Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa w miejscu pracy. Budowanie mostów kompetencji między pokoleniami dla skutecznej strategii personalnej. | *możliwa forma zdalna
Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa w miejscu pracy. Budowanie mostów kompetencji między pokoleniami dla skutecznej strategii personalnej. | *możliwa forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia "Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa w miejscu pracy" są pracownicy działów HR, kadra zarządzająca, liderzy zespołów oraz wszyscy pracownicy zainteresowani doskonaleniem umiejętności zarządzania wiekiem w zespole oraz skuteczną współpracą międzypokoleniową w miejscu pracy. Szkolenie dedykowane jest również osobom odpowiedzialnym za opracowywanie strategii personalnych w różnych typach organizacji.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w narzędzia i strategie niezbędne do skutecznego zarządzania różnorodnością wiekową w zespole oraz promowanie harmonijnej współpracy między różnymi pokoleniami w miejscu pracy. Uczestnicy po zakończonym szkoleniu będą potrafili identyfikować i rozwiązywać wyzwania związane z różnicami pokoleniowymi, tworzyć atmosferę otwartości i zrozumienia w zespole oraz wykorzystywać potencjał różnorodności wiekowej dla osiągania celów organizacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, w tym zabezpieczenia zdrowotnego, różnych grup wiekowych pracowników oraz ich oczekiwania i aspiracje rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i wykorzystuje pozytywnie potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zapobiega wypaleniu zawodowemu, szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo/pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych, takich jak starzenie się społeczeństwa, dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje działania pozwalające na racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, uwzględniając potrzeby i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych i identyfikuje wpływ tych różnic na styl pracy oraz ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej
1. Wprowadzenie do zarządzania wiekiem w miejscu pracy:
- Definicja zarządzania wiekiem i jego znaczenie dla organizacji.
- Analiza wyzwań związanych z różnicami wiekowymi w zespole pracy.
- Rola różnorodności wiekowej w organizacji i jej wpływ na wyniki biznesowe.
2. Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy:
- Zrozumienie cech i preferencji pokoleń: baby boomers, pokolenie X, Y (millenials), Z (centennials).
- Analiza różnic pokoleniowych w podejściu do pracy, komunikacji i motywacji.
3. Budowanie mostów międzypokoleniowych:
- Promowanie zrozumienia i szacunku między pokoleniami.
- Kreowanie środowiska pracy sprzyjającego współpracy i wymianie wiedzy między pokoleniami.
- Strategie zarządzania zespołem z uwzględnieniem różnorodności wiekowej.
Dzień 2: Skuteczne praktyki zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej
1. Tworzenie programów zarządzania wiekiem w organizacji:
- Opracowywanie polityk i praktyk mających na celu zatrzymanie wiedzy i doświadczenia pracowników starszych.
- Planowanie ścieżek rozwoju i szkoleń dla pracowników w różnych etapach kariery.
2. Rozwijanie kompetencji międzypokoleniowych:
- Trening umiejętności komunikacyjnych i empatycznych w pracy z różnymi pokoleniami.
- Promowanie mentorstwa i współpracy międzypokoleniowej jako narzędzi rozwoju zawodowego.
3. Strategie motywacyjne i retencyjne:
- Identyfikacja i zaspokajanie różnorodnych potrzeb i oczekiwań pracowników różnych pokoleń.
- Tworzenie elastycznych warunków pracy i programów benefitowych dostosowanych do potrzeb różnych grup wiekowych.
Poprzez ten program uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności potrzebne do skutecznego zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej w miejscu pracy, co przyczyni się do lepszego wykorzystania potencjału różnorodności wiekowej i poprawy efektywności organizacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł IV | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 15-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 733 60 85 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi