Akademia środków trwałych w świetle krajowych i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz z uwzględnieniem podatku dochodowego CIT. Transmisja online w czasie rzeczywistym
Akademia środków trwałych w świetle krajowych i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz z uwzględnieniem podatku dochodowego CIT. Transmisja online w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Akademia przeznaczony jest dla osób, które:
- chcą pracować na stanowiskach związanych z ewidencją i zarządzaniem majątkiem trwałym
- pracują już na ww. stanowisku, a chcą rozszerzyć swoje wiadomości
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas zajęć zostanie omówiona tematyka rzeczowych aktywów trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, koszty finansowania zewnętrznego, leasing oraz inwentaryzacja. Omówione zostaną najczęściej pojawiające się problemy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W efekcie odbytego szkolenia uczestnik usystematyzował i pogłębił wiedzę dotyczącą przepisów podatkowych i rachunkowych w zakresie środków trwałych, utrwalił podstawowe pojęcia i definicję środków trwałych, nabył umiejętności kwalifikowania kosztów poniesionych na remonty, podniesienie wartości oraz ulepszenie środków trwałych, zaznajomił się z wymogami ewidencyjnymi dla celów podatkowych i bilansowych, podniósł kwalifikacje w zakresie zasad ewidencji i wyceny środków trwałych i WNiP w świetle obowiązujących przepisów. | Kryteria weryfikacji Czyny udział w zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
27.05.2024 - Dzień I - Środki trwałe według ustawy o rachunkowości oraz Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 11 „Środki trwałe”:
1. Kryteria zaliczania składników do środków trwałych
2. Zastosowanie zasady istotności – składniki o mało znaczącej wartości
3. Klasyfikacja rodzajowa środków trwałych (KŚT)
4. Ujęcie środków trwałych w księdze inwentarzowej
5. Prawidłowe ustalenie wartości początkowej:
- cena nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych
- koszty finansowania nabycia lub budowy środków trwałych
6. Okres ekonomicznej użyteczności i wartość rezydualna
7. Metody amortyzacji środków trwałych (liniowa, degresywna, zróżnicowanych odpisów)
8. Uproszczone rozwiązania w zakresie amortyzowania środków trwałych
9. Weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
10. Późniejsze nakłady – remont czy ulepszenie?
11. Przeszacowanie środków trwałych
12. Trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów
13. Sprzedaż i likwidacja środków trwałych
14. Inwentaryzacja środków trwałych i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
15. Wycena środków trwałych do bilansu
28.05.2024 - Dzień II - Środki trwałe w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:
1. Warunki zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
3. Wartość początkowa środków trwałych – czy obejmuje odsetki i różnice kursowe?
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych i jego znaczenie
5. Metody amortyzacji podatkowej
6. Zastosowanie współczynników podwyższających i zmniejszających
7. Indywidualne stawki amortyzacyjne – zmiana definicji środków trwałych używanych
8. Rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
9. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych dotacją
10. Wyłączenia z amortyzacji podatkowej
11. Preferencyjne rozwiązania w zakresie amortyzacji, w tym rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2024 roku
12. Wydatki ulepszeniowe a wydatki odtworzeniowe
13. Odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
14. Inwestycje w obcych środkach trwałych
15. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych
03.06.2024 - Dzień III - Umowy leasingowe od strony leasingobiorcy – w świetle KSR nr 5 „Leasing, najem i dzierżawa” oraz według podatku dochodowego CIT:
1. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne przedmiotem umowy-leasingowej
2. Klasyfikacja umów leasingowych w przepisach rachunkowych
3. Podział umów leasingowych dla celów podatku dochodowego
4. Skutki w podatku VAT uznania umowy za leasing finansowy lub operacyjny w świetle przepisów podatku dochodowego
5. Ujęcie opłaty manipulacyjnej oraz opłaty wstępnej
6. Podział rat leasingowych na część kapitałową i część odsetkową
7. Ujęcie w księgach rachunkowych umowy leasingu finansowego uznanej dla celów podatkowych za leasing:
- finansowy
- operacyjny
8. Ewidencja księgowa leasingu operacyjnego
9. Umowy leasingowe samochodów osobowych, w tym ograniczenia w zaliczaniu opłat leasingowych do kosztów podatkowych
10. Leasing zwrotny i jego ujęcie w księgach
11. Limitowanie wydatków związanych z eksploatacją samochodu osobowego używanego na podstawie umowy leasingu
12. Wykup samochodu osobowego po leasingu – ograniczenia od 2022 roku
04.06.2024 - Dzień IV - Rzeczowe aktywa trwałe oraz umowy leasingowe według międzynarodowych standardów rachunkowości:
I. Rzeczowe aktywa trwałe w MSR nr 16:
1. Zakres przedmiotowy środków trwałych w MSR nr 16
2. Ustalanie wartości początkowej środków trwałych
3. Koszty finansowania nabycia lub budowy środków trwałych zgodnie z MSR nr 23
4. Ustalenie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji
5. Wybór metody amortyzacji
6. Metoda komponentów
7. Ujmowanie późniejszych nakładów na rzeczowe aktywa trwałe
8. Odpisy z tytułu trwałej utraty wartości
II. Umowy leasingowe według nowego MSSF 16:
1. Główne założenia nowego MSSF 16 Leasing – jeden rodzaj umów od strony leasingobiorcy
2. Kryteria uznania umowy za umowę leasingową
3. Uproszczenia dla leasingów krótkoterminowych oraz leasingów niskocennych
4. Ustalenie okresu trwania leasingu
5. Wycena prawa do użytkowania aktywu
6. Wycena zobowiązania leasingowego
7. Wyodrębnienie z umowy leasingowej elementów nie-leasingowych
8. Zmiany warunków umowy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 27.05.2024 - Dzień I - Środki trwałe według ustawy o rachunkowości oraz Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 11 „Środki trwałe” | Prowadzący Elżbieta Kida | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 28.05.2024 - Dzień II - Środki trwałe w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych | Prowadzący Elżbieta Kida | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 03.06.2024 - Dzień III - Umowy leasingowe od strony leasingobiorcy – w świetle KSR nr 5 „Leasing, najem i dzierżawa” oraz według podatku dochodowego CIT | Prowadzący Elżbieta Kida | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 04.06.2024 - Dzień IV - Rzeczowe aktywa trwałe oraz umowy leasingowe według międzynarodowych standardów rachunkowości | Prowadzący Elżbieta Kida | Data realizacji zajęć 04-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 435,40 PLN
- Koszt usługi netto1 980,00 PLN
- Koszt godziny brutto101,48 PLN
- Koszt godziny netto82,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Kida
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
-
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)