Kreatywność a efektywność – innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej - szkolenie
Kreatywność a efektywność – innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w każdej dziedzinie, ponieważ pozwala uruchomić w nas kreatywne myślenie. Dzięki temu szkoleniu będziemy potrafili znaleźć ciekawe i szybkie rozwiązanie na dany problem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa " Kreatywność a efektywność – innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej - szkolenie " przygotowuje do zdobycia wiedzy dotyczącej metod i sposobów kreatywnego rozwiązywania problemów - zwłaszcza problemów otwartych, wybranych strategii twórczych, pozwalających osiągać nowe i bardziej wartościowe rozwiązania w tworzeniu innowacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnicy identyfikują zakres prawidłowego komunikowania się podczas pracy grupy kreatywnej, procesu looping'u, technik pracy twórczej, zasad wdrażania pomysłów do realizacji, metod i technik kreatywnych. | Kryteria weryfikacji test oceniający wiedzę uczestnika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnicy potrafią w praktyce dostrzegać różnice między metodami kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, wykorzystać grupowe myślenie do podejmowania optymalnych decyzji oraz uzyskać efekt synerii zespołowej poprzez współpracę. | Kryteria weryfikacji ocena umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnicy po szkoleniu potrafią rozwiązywać problemy przy pomocy konkretnych metod poprzez pozytywne nastawienie oraz samodyscyplinę, rozróżniać zasady efektywnej pracy twórczej grupy kreatywnej. | Kryteria weryfikacji ocena uczestnika przez członków zespołu, oceniająca ich zdolność do współpracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma cel edukacyjny i prowadzi do podniesienia kompetencji. Szkolenie jest przeprowadzane w zadalnej w czasie rzeczywistym z możliwością udostępnienia samodzielnego stanowiska komputerowego z dostępem do szkolenia w siedzibie firmy po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Grupy szkoleniowe liczą do 20 osób. Dla przyswojenia wiedzy po szkoleniu odbywa się ankieta walidacyjna, która podsumowuję zdobytą wiedzę. Świadczona usługa odbywa się w formie zdalnej w oparciu o miarę godzin lekcyjnych.
1. Kreatywność jako cecha osobowa oraz kreatywność, jako proces grupowy. Znaczenie sposobów komunikowania się podczas pracy grupy kreatywnej. Indywidualność każdej jednostki jako warunek istnienia i powodzenia w pracy grupy kreatywnej.
- Dlaczego warto słuchać i dlaczego to jest takie trudne? Po co słyszenie w kreatywności? jak słuchać, aby usłyszeć i jakie są konsekwencje niesłyszenia?
- Bariery komunikacyjne w kreatywności. Podczas pracy grupy kreatywnej podstawą jest doskonała komunikacja między uczestnikami zdarzenia. Wprowadzenie do testu określającego predyspozycje pod kątem maksymalnego wykorzystania potencjału jednostki.
2. Co to jest proces looping’u? W jaki sposób porządkuje pracę grupy kreatywnej?
- Poszczególne etapy procesu (problem, rozgrzewka, parafraza, oczyszczanie, krzyżowanie)
- Dwie antagonistyczne fazy procesu: dynamika rozbieżności i zbieżności
- Marzyciel, krytyk, realizator – podstawowe fazy także w grupie kreatywnej.
- Jak formułować problem?
- Hamulce w kreatywności
- Stymulowanie kreatywności
- Postawy kreatywne
3. Burza mózgów, jedna z najpopularniejszych technik pracy twórczej. Autentyczna sesja burzy w rzeczywistym czasie trwania, konkretne zadanie do rozwiązania z zastosowaniem tej techniki., grupę kreatywną prowadzi uczestnik szkolenia.
- Żelazne zasady przeprowadzania burzy. Różne modele i warianty burzy.
- Podział na role grupowe na podstawie autotestu Belbina. W drodze do sprawnej komunikacji i zarządzania swoimi fundamentami.
- Sesja. Rozgrzewka oraz dwa etapy z przerwą. Etap pierwszy: generowanie pomysłów, etap 2 wybór pomysłu za pomocą narzędzia PNW z przerwą, omówienie po znalezieniu rozwiązania, analiza pracy zespołu pod kątem zastosowania zasad, wykorzystania nowych umiejętności
4. Cykl PDCA. Zasady wdrażania pomysłu do realizacji. Kiedy nadejdzie czas aby wdrożyć. Poszczególne etapy działania pozwalające w pełni wykorzystać potencjał twórczy. Od kreatywności do innowacyjności.
5. Metoda analizy, eliminacji, metoda założeń. Zasady pracy w przypadku szukania i znalezienia jedynego prawidłowego rozwiązania.
- Jak na podstawie danych podjąć decyzję na tak, na nie lub kiedy nie zamykać problemu, aby droga do znalezienia rozwiązania była jak najkrótsza i jak najprostsza?
- Sesja w czasie rzeczywistym. Znalezienie jedynego prawidłowego rozwiązania na podstawie dostępnych danych. Pracujemy pod presją rywalizacji i presją czasu w osobnych pomieszczeniach nad rozwiązaniem tego samego problemu. Po sesji omówienie sposobu pracy obu grup. Co może prowadzić do sukcesu? lub dlaczego oni polegli?
6. Inne metody i techniki kreatywne
- Toni. Mapy myśli Tony’ ego Buzana.
- Fałszywy krok. Postawienie problemu (uczestnicy mają wpływ czym zajmiemy się na sesji kreatywnej) praca według metody fałszywego kroku nad rozwiązaniem problemu.
- Trzy życzenia. Rozwiązywanie kolejnego zagadnienia zgłoszonego przez uczestników przy wykorzystaniu innej metody.
7. Zasady efektywnej pracy twórczej grupy kreatywnej
- Dynamika grupy. Rytm, temperatura, wyjątkowość jednostki w kontekście efektywności pracy grupy kreatywnej.
- Zasady doboru uczestników grupy. O motywacji, hierarchii.
- Czasookresy i ich znaczenie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Kreatywność jako cecha osobowa oraz kreatywność, jako proces grupowy. | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 06-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Co to jest proces looping’u? | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 06-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 W jaki sposób porządkuje pracę grupy kreatywnej? | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 06-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Burza mózgów, jedna z najpopularniej szych technik pracy twórczej | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 06-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Cykl PDCA. Zasady wdrażania pomysłu do realizacji. | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 07-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Metoda analizy, eliminacji, metoda założeń. | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 07-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Inne metody i techniki kreatywne | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 07-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Zasady efektywnej pracy twórczej grupy kreatywnej.Podsumowanie szkolenia (wykład, ćwiczenia, czat, ankieta walidacyjna | Prowadzący Jarosław Majdecki | Data realizacji zajęć 07-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Majdecki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy mogą uzyskać materiały szkoleniowe w postaci: Skryptu, konspektu a także prezentacji po zgłoszeniu chęci ich otrzymania do usługodawcy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora, do którego składają Panstwo dokumenty o dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Kurs opiera się na 45-minutowych godzinach lekcyjnych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym na platformie Jitsii Meet