwa
„Budowanie mostów”, czyli komunikacja w zespole.
- Analiza własnego sposobu komunikacji i najczęściej stosowanych zwrotów i wyrażeń oraz niewerbalnych zachowań.
- Jak budować skuteczny przekaz posługując się słowami? – dobre praktyki.
- Skuteczne oddziaływanie słowem, skuteczne argumentowanie – techniki retoryczne.
- Mocne pytania i mocne komunikaty – narzędzia wywierania wpływu.
- Jak oddziaływać na emocje?
KWESTIONARIUSZ: Autodiagnoza własnych możliwości komunikacyjnych, czyli sprawdzenie czy na pewno wszyscy mnie precyzyjnie rozumieją?
Gra symulacyjna „Nowy samochód służbowy” – sposoby budowania prawidłowej komunikacji w zespole
Percepcja i jej błędy – skuteczność wynikająca z umiejętnej oceny rzeczywistości
- Błędy percepcji w analizie potencjału pracownika i zespołu
- Błędy percepcji w analizie potencjału organizacji
- Błędy percepcji i ich wykorzystanie w procesach wywierania wpływu
- Techniki zakrzywiania rzeczywistości stosowane przez Jobsa, Muska i innych
Symulacje „Mind 3.0” pozwalające na doświadczanie nie istniejącej rzeczywistości opartej na błędach percepcji.
Uzyskiwanie skuteczności poprzez efektywną informację zwrotną – jak budować rozwojowy feedback? Menedżer mistrzem informacji zwrotnej.
- Kiedy, jak i w jakich sytuacjach feedback spełnia swoją rolę?
- Zagadnienia, które poruszamy w feedbacku. Jak informować, motywować i rozwijać pracowników?
- Informacja zwrotna – zastosowanie „Komunikatu JA”
- Jak konstruować feedback. Struktura feedbacku.
- Feedback konstruktywny – pozytywny i negatywny.
- Skuteczny feedback techniką ZEEP. Kiedy stosować i kiedy jest nieskuteczny?
- Korzyści z feedbacku – dla pracownika, dla szefa.
Ćwiczenia symulacyjne „Give me a feedback” pozwalające na wyćwiczenie prawidłowych nawyków w zakresie przekazywania informacji zwrotnej dobremu pracownikowi, przekazywaniu konstruktywnej uwagi osobie popełniającej błędy oraz osobie naruszającej wyznaczone granice.
Coachingowy styl zarządzania – wyższy poziom zarządzania zespołem i poszczególnymi pracownikami.
- Na czym polega skuteczność narzędzi coachingowych
- Efektywne struktury do rozmów menadżerskich
- Menadżer jako towarzysz na drodze osiągania celu pracownika
- Podstawowe metody pracy nad przekonaniami pracownika oraz poziomem jego wewnętrznej motywacji
- Mocne pytania w coachingowym stylu zarządzania oraz metody poprawnego ich zadawania
- Prowadzenie skutecznej rozmowy coachingowej z pracownikiem?
Prowadzenie rozmów z wykorzystaniem narzędzi coachingowych zwiększających skuteczność działania zespołu i pojedynczych pracowników.
Menedżer mistrzem motywowania zespołu i siebie samego – najskuteczniejsze praktyczne metody motywowania zespołów
- Ryba psuje się od góry – czyli motywacja własna Szefa zespołu. Jak kierować własną motywacją? – Autodiagnoza własnego kodu motywacyjnego.
- Wykorzystanie teorii pól komfortu do warunkowania oczekiwanych zachowań
- Jak budować zaangażowanie pracowników zwiększające efektywność działania?
- Praktyczny model komponentów motywacyjnych Stolarzewicza
- Jak skłonić zespół i pojedynczych pracowników do realizacji planu, do przekraczania oczekiwań przełożonego i współpracowników a także do przekraczania standardów firmy?
- Jak wyzwolić entuzjazm u przeciętnych pracowników i zachęcić do pracy oportunistów?
- Jak stosować motywatory, które pozwolą wydobyć potencjał z każdego pracownika i skutecznie realizować cele zespołu? Co motywuje Twój zespół? Motywatory i demotywatory – zbiór praktycznych technik
Ćwiczenia motywacyjne: „Motywacja alpinisty”, „metafory motywacyjne”, „ActionPlan motywacyjny”, „Mapa motywatorów i demotywatorów wraz z benchmarkiem.
Menedżer mistrzem rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji w zespole. Kształtowanie postaw, umiejętność rozwiązywania konfliktów i napięć między pracownikami.
Budowa mind-mapy trudnych sytuacji menadżerskich w pracy z zespołem
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w zespole (opór, niechęć, konflikt, agresja, brak kreatywności, bierność)
- Od konfliktu do współpracy. Jak skutecznie rozwiązywać spory w zespole?
- W co grają ludzie? Gry stosowane w konflikcie i skuteczne metody wychodzenia z nich.
Ćwiczenie „Menedżer spętany” pokazujące w jaki sposób – rutynowe metody poszukiwania rozwiązań nie wspierają skuteczności wraz z action planem na przyszłość.
Trudne sytuacje z pracownikami w pracy Menedżera
- Radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość)
- Co zrobić w sytuacji, gdy menedżer nakrył pracownika na kłamstwie?
- Jak zachować się w przypadku publicznej krytyki decyzji menedżera przez pracownika?
- Jak reagować na podważanie autorytetu Szefa za jego plecami?
Ćwiczenia „Sytuacyjny Ping-Pong” oraz „Action Hard” pozwalające na doświadczenie trudnych sytuacji w pracy Menedżera i nabycie skutecznych metod radzenia sobie z tymi sytuacjami.
Manipulacje stosowane przez pracowników. Jak je rozpoznać i się przed nimi skutecznie chronić?
- Ujawnianie kłamstwa i manipulacji
- Jak odczytywać intencje innych?
- Asertywne radzenie sobie z presją i manipulacją.
- Narzędzia wywierania wpływu stosowane przez Liderów? Czy mogę je zastosować do mojego zespołu? W jaki sposób wywierać wpływ na pracowników?
Ćwiczenia i testy umożliwiające ocenę poziomu podatności na wpływ oraz ukazujące znajomość metod i technik wywierania wpływu społecznego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część I | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część II | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część III | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część IV | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część I | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-część II | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 MENEDŻER DOSKONAŁY-WALIDACJA | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 966,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Pierwszy Polak, który uzyskał najwyższą akredytację Coach-Supervisor prestiżowej londyńskiej Coaching Supervision Academy.
Dyrektor Merytoryczny wielu programów studiów podyplomowych rozwijających kompetencje menedżerskie i coachingowe (m.in. Akademia Profesjonalnego Coachingu i Master Coaching, Zaawansowane narzędzia Coachingowe), były Członek Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich, członek współzałożyciel Izby Coachingu (były członek Prezydium Izby).
Absolwent m.in. londyńskiej Coaching Supervision Academy (Akredytowany Superwizor – EMCC Accredited oraz ICF Approved), Oxford Brookes University (MBA), ICAN Institute/Harvard Business (Academy of Strategic Leadership), Szkoły Głównej Handlowej (Human Resource Management).
Jako praktyk i doświadczony ekspert zarządzania przez wiele lat prowadził zajęcia w ramach polskich i międzynarodowych programów studiów – m.in. w programach MBA i Executive MBA, warsztatów strategicznych, szkół coachingu. Jako wykładowca współpracował z Oxford Brookes University, Uniwersytetem Śląskim, Wyższą Szkołą Zarządzania Polish Open University, Wyższą Szkołą Biznesu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Usługa w formie stacjonarnej.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi