SZKOLENIE Z ZAKRESU PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
SZKOLENIE Z ZAKRESU PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, psychologów, psychoterapetów, pedagogów, osób pracujących z młodzieżą trudną, opiekunów, właścicieli placówek, pomocy nauczycieli, osób pracujących z młodziezą oraz dla wszystkich chętnych których interesuje tematyka uzależnień. Nie jest wymagane doświadczenie zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej, praktycznej i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi z wszelkiego rodzaju uzależnieniem. Uczestnicy dowiedzą się jakie są objawy i symptomu rozpoznajemy u młodego uzależnionego oraz w jaki sposób zapobiegać, a także jak działać profilaktycznie. Celem szkolenia będzie także wsparcie uczestników w umiejętnościach współpracy z rodzicami dziecka uzależnionego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant po odbyciu szkolenia charakteryzuje metody pracy terapeutycznejz uzależnionym nastolatkiem. Rozpoznaje symptomy świadczące o uzależnieniu.Zna metody postępowania w przypadku zagrożenia jakie niesie ze sobą uzależnienie. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje i posługuje się wszelkimi metodami pracy terapeutycznej z uzależnieniem u nastolatka. Zna metody postepowania w przypadku zachowań trudnych związanych z uzależnieniem ( myśli samobójcze samookaleczenia, myśli rezygnacyjne). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje skuteczne procesy terapeutyczne w terapii uzależnień u osób młodocianych | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje właściwe postawy i zachowania w terapii uzależnień- definiuje sposoby radzenia sobie z uzależnieniem, - posługuje się sprawdzonymi technikami w profilaktyce uzależnień. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje rodzaje wsparcia | Kryteria weryfikacji - posługuje się technikami polegającymi na rozwijaniu odporności psychicznej w terapii uzależnień.- charakteryzuje typy pomocy nastolatkowi w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi i tolerowania dyskomfortu . - zna programy edukacjne w zakresie regulacji emocji - definiuje techniki kreowania bezpiecznego środowiska rodzinnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje prawidłowe wzorce zachowań w profilaktyce uzależnień | Kryteria weryfikacji - posługuje się skutecznymi modelami zdrowych wzorców zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
Rozpoznanie symptomów
Uzależnienie jako powodód obniżonego samopoczucia.
Rodzaje uzależnień i ich pierwsze symptomy
Moduł II
Proces psychoterapeutyczny
Wspieranie właściwych postaw i zachowań w terapii uzależnień
Sposoby radzenia sobie z uzależnieniem i prawidłowa profilaktyka
Moduł III
Rodzaje wsparcia
Rozwijanie odporności psychicznej. Pomoc nastolatkowi w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi i tolerowania dyskomfortu, co pozwala na skuteczniejsze przeciwdziałanie stresowi i trudnym sytuacjom życiowym.
Edukacja w zakresie regulacji emocji
Kreowanie bezpiecznego środowiska rodzinnego
Moduł IV
Prawidłowe wzorce zachowań w terapii uależnień
Modelowanie zdrowych wzorców zachowań
Panel dyskusyjny
Moduł V
Egzamin wewnętrzny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł I Rozpoznanie symptomów | Prowadzący Marcin Fara | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł II Proces psychoterapeutyczny | Prowadzący Marcin Fara | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł III Rodzaje wsparcia | Prowadzący Marcin Fara | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł IV Prawidłowe wzorce zachowań w terapii uależnień | Prowadzący Marcin Fara | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł V Egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Fara
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały podczas szkolenia, długopisy
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Lokalizacja blisko dworca