Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Akademia Menadżera HR
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Akademia Menadżera HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy pełniący funkcję kierowniczą
- pracownicy przewidziani do objęcia funkcji kierowniczej/menadżerskiej
- pracownicy zespołów HR
- pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy lub zarządzanie zasobami ludzkimi
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wzmocnienie kompetencji w zakresie pozyskiwania (w tym procesu rekrutacji) oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. Dostosowanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji. Kształtowanie otwartości na wyzwania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu pozyskiwania (w tym procesu rekrutacji) oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kształtuje otwartość na wyzwania rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Moduł I. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W KONTEKŚCIE NOWYCH WYZWAŃ RYNKU PRACY cz.1
- Wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale
- Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników
- Obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników
- Możliwości i korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników
- Programy rekrutacji – budowa i wdrożenie
- Nowy pracownik – wdrożenie pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji talentów i doświadczeń pracowników
Moduł II. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W KONTEKŚCIE NOWYCH WYZWAŃ RYNKU PRACY cz.2
- Wdrażanie narzędzi i procesów HR, umożliwiających stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników oraz ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji
- Programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników
- „Wiedza ukryta” – jak skutecznie ją wykorzystać?
- Stały rozwój pracowników i nabywanie przez nich nowych kompetencji
- Aktywne kształtowanie wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe
Dzień 2
Moduł III. TRUDNOŚCI W ZRÓWNOWAŻONYM ZARZĄDZANIU POTENCJAŁEM PRACOWNIKÓW
- Narzędzia i testy ułatwiające dobór odpowiednich kandydatów do zespołu, ( FRIS, DISC, Test Galuppa)
- Wdrażanie nowego pracownika w zakres obowiązków- zasada 4 P
- Mentoring ( kandydat pod opieką mentora z większym doświadczeniem w firmie)
- Mentoring odwrócony – czego nowy pracownik może nauczyć pozostałych członków zespołu?
- Rola rozmowy podsumowującej okres próbny.
- Rozmowa przełożonego z mentorem
- Rozmowa mentora z nowym pracownikiem – rola Feedbacku
- Rozmowa nowego pracownika z przełożonym - Jasne określenie oczekiwań zespołu i szefa względem nowej osoby, oraz określenie ścieżki rozwoju na najbliższe 2 lata.
- Rola motywatorów - co oferuje pracodawca, a czego oczekuje pracownik?
Moduł IV. REKRUTACJA WEWNĘTRZNA – DLACZEGO JEST TAK WAŻNA I CO DAJE ORGANIZACJI?
- Komunikowanie zmian w firmie i rozpoczęcie procesu rekrutacji wewnętrznej na przykładzie cross-treningu między stanowiskami.
- Zalety cross- treningu i obszary do obserwacji. Gdzie mogą pojawić się trudności i jak na nie reagować?
- Oczekiwania pracodawcy wobec pracowników, którym proponujemy awans lub zmianę stanowiska pracy.
- Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy w sytuacji awansu lub zmiany stanowiska pracy.
Dzień 3
Moduł V. DLACZEGO W FIRMIE JEST TAK DUŻA ROTACJA PRACOWNIKÓW?
- Geneza sytuacji trudnych. Dlaczego pracownicy rotują?
- Jakie formy zatrudnienia i jakie motywatory są w stanie utrzymać pracowników w firmie dłużej niż 2 lata?
- Spotkania z pracownikami – jak często i w jakim celu?
- Różnice w sposobie pracy i w oczekiwaniach między pracownikami różnych generacji ( Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y, Pokolenie Z)
- Zalety zespołów multigeneracyjnych. Jak wzmacniać potencjał poszczególnych pracowników?
Moduł VI. KONFLIKTY W ZESPOŁACH PRACOWNICZYCH - NARZĘDZIA I SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SYTUACJI KONFLIKTOWYCH
- Co generuje sytuacje trudne i konfliktowe w zespole?
- Podejście do czasu
- Rozumienie efektywności
- Przestrzeganie zasad panujących w firmie
- Poczucie odpowiedzialności
- Pracownicy innych narodowości- niezrozumienie oczekiwań polskich pracodawców oraz złe lub zbyt krótkie wprowadzenie pracownika w schemat funkcjonowania organizacji - Wpływ managerów HR oraz kierowników działów na atmosferę w grupie pracowniczej.
- Style rozwiązywania konfliktów
- Rywalizacja
- Unikanie
- Kompromis
- Dostosowanie
- Współpraca - Pożegnanie pracownika odchodzącego lub zwalnianego z firmy
- Dlaczego i dla kogo jest to ważne?
Moduł VII.
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA, PODSUMOWANIE
Moduł VIII.
WALIDACJA
TEST TEORETYCZNY: Test wiedzy na temat wpływu wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów ect.) potencjału pracowników.
OBSERWACJA W WARUNKACH SYMULOWANYCH: Zadanie praktyczne – dobór metod oceny i rozwoju kompetencji pracowników do nowych wyzwań firmy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł I | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł II | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 25-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Moduł III | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 przerwa | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł IV | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 26-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł V | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł VI | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł VII | Prowadzący Klaudia Dębowska | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł VIII - WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Dębowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie papierowej lub elektronicznej w zależności od preferencji
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 90% zajęć usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na usługę, prosimy o kontakt.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi