Akademia HR - Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - ze szczególnym uwzględnieniem aspektów technologicznych
Akademia HR - Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - ze szczególnym uwzględnieniem aspektów technologicznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy zajmujący stanowiska menadżerów, pracowników zespołów HR oraz innych pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wyposażenie uczestników w umiejętność wprowadzania nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną, w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (np. wiekowo, kulturowo) oraz wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy w rozwoju firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną, w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno – prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób wykorzystujących nowe formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałe samodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1
- Analiza mechanizmów i tendencji rynkowych kształtujących nowe potrzeby i modele organizacji pracy.
- Analiza zmian na rynku pracy: globalizacja, technologia, zróżnicowanie kulturowe.
- Wpływ elastycznych form zatrudnienia na konkurencyjność i innowacyjność.
MODUŁ 2
- Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy**
- Wprowadzenie do pracy zwinnej (Agile) oraz jej zastosowania w różnorodnych zespołach.
- Agile w praktyce: podstawy, zastosowania i korzyści.
MODUŁ 3
- Korzyści i zagrożenia elastycznych form świadczenia pracy**
- Wskazanie potencjalnych korzyści dla firm MŚP.
- Zarządzanie ryzykiem: zapobieganie konfliktom i niejednoznacznościom.
MODUŁ 4
- Przegląd istotnych przepisów prawa pracy.
- Zapewnienie zgodności i bezpieczeństwa prawnych dla firm i pracowników.
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących elastycznych, partnerskich form pracy.
- Identyfikacja potrzeb kadry menedżerskiej i pracowników wynikających z nowych modeli organizacji pracy.
MODUŁ 5
- Wsparcie dla kadr menadżerskich w wdrażaniu nowych modeli**
- Dostosowanie procesów zarządzania do pracy zwinnego (Agile).
- Budowanie efektywnych zespołów: motywacja, komunikacja, liderowanie.
MODUŁ 6
- Rekrutacja i zarządzanie zespołem współpracowników**
- Dopasowanie procesów rekrutacyjnych do elastycznych form zatrudnienia.
- Utrzymywanie relacji z freelancerami i kontrahentami.
MODUŁ 7
- Monitoring efektywności pracy i motywacyjne systemy wsparcia**
- Narzędzia i metody oceny efektywności pracy.
- Tworzenie atrakcyjnych systemów motywacyjnych.
MODUŁ 8
- Komunikacja i kultura organizacyjna**
- Budowanie atmosfery współpracy i zaufania.
- Promowanie wartości wspólnej odpowiedzialności i ciągłego rozwoju.
- Zarządzanie różnorodnością w zespołach: wiek, kultura, kompetencje.
- Analiza mechanizmów i tendencji rynkowych kształtujących nowe modele organizacji pracy.
MODUŁ 9
Walidacja efektów uczenia się:
Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy
Przeprowadzenie ćwiczenia w formie zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące nowe potrzeby i modele organizacji pracy. Zmiany na rynku pracy: globalizacja, technologia, zróżnicowanie kulturowe. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Wpływ elastycznych form zatrudnienia na konkurencyjność i innowacyjność. Wprowadzenie do nowych modeli organizacji pracy | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Wprowadzenie do pracy zwinnej (Agile) oraz jej zastosowania w różnorodnych zespołach. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Agile w praktyce: podstawy, zastosowania i korzyści. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Korzyści i zagrożenia elastycznych form świadczenia pracy. Wskazanie potencjalnych korzyści dla firm MŚP. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Zarządzanie ryzykiem: zapobieganie konfliktom i niejednoznacznościom. Przegląd istotnych przepisów prawa pracy. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Zapewnienie zgodności i bezpieczeństwa prawnych dla firm i pracowników. Omówienie regulacji prawnych dotyczących elastycznych, partnerskich form pracy. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Identyfikacja potrzeb kadry menedżerskiej i pracowników wynikających z nowych modeli organizacji pracy. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Wsparcie dla kadr menadżerskich w wdrażaniu nowych modeli | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Dostosowanie procesów zarządzania do pracy zwinnego (Agile). Budowanie efektywnych zespołów: motywacja, komunikacja, liderowanie. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Rekrutacja i zarządzanie zespołem współpracowników. Dopasowanie procesów rekrutacyjnych do elastycznych form zatrudnienia. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Utrzymywanie relacji z freelancerami i kontrahentami. Monitoring efektywności pracy i motywacyjne systemy wsparcia | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Narzędzia i metody oceny efektywności pracy. Tworzenie atrakcyjnych systemów motywacyjnych. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Komunikacja i kultura organizacyjna. Budowanie atmosfery współpracy i zaufania. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Promowanie wartości wspólnej odpowiedzialności i ciągłego rozwoju. Zarządzanie różnorodnością w zespołach: wiek, kultura, kompetencje. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Analiza mechanizmów i tendencji rynkowych kształtujących nowe modele organizacji pracy. | Prowadzący Olaf Leśniak | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej kompetencji związanych z wdrażaniem nowych modeli i form organizacji pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Przeprowadzenie ćwiczenia w formie zadania praktycznego – przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Olaf Leśniak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w postaci konspektów w wersji elektronicznej z opisem teorii przedstawianej podczas zajęć oraz wykonywanych ćwiczeń.
Po zakończeniu udziału w doradztwie, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Opis warunków technicznych:
-
Wymagania sprzętowe: System Windows z procesorem Intel Dual-Core o częstotliwości 2.XX GHz lub procesorem AMD (zalecane minimum 2 GB RAM). Mac z systemem MacOS 10.12 lub nowszym na wspieranym urządzeniu z procesorem Intel CPI (zalecane minimum 2 GB RAM).
-
Zainstalowany system operacyjny: Windows 7 z dodatkiem Service Pack 1 lub nowszy. Upewnij się, że masz zaktualizowane sterowniki. MacOS 10.12 lub nowszy na wspieranym Macu.
-
Zainstalowana przeglądarka internetowa: Ostatnie dwie główne wersje jednej z następujących przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Microsoft Edge.
-
Minimalna wymagana przepustowość łącza: Przy transferze wychodzącym - minimum 300 kb/s. Przy transferze przychodzącym - minimum 300 kb/s.