Akademia Menadżera HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Akademia Menadżera HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
1) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną Przedsiębiorcy;
2) Pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi Przedsiębiorcy. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Akademia Menadżera HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową" ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji Wykazuje zrozumienie głównych trendów demograficznych w Polsce i Europie, takich jak starzenie się społeczeństwa, zmiana struktury wiekowej i demograficznej, migracje międzynarodowe itp. Identyfikuje jak te trendy demograficzne wpływają na rynek pracy, w tym na dostępność talentów, elastyczność zatrudnienia, koszty pracy itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Tworzy programy rozwoju i szkoleń, które uwzględniają różnice w umiejętnościach, doświadczeniu i potrzebach różnych grup wiekowych, umożliwiając ciągłe doskonalenie kompetencji i rozwój kariery dla wszystkich pracowników. Promowanie mentorowania i współpracy międzypokoleniowej, gdzie starsi pracownicy mogą przekazywać swoją wiedzę i doświadczenie młodszym pracownikom, a ci z kolei mogą wnosić nowe pomysły i perspektywy. Zapewnienie otwartej i regularnej komunikacji z pracownikami w różnym wieku, aby zrozumieć ich potrzeby, oczekiwania i pomysły dotyczące dalszego rozwoju firmy oraz dostosowywanie strategii kadrowych i biznesowych w oparciu o te informacje. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Ocenia zdolności pracowników do zidentyfikowania i opisania różnych stylów pracy charakterystycznych dla poszczególnych grup wiekowych/pokoleń, uwzględniając ich preferowane metody komunikacji, podejście do hierarchii, podejście do technologii itp. Wykazuje zrozumienie różnic w postawach, wartościach i preferencjach pracy między różnymi grupami wiekowymi/pokoleniami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje przepisy dotyczące równości w zatrudnieniu, przepisy antydyskryminacyjne oraz specjalne programy lub zachęty dla pracodawców zatrudniających osoby starsze.Proponuje konkretne działania i strategie, które mogą być wdrożone przez pracodawców w celu wykorzystania korzyści płynących z zatrudniania osób starszych, uwzględniając obowiązujące przepisy prawne oraz najlepsze praktyki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Monitoruje efektywność kampanii poprzez analizę wskaźników, takich jak zainteresowanie społeczne, liczba udostępnień i reakcji, wzrost świadomości społecznej na temat wyrównywania szans pracy dla osób "50+" oraz ewentualne zmiany w polityce lub praktykach rekrutacyjnych przedsiębiorstw. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne zagrożenia zdrowotne związane z wiekiem, takich jak choroby przewlekłe, problemy z mobilnością czy stres, oraz proponuje działania zapobiegawcze lub zabezpieczenia zdrowotnego. Ocenia stopień, w jakim zidentyfikowane potrzeby pracowników zostały uwzględnione w projektowaniu środowiska pracy, w tym ergonomiczne rozwiązania, dostępność udogodnień dla osób starszych oraz elastyczne podejście do organizacji pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Ocenia zdolności dostosowania strategii rozwoju zawodowego do zidentyfikowanych potrzeb i aspiracji pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo gruppracowników. | Kryteria weryfikacji Skutecznie ocenia potencjał wykorzystania różnorodności wiekowej w zespole oraz pozytywne działania w celu maksymalizacji potencjału pracowników z różnych grup wiekowych. Umiejętnie deleguje zadania w zależności od potencjału i osobowości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji Bierze pod uwagę różnorodność perspektyw i doświadczeń związanych z wiekiem w celu uzyskania bardziej kompleksowego i zrównoważonego podejścia do rozwiązywania problemów. Analizuje osiągnięcia i efektywność pracy zespołu z uwzględnieniem różnorodności wiekowej, w tym realizacja celów, rozwiązywanie problemów i innowacyjność. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Inicjuje i wdraża ''platformy'' umożliwiające transfer wiedzy / kompetencji, takich jak programy mentoringowe, warsztaty lub sesje wymiany wiedzy, które sprzyjają wymianie kompetencji i doświadczeń między różnymi grupami wiekowymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża programy mentoringowe, szkoleniowe lub inne inicjatywy mające na celu przekazywanie wiedzy od starszych pracowników do młodszych. Angażuje pracowników „starszych|” w proces transferu wiedzy. Mierzy efektywność transferu wiedzy. Wspiera budowanie relacji międzypokoleniowych i współpracę w zespołach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Podejmuje działania w celu stworzenia środowiska pracy, które promuje inkluzję i szanuje różnice pokoleniowe, zachęcając do aktywnego udziału w życiu zespołu. Ocenia stopień, w jakim pracownicy z różnych pokoleń współpracują ze sobą i współdziałają w zespołach w celu osiągnięcia wspólnych celów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników, w tym wskaźników wypalenia zawodowego, aby ocenić skuteczność wprowadzonych działań prewencyjnych. Śledzi aktywność i uczestnictwo pracowników, szczególnie tych starszych, w programach wsparcia zdrowia psychicznego, szkoleniach z zakresu radzenia sobie ze stresem, czy programach równoważenia pracy i życia prywatnego, aby ocenić skuteczność działań prewencyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Kryteria weryfikacji Tworzy zespoły różnorodne wiekowo, łącząc młodszych pracowników z bardziej doświadczonymi, umożliwiając