Akademia HR - Analityka w procesach HR – w kontekście zmian na rynku pracy - w przedsiębiorstwach z branży HoReCa
Akademia HR - Analityka w procesach HR – w kontekście zmian na rynku pracy - w przedsiębiorstwach z branży HoReCa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy zajmujący stanowiska menadżerów, pracowników zespołów HR oraz innych pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji28-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wyposażenie uczestników w umiejętność wykorzystywania odpowiednich danych oraz narzędzi analitycznych w obszarze HR, zarządzania procesami HR w oparciu o dane, w tymliczenie zwrotów (ROI) z inwestycji w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy oraz kształtowania kapitału ludzkiego w organizacji wykorzystującego zróżnicowany potencjał pracowników.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady gromadzenia, analizowania i raportowania istotnych danych, informacji HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki analizy danych jakościowych oraz ilościowych wykorzystywane w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne funkcjonalności, możliwości analityczne wiodących na rynku polskim narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z raportów i opracowań badawczych, dotyczących zjawisk na rynku pracy, w sposób użyteczny dla własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża i modyfikuje procesy HR w takich obszarach jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy, w oparciu o dostępne dane i wynikające z nich wnioski. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Bada opinię pracowników (w tym kwestii zasad równości sprawiedliwości organizacyjnej) zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje uzyskiwane w procesie analizy procesów HR wnioski dotyczące wskaźników efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Liczy zwrot z inwestycji (ROI) w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystuje funkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dokonuje analizy procesów HR na bazie wybranej platformy HCM. Wykonuje analizy danych, podejmuje na tej podstawie prawidłowe decyzje dotyczące procesów HR realizowanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Na bazie prowadzonych analiz skutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje i przekazuje wnioski z prowadzonych analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz samych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przekonuje do realizacji systematycznych badań procesów HR w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowania analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1
Zapoznanie z zasadami gromadzenia, analizy i raportowania istotnych danych HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych.
Analityka zatrudnienia w kontekście postępujących zmian na rynku pracy.
MODUŁ 2
Przedstawienie technik analizy danych jakościowych i ilościowych używanych w obszarze HR w kontekście zmian rynku pracy.
Atrybuty płynące z wykorzystywania analityki w procesach HR oraz T&C.
Strategia gromadzenia i analizy oraz raportowania danych HR.
MODUŁ 3
Zidentyfikowanie głównych funkcjonalności i możliwości analitycznych wiodących narzędzi HCM dostępnych na rynku polskim.
Narzędzia analityczne do przeprowadzenia procesów zarządzania zasobami ludzkimi.
Narzędzia do analizy danych i systemów wizualizacji.
Narzędzia do prognozowania trendów.
Techniki analityczne jakościowe i ilościowe w HR.
MODUŁ 4
Wykonanie analizy danych i podejmowanie na ich podstawie prawidłowych decyzji dotyczących procesów HR w firmie.
Interpretacja danych z raportów HR i opracowań badawczych dotyczących zjawisk na rynku pracy w sposób użyteczny dla własnej organizacji.
Zarządzanie procesami HR w oparciu o analizę danych
Skuteczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji oparte na zróżnicowanym potencjale pracowników i wnioskach z prowadzonych analiz.
MODUŁ 5
Analiza w procesach rekrutacji i selekcji kandydatów.
Skuteczne wykorzystanie analityki w procesach rekrutacji.
Efektywne analizowanie danych personalnych w selekcji pracowników.
Wykorzystywanie danych w ocenie kandydatów w podejmowaniu decyzji rekrutacyjnych.
Analiza danych w procesie oceny pracowników.
MODUŁ 6
Skuteczne wdrażanie i modyfikowanie procesów HR, takich jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością i nowymi formami pracy, oparte na analizie danych i wnioskach z niej wynikających.
Wykorzystanie analityki w zarządzaniu różnicą wiekową, różnorodnością i wielokulturowością.
Przeprowadzanie opinii pracowników wpływających na analizę wskaźników efektywności.
Narzędzia i platformy Human Capital Management dostępne na rynku polskim.
Strategia analityczna z raportów i opracowań badawczych dla potrzeb własnych organizacji.
MODUŁ 7
Wdrażanie systematycznych badań HR
Badanie opinii pracowników i wskaźników efektywności HR
Przeprowadzanie badań opinii pracowników zgodnie z metodologią i najlepszymi praktykami oraz wykorzystywanie uzyskanych danych do oceny efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy.
MODUŁ 8
Wskaźniki zwrotu z inwestycji ROI przez wskaźniki USALI w procesach HR.
Praktyczne wykorzystanie analityki HR oraz Talent 7 Culture.
Wykorzystanie programów MS Excel do analizy HR.
Studium przypadku oraz praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem analityki HR.
