Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD
Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane wszystkim tym, którzy chcą nauczyć się projektowania stron internetowych, aplikacji mobilnych lub innych interaktywnych interfejsów (UI). Szczególnie polecane osobom, które mają już podstawy z projektowania graficznego, a chcą wzbogacić swoje kompetencje o projektowanie na potrzeby internetu (UI) oraz projektowanie doświadczeń użytkowników (UX). Dzięki dodatkowym kompetencjom, rozszerzą swoje możliwości w znalezieniu pracy, również jako freelancerzy lub, po prostu, poznają zasady i sposoby projektowania aplikacji interaktywnych.
Szkolenie prowadzone jest na zasadzie praktycznych lekcji pokazowych, podczas których uczestnik tworzy swój własny zaawansowany projekt strony internetowej lub aplikacji mobilnej, którą finalnie eksportuje do plików produkcyjnych, gotowych do przekazania programiście.
Ze szkolenia skorzystają:
- Projektantów graficznych (początkujący)
- Projektantów stron interetowych
- Projektanci UI / UX
- Product Designers
- Marketerzy
- Specjaliści Social Media
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do Rozwoju j kompetencji zawodowych o umiejętności projektowania produktów cyfrowych – w tym doświadczeń użytkownika (UX) ze szczególnym naciskiem na wygląd (UI - User Interface).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Buduje projekt UX od początku do końca: strona internetowa, aplikacja mobilna, ekran interfejsu itd., zarówno w wersji mobilnej | Kryteria weryfikacji tworzy realistyczne prototyp wraz z mikrointerakcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji eksportuje aktywne gotowe projekty do produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy szybkie szkielety (wireframes) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji buduje prototyp aplikacji mobilnej, która reaguje na polecenia głosowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji testuje swoje projekty na rzeczywistych telefonach komórkowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Komunikuje się i rozmawia z innymi specjalistami od projektowania UX, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wysyła gotową pracę do innych projektantów UX w odpowiednich formatach, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Aby wziąć udział w szkoleniu nie jest wymagana żadna wiedza z zakresu omawianych pojęć.
Trener: Krzysztof Bernardyn
DZIEŃ I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo
- Rozpoczęcie pracy z projektem w programie Adobe XD.
- Do czego służy Adobe XD – czy tylko projekt czy też kod?
- Jaka jest różnica między UI a UX w programie Adobe XD?
- Czego się nauczymy na tym kursie Adobe XD?
- Czym jest persona & task flow w projektowaniu UX?
- Projekt roboczy, etap 01 – tworzymy swój własny brief projektowy
BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa)
- Czym jest Lo Fi Wireframe oraz High Fidelity w Adobe XD
- Obszary robocze i jak szeroka powinna być moja witryna lub aplikacja w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – obszary robocze
BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Praca z tekstem w makietach Adobe XD
- Prostokąty, koła, przyciski i zaokrąglone rogi w programie Adobe XD
- Jak używać kolorów w Adobe XD
- Obrysy, kopiowanie i wklejanie w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – makieta
- Darmowe ikony do projektów – skąd je wziąć?
- Jak znaleźć i używać istniejących zestawów interfejsu użytkownika w programie Adobe XD
- Grupy i problemy z edytowaniem ikon w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 04 – ikonki
- Jak dodać interakcję do swojego prototypu w Adobe XD?
- Prototypowa animacja i wygładzanie w Adobe XD
- Jak zobaczyć swój projekt w aplikacji XD na iPhone’a i Androida
- Projekt roboczy, etap 05 – testowanie na telefonie
BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Pierwsze kroki z automatycznymi animacjami w programie Adobe XD
- Więcej informacji na temat animacji w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 06 – pierwsza