mentoring i wymianę wiedzy. Analizuje współpracę między różnymi pokoleniami. Jest inicjatorem wydarzeń integracyjnych – organizuje / wdraża specjalne sesje, warsztaty lub wydarzenia mające na celu integrację pracowników z różnych pokoleń. Analizuje wskaźniki efektywności zespołów zróżnicowanych pokoleniowo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Dba o codzienne interakcje między pracownikami różnych pokoleń w miejscu pracy, aby sprawdzić, czy istnieje wzajemny szacunek i akceptacja różnorodności wiekowej. Inicjuje uczestnictwo w programach szkoleniowych lub mentoringowych, które promują wzajemne uczenie się i wsparcie międzypokoleniowe, co może świadczyć o budowaniu kultury opartej na szacunku i współpracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Efektywnie komunikuje się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Dba o jasny przepływ informacji oraz o merytoryczną komunikację opartą o szacunek i poszanowanie drugiej strony. Podejmuje działania nastawione na zrozumienie różnych perspektyw. Stale kształci umiejętność słuchania, jasnego wyjaśniania stanowisk i podejmowania działań naprawczych w razie potrzeby. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Kryteria weryfikacji Podejmuje działania integrujące zespół poprzez promowanie otwartej i bezpośredniej komunikacji i regularne organizowanie spotkań, na których każdy ma możliwość wyrażenia swojego zdania i wysłuchania opinii innych. organizuje wydarzenia team-buildingowe lub wspólne aktywności, które pomagają pracownikom poznać się lepiej i rozwijać silniejsze więzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy)
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym)
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki)
- testy
- gry
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy na temat zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej
Moduł 2: Demografia i zmiany społeczne a rynek pracy
- Przedstawienie procesów demograficznych w Polsce i Europie
- Dyskusja na temat wpływu starzenia się społeczeństwa na rynek pracy
Moduł 3: Prawne aspekty zatrudnienia różnych grup wiekowych
- Przegląd regulacji i rozwiązań prawnych wspierających zatrudnianie osób starszych
- Dyskusja na temat wprowadzania praktyk antydyskryminacyjnych w organizacji
Moduł 4: Charakterystyka pokoleń na rynku pracy
- Opis charakterystyki różnych pokoleń: Baby Boomers, Generation X, Millennials, Generation Z
- Analiza różnic w stylach pracy, komunikacji i potrzebach / oczekiwaniach
Moduł 5: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi
- Techniki identyfikacji i wykorzystania potencjału pracowników w różnym wieku
- Warsztaty: Przygotowanie planu działań dla zróżnicowanych wiekowo zespołów
Moduł 6: Transfer wiedzy, doświadczeń i kompetencji
- Metody i korzyści z intermentoringu między młodszymi a starszymi pracownikami
- Ćwiczenia: Tworzenie programów mentoringowych
Moduł 7: Integracja i komunikacja w zróżnicowanych wiekowo zespołach
- Techniki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Warsztaty: Rozwiązywanie symulowanych konfliktów międzypokoleniowych
Moduł 8: Strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Identyfikacja czynników ryzyka wypalenia zawodowego w różnych grupach wiekowych
- Dyskusja na temat działań prewencyjnych i wsparcia
Moduł 9: Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych
- Strategie budowania i zarządzania zespołami międzypokoleniowymi
- Ćwiczenia praktyczne: Budowanie efektywnych zespołów
Moduł 10: Test wiedzy i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, dyskusja na temat dalszych kroków
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Moduł 1: Wstęp i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Moduł 2: Demografia i zmiany społeczne a rynek pracy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Moduł 3: Prawne aspekty zatrudnienia różnych grup wiekowych | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł 4: Charakterystyka pokoleń na rynku pracy część 1 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł 4: Charakterystyka pokoleń na rynku pracy część 2 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Moduł 5: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi część 1 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Moduł 5: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi część 2 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Moduł 6: Transfer wiedzy, doświadczeń i kompetencji | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Moduł 7: Integracja i komunikacja w zróżnicowanych wiekowo zespołach | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł 8: Strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Moduł 9: Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych część 1 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Moduł 9: Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych część 2 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Moduł 10: Test wiedzy i zakończenie szkolenia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc – 28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi / gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm / instytucji – m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń menedżerskich(w tym także z zakresu zarządzania wiekiem i współpracą międzypokoleniową), m.in. dla Grupy Eurocash SA (3 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji drukowanej oraz elektronicznej (*.pdf).
- Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z tytułu podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia z ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami