AKTA OSOBOWE I POZOSTAŁA DOKUMENTACJA PRACOWNICZA PO ZMIANACH W 2023 R. – WARSZTATY PRAKTYCZNE
AKTA OSOBOWE I POZOSTAŁA DOKUMENTACJA PRACOWNICZA PO ZMIANACH W 2023 R. – WARSZTATY PRAKTYCZNE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy działów kadrowo-płacowych
- pracownicy działów HR
- pracownicy działów księgowych
- specjaliści ds. prawa pracy
- specjaliści ds. ochrony danych osobowych
- osoby które mają na celu swój rozwój zawodowy, a wiedza przekazywana na zajęciach może się do tego przyczynić
- pracownicy i kadra zarządzająca MŚP,
- do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólnoekonomiczna uczestników.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa: AKTA OSOBOWE PO ZMIANACH - WARSZTATY PRAKTYCZNE" przygotowuje uczestnika warsztatów do samodzielnych działań w zakresie zawierania i rozwiązywania umów o pracę oraz sporządzania i przechowywania dokumentacji pracowniczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia teczek osobowych pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje zasadywewnątrz zakładowego prowadzenia dokumentacji dla pracowników i osób niebędących pracownikami | Kryteria weryfikacji sporządza i rozróżnia wzory np. kwestionariuszy, oświadczeń, umów o pracę,umów dla osób Sporządza niebędących pracownikami, porozumień, wypowiedzeń zmieniających warunki pracy i płacy, wniosków dotyczących uprawnień pracowniczych; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady ewidencjonowania oraz rozliczania absencji i czasu pracy; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Sporządza dokumentacjęzwiązaną z nawiązaniem, przebiegiem i ustaniem zatrudnienia pracowników i osób niebędących pracownikami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, stanowiskami urzędowymi i orzecznictwem | Kryteria weryfikacji sporządza i przechowuje np. umowy i inne wymagane dokumenty dotyczącezatrudniania pracowników i osób niebędących pracownikami, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wewnątrzzakładowymi procedurami i instrukcjami; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje terminy zgłaszania/wyrejestrowywania pracowników i osóbniebędących pracownikami do właściwych ubezpieczeń; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje poprawnośćsporządzanej i przechowywanej dokumentacji | Kryteria weryfikacji weryfikuje elementy procesów kadrowych, np. rozliczanie czasu pracy; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje czynności mające na celu skorygowanie i wyeliminowanieniewłaściwych działań w procesie kadrowym; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Dobiera odpowiedni styl komunikacji spójnej werbalnie i niewerbalnie | Kryteria weryfikacji ocenia poziom wiedzy fachowej swojego rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dobiera formę swoich wypowiedzi do poziomu wiedzy swego rozmówcy tak aby przekazywana mu wiedza była przez niego zrozumiała | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Buduje pozytywną, opartą na zaufaniu relację zarówno ze współpracownikami, jak i klientami | Kryteria weryfikacji ocenia zaufanie, jakim go obdarzają współpracownicy i kontrahenci | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Umiejętnie zarządza swoim czasem | Kryteria weryfikacji orientuje się w wartościowaniu czasu; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przewiduje możliwość występowania czynników zakłócających na etapie planowania; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji optymalizuje wykorzystanie dostępnych zasobów z punktu widzenia zarządzania czasem; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje analizę i kontrolę do bieżącej koordynacji harmonogramu zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. WAŻNE DLA PRACODAWCÓW TERMINY WYNIKAJĄCE Z NOWELIZACJI KODEKSU PRACY I INNYCH USTAW
II. ZMIANY W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ ZWIĄZANE Z BADANIEM TRZEŹWOŚCI PRACOWNIKÓW I PRACĄ ZDALNĄ
III. NOWE DOKUMENTY PRZECHOWYWANE W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ
IV. ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE DOKUMENTOWANIA PRAWA DO URLOPÓW ZWIĄZANYCH Z RODZICIELSTWEM
V. ZASADY PROWADZENIA AKT OSOBOWYCH
1. Części A, B, C, D i E (ZMIANA!)
2. Od 17 maja 2023 r. nowe dokumenty w dokumentacji pracowniczej
3. Grupowanie, chronologia, numeracja oraz wykaz dokumentów
4. Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach
5. Zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej
6. E-akta osobowe od 1 stycznia 2019 r.
VI. NOWE ZASADY PROWADZENIA I ARCHIWIZOWANIA DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ NA PODSTAWIE USTAWY O ZMIANIE NIEKTÓRYCH USTAW W ZWIĄZKU ZE SKRÓCENIEM OKRESU PRZECHOWYWANIA AKT PRACOWNICZYCH ORAZ ICH ELEKTRONIZACJĄ
1. Wpływ daty zatrudnienia na przechowywania dokumentacji pracowniczej
2. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe pracownika
3. Okres przechowywanie dokumentacji pracowniczej
4. Możliwość skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej
5. Dokumentacja związana ze stosunkiem pracy
5.1. Ewidencja czasu pracy
5.2. Okres przechowywania ewidencji czasu pracy
5.3. Gdzie przechowywać ewidencję czasu pracy
6. Odbiór przez pracownika dokumentacji pracowniczej
7. Obowiązki pracodawcy związane z dokumentacją pracowniczą
VII. DOKUMENTY POCHODZĄCE OD KANDYDATÓW NA PRACOWNIKÓW - CZĘŚĆ A AKT OSOBOWYCH
1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia
2. Skierowanie na badania
3. Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwskazań do pracy na określonym stanowisku
4. Oświadczenie pracownika o niekaralności
5. Dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności w celu ustalenia szczególnych uprawnień pracownika z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności
6. Świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia lub inne dokumenty potwierdzające okresy
VIII. DOKUMENTY DOTYCZĄCE NAWIĄZANIA STOSUNKU PRACY ORAZ PRZEBIEGU ZATRUDNIENIA - część B akt osobowych
1. Kwestionariusz osobowy pracownika – nowy wzór
2. Umowa o pracę – ZMIANY
3. Informacja o warunkach zatrudnienia – ZMIANA
3.1. Informacja o warunkach zatrudnienia pracownika wykonującego zadania służbowe poza granicami kraju powyżej 4 kolejnych tygodni
4. Wniosek pracownika o zmianę rodzaju umowy i etatu
5. Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy
6. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z przepisami zakładowymi
7. Informacja o monitoringu
8. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z dokonaną przez pracodawcę oceną ryzyka zawodowego
9. Karta szkolenia BHP
10. Umowa o zakazie konkurencji w trakcie zatrudnienia
11. Wypowiedzenie warunków umowy o pracę
12. Polecenie czasowego wykonywania pracy
13. Wniosek w urlopach wychowawczych
14. Informacja dla pracowników o kontroli trzeźwości
15. Praca zdalna
IX. DOKUMENTY DOTYCZĄCE USTANIA STOSUNKU PRACY - część C akt osobowych
1. Dokumenty rozwiązujące umowę o pracę – formułowanie przyczyn wypowiedzenia umowy
1.1. Rozwiązanie umowy o pracę
1.2. Przyczyny wypowiadania umów o pracę
2. Świadectwo pracy
2.1. Treść świadectwa pracy
2.2. Nowe informacje w świadectwie pracy
2,3. Sposób wypełniania świadectwa pracy
2.4. Sprostowanie świadectwa pracy
3. Umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy
X. DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ PORZĄDKOWĄ PRACOWNIKA - część D akt osobowych
XI. DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z BADANIEM TRZEŹWOŚCI PRACOWNIKA – CZĘŚĆ E AKT OSOBOWYCH
XII. WALIDACJA
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. Każdego dnia przewidziana jest jedna przerwa 15 minutowa oraz jedna przerwa lunchowa trwająca 45 minut. Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych) trwająca 1 godzinę dydaktyczną. Wyniki testów cyfrowych generowane są automatycznie przez system, od razu po zakończeniu walidacji.
Wymagany poziom obecności na zajęciach 80-100% (w zależności od wymagań operatora).
Do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólnoekonomiczna uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Terminy wynikające z nowelizacji Kodeksu Pracy i zmiany w dokumentacji pracowniczej oraz nowe dokumenty przechowywane w dokumentacji pracowniczej – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Ewa Polewczak | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Rozporządzenie w sprawie prawa do urlopów i Zasady prowadzenia akt osobowych oraz Nowe zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej– wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Ewa Polewczak | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa lunchowa | Prowadzący Ewa Polewczak | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Częśći od A do E akt osobowych – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Ewa Polewczak | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto570,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto570,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto81,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Polewczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe wykładowcy w tym np.:
- skrypty i autorską prezentację
- scenariusze
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF lub/i Excel
- zadania i ćwiczenia.
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie poprzez BUR oraz bezpośrednio na stronie www.frr.pl w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Informacje dodatkowe
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut).
W sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, jak również w przypadku problemów technicznych prosimy uczestników szkolenia o kontakt pod numerem telefonu stacjonarnego (22)5831000lub (32)3530926 lub z opiekunem szkolenia.
Oświadczam, że firma Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o. (NIP 5213544873) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa pod numerem 1050K i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (usługa szkoleniowa zwolniona z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004 r.).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- szkolenie będzie realizowane na platformie ClickMeeting (www.clickmeeting.com/pl), która działa w przeglądarce internetowej (należy posiadać aktualną wersją przeglądarki: google chrome/ firefox/ opera/ safari lub Edge),
- komputer/laptop/tablet prawidłowo połączony ze sprawnymi: głośnikami, mikrofonem oraz kamerą,
- Internet o minimalnej prędkości pobierania 2 Mb/s (weryfikacja: https://www.speedtest.pl/),
- komputer/laptop/tablet z wgranym systemem Windows lub iOS i aktualną wersją ww. przeglądarki internetowej.
Usługa jest dostępna na wszystkich urządzeniach (laptop, tablet czy telefon komórkowy) posiadających stały dostęp do Internetu.
Uczestnicy otrzymają link dostępu do szkolenia, na maksymalnie 12 godzin przed rozpoczęciem szkolenia. Otrzymany link będzie aktywny do czasu zakończenia szkolenia.
Usługa będzie rejestrowana i nagrywana w celu monitoringu. Nagranie będzie udostępnione (na ograniczony czas) uczestnikom po uprzednim wyrażeniu zgody wykładowców i uczestników w celu utrwalenia efektów kształcenia.