MODUŁ 9:
Walidacja efektów uczenia się:
Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR
Przeprowadzenie ćwiczenia w formie zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Zasady gromadzenia, analizy i raportowania istotnych danych HR w celu podejmowania decyzji. Analityka zatrudnienia w kontekście postępujących zmian na rynku pracy. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Techniki analizy danych jakościowych i ilościowych używanych w obszarze HR w kontekście zmian rynku pracy. Wykorzystywanie analityki w procesach HR oraz T&C. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Strategia gromadzenia i analizy oraz raportowania danych HR. Główne funkcjonalności i możliwości analitycznych wiodących narzędzi HCM dostępnych na rynku polskim. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Narzędzia analityczne do przeprowadzenia procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Narzędzia do analizy danych i systemów wizualizacji. Narzędzia do prognozowania trendów. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Techniki analityczne jakościowe i ilościowe w HR. Wykonanie analizy danych i podejmowanie na ich podstawie prawidłowych decyzji dotyczących procesów HR w firmie. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Interpretacja danych z raportów HR i opracowań badawczych dotyczących zjawisk na rynku pracy w sposób użyteczny dla własnej organizacji. Zarządzanie procesami HR w oparciu o analizę danych | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Skuteczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji oparte na zróżnicowanym potencjale pracowników i wnioskach z prowadzonych analiz. Analiza w procesach rekrutacji i selekcji kandydatów. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Skuteczne wykorzystanie analityki w procesach rekrutacji. Efektywne analizowanie danych personalnych w selekcji pracowników. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Wykorzystywanie danych w ocenie kandydatów w podejmowaniu decyzji rekrutacyjnych. Analiza danych w procesie oceny pracowników. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Skuteczne wdrażanie i modyfikowanie procesów HR, takich jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością i nowymi formami pracy, oparte na analizie danych i wnioskach z niej wynikających. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Wykorzystanie analityki w zarządzaniu różnicą wiekową, różnorodnością i wielokulturowością. Przeprowadzanie opinii pracowników wpływających na analizę wskaźników efektywności. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Narzędzia i platformy Human Capital Management dostępne na rynku polskim. Strategia analityczna z raportów i opracowań badawczych dla potrzeb własnych organizacji. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Wdrażanie systematycznych badań HR. Badanie opinii pracowników i wskaźników efektywności HR | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 14. Badania opinii pracowników zgodnie z metodologią i najlepszymi praktykami oraz wykorzystywanie uzyskanych danych do oceny efektywności osób, zespołów i całej firmy. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Wskaźniki zwrotu z inwestycji ROI przez wskaźniki USALI w procesach HR. Praktyczne wykorzystanie analityki HR oraz Talent 7 Culture. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Wykorzystanie programów MS Excel do analizy HR. Studium przypadku oraz praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem analityki HR. | Prowadzący Adam Latek | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z analityką w procesach HR | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja efektów uczenia się: Przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Latek
Od blisko 30 lat związany z branżą hotelarską i branżą MICE. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kraju i zagranicą na stanowiskach zarządczych i managerskich. Brał udział w 18 otwarciach obiektów hotelarskich w kraju poza jej granicami.
Zarządzał działem sprzedaży jak również zarządzał sprzedażą usług w grupie hoteli.
Współpracuje z przedsiębiorcami budującymi nowe hotele i tymi którzy je prowadzą. Współpracuje w międzynarodowymi markami takimi jak: Marriott, IHG, Hilton, Accor, Louvre Hotel Group, Best Western. Wspiera młodych hotelarzy wchodzących na rynek i pomaga im w osiąganiu kariery zawodowej w hotelarstwie i branży MICE..
Ekspert i doradca branżowy. Brał udział w wielu kategoryzacjach hoteli przechodząc z komisjami kategoryzacyjnymi w różnych województwach. Pracował podczas pandemii w grupie doradców pisząc standardy bezpiecznej gościnności dla hotelarstwa. Służył pomocą podczas ustalania procedur sanitarnych podczas pandemii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w postaci konspektów w wersji elektronicznej z opisem teorii przedstawianej podczas zajęć oraz wykonywanych ćwiczeń.
Po zakończeniu udziału w doradztwie, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Opis warunków technicznych:
-
Wymagania sprzętowe: System Windows z procesorem Intel Dual-Core o częstotliwości 2.XX GHz lub procesorem AMD (zalecane minimum 2 GB RAM). Mac z systemem MacOS 10.12 lub nowszym na wspieranym urządzeniu z procesorem Intel CPI (zalecane minimum 2 GB RAM).
-
Zainstalowany system operacyjny: Windows 7 z dodatkiem Service Pack 1 lub nowszy. Upewnij się, że masz zaktualizowane sterowniki. MacOS 10.12 lub nowszy na wspieranym Macu.
-
Zainstalowana przeglądarka internetowa: Ostatnie dwie główne wersje jednej z następujących przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Microsoft Edge.
-
Minimalna wymagana przepustowość łącza: Przy transferze wychodzącym - minimum 300 kb/s. Przy transferze przychodzącym - minimum 300 kb/s.