Teoria Uczenia się Muzyki E. E. Gordona w praktyce - Szkolenie
Teoria Uczenia się Muzyki E. E. Gordona w praktyce - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla nauczycieli muzyki chcących podszkolić warsztat pracy.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po szkoleniu zdobędzie umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy jakonauczyciel muzyki w oparciu o Teorię Uczenia się Muzyki
Podczas kursu dotyczącego Teorii Uczenia się muzyki skoncentrujemy się na
zagadnieniach praktycznych, metodach i technikach, które pomogą Ci rozwinąć swoje
umiejętności także w zakresie ruchu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu Teorii Uczenia sięMuzyki | Kryteria weryfikacji Omawia podstawy wiedzy z zakresu audiacjiwstępnej, w szczególności: typy i stadia audiacji wstępnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawy wiedzy z zakresu audiacjiwłaściwej, w szczególności: kolejność uczenia się umiejętności | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawy wiedzy z zakresu teoriiruchu R. Labana, w szczególności: elementy i cechy ruchu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Poznaje i ćwiczy niezbędneumiejętności, potrzebne do prowadzenia zajęć w oparciu o Teorię Uczenia się Muzyki E. E. Gordona | Kryteria weryfikacji Prawidłowo ocenia stadium w audiacjiwstępnej. Dostosowuje działania do stadium rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Buduje scenariusze zajęćumuzykalniających dla najmłodszych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo ocenia poziom rozwoju uczniaw audiacji właściwej. Dostosowuje działania do indywidualnych uzdolnień każdego ucznia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczy się podstaw improwizacji tonalnej,melodycznej, harmonicznej i rytmicznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zaznajamia się z różnorodnymi technikami imetodami nauki utworów, skojarzeń słownych, czytania i pisania oraz kompozycji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Ćwiczy poruszanie się swobodne lub wpulsie w różnorodnych metrach rytmicznych, podczas wykonywania utworów oraz prób improwizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Prowadzi zajęciaumuzykalniające dla najmłodszych (audiacja wstępna) oraz elementy zajęć z wybranych zagadnień na kolejnych poziomach kształcenia (audiacja właściwa) | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje nabyte umiejętnościimprowizacji i kompozycji tworząc utwory i improwizując w oparciu o ich przebieg harmoniczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczy utworów i piosenek oraz rytmiczanek zuwzględnieniem stadium audiacji wstępnej oraz poziomu w kolejności uczenia się umiejętności w audiacji właściwej, z uwzględnieniem właściwego ruchu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kieruje uczeniem się skojarzeń słownych,syntezy części oraz uczy podstaw zapisu, kompozycji i improwizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykonuje test sprawdzający nabyte kompetencje | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje teorię Uczenia się Muzyki E. E. Gordona | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Teoria Uczenia się Muzyki E. E. Gordona to jedyny istniejący obecnie opis procesu, jak uczymy się
muzyki. Wiedza teoretyczna, ale w szczególności znajomość metodyki jest niezbędna dla
każdego kompetentnego nauczyciela muzyki, chcącego świadomie i profesjonalnie uczyć, ale
przede wszystkim kierować, towarzyszyć w rozwoju muzycznym ucznia. Dzięki szkoleniu
uzyskasz konieczne kompetencje aby prowadzić zajęcia oraz bazę, podstawę i narzędzia dla
dalszego samorozwoju.
Dzień pierwszy - stadia i typy audiacji wstępnej. Rola ruchu i improwizacji.
Stadia i typy audiacji wstępnej i jak je rozpoznać.
Korelacja między nauką mowy, a nauką muzyki.
Struktura zajęć umuzykalniających dla najmłodszych - dostosowanie do fazy rozwoju dziecka.
Programy zajęć.
Rola ruchu dla prawidłowego rozwoju. Elementy i cechy ruchu. Ćwiczenia.
Struktura melodyczna, harmoniczna, rytmiczna i kolorystyczna oraz czas trwania utworów na
zajęcia umuzykalniające. Twórczość: komponujemy.
Jak uczyć piosenki w audiacji wstępnej?
Improwizacja jako podstawowe narzędzie komunikacji z dzieckiem. Nauka improwizacji: dur, moll,
dorycka, miksolidyjska, metrum dwudzielne, trójdzielne i nietypowe.
Dzień drugi - kolejność uczenia się umiejętności - audiacja właściwa. Kierowanie edukacją
muzyczną i nauczanie.
Kolejność uczenia się umiejętności: kiedy i jak wprowadzać kolejne zagadnienia.
Jak uczyć piosenki w audiacji właściwej?
Kontynuacja nauki improwizacji: wszystkie metra rytmiczne i tonalności.
Czym są skojarzenia słowne i czy są potrzebne?
Jak uczyć czytania i pisania nut - kompendium.
Teoria muzyki - czy jest potrzebna?
Prowadzący zapewni materiały w formie elektronicznej. Zostaną przesłane kursantom na bierząco
- podczas zajęć, po omówieniu danego zagadnienia.
Pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć umuzykalniających zostaną udostępnione
przez prowadzącego.
Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych: 1 godzina = 45 minut.
Szkolenie prowadzone jest z użyciem sprzetu muzycznego
Uczestnicy szkolenia w części teoretyczniej zajmują miejsca siedzące na sali szkoleniowej w ławkach.
Uczestnicy w części praktycznej mają możliwość korzystania z różnorodnych instrumentów umuzykalniających.
Na koniec szkolenia odbędzie się test teoretyczny sprawdzający wiedzę z zakresu nabytych kompetencji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Część teoretyczna - Audiacja wstępna, ruch improwizacja, kompozycja | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Część praktyczna - Audiacja wstępna, ruch improwizacja, kompozycja | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Część teoretyczna - Audiacja wstępna, ruch improwizacja, kompozycja | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Część praktyczna - Audiacja wstępna, ruch improwizacja, kompozycja | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Część praktyczna - Audiacja wstępna, ruch improwizacja, kompozycja | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Podsumowanie dnia szkoleniowego | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Część teoretyczna - Audiacja właściwa, improwizacja, kompozycja, czytanie i pisanie, teoria muzyki | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Część praktyczna - Audiacja właściwa, improwizacja, kompozycja, czytanie i pisanie, teoria muzyki | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Część praktyczna -Audiacja właściwa, improwizacja, kompozycja, czytanie i pisanie, teoria muzyki | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Część praktyczna - Audiacja właściwa, improwizacja, kompozycja, czytanie i pisanie, teoria muzyki | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie szkolenia / Test sprawdzający nabyte kompetencje | Prowadzący Miłosz Gawryłkiewicz | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto205,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto205,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Miłosz Gawryłkiewicz
W 2002 roku ukończył studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach.
Ma na swoim koncie współpracę z licznym gronem
artystów polskiej sceny muzycznej między innymi: „Paweł Kukiz i zespół Piersi”, „Gang Olsena”, „Jamal”, Ania Dąbrowska, Maryla Rodowicz, „Big Band Katowice”, Big Band Zbigniewa Namysłowskiego, „ElJazz Big
Band”, „Orkiestra Adama Sztaby”, „Kukla Band”, „Tomasz Szymuś Orchestra”,
Zagrał tysiące koncertów na wielu ważnych scenach Polski i świata. Jako sideman nagrał dziesiątki płyt, a także ścieżek dźwiękowych wielu filmów.
W latach 2003 - 2021 wykładał na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Uczy muzyki w szkole „Perpetuum Mobile” Fundacji Kreatywnej Edukacji.
Jego aranżacje można było usłyszeć podczas wielu największych festiwali na przykład „Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu”, „Sopot Festival”, „Top Trendy” i tym podobnych, a także programów telewizyjnych takich jak na przykład: „Bitwa na Głosy” czy „Taniec z Gwiazdami”.
Jako główny trener prowadził zajęcia (po około sto godzin) na kilkudziesięciu kursach z serii „Improwizuję, czyli audiuję” organizowanych przez Fundację Kreatywnej Edukacji we współpracy
z Polskim Towarzystwem Edwina Eliasa Gordona oraz licznych doraźnych, dwudniowych
szkoleniach, między innymi na uczelniach muzycznych (Wrocław, Kraków, Bydgoszcz).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prowadzący zapewni materiały w formie elektronicznej.
Pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć umuzykalniających zostaną udostępnione
przez prowadzącego.
Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne :
- notes , długopis
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia kursant otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz imienny certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje.
Usługa będzie podlegała zw. z podatku VAT jeżeli będzie finansowania w min. 70% ze środków publicznych(§ 3 ust.1 pkt 14 Rozp. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług).
Adres
Adres
Adres: Władysława Kunickiego 143, 20-451 Lublin
( sala szkoleniowa )
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- bezpłatny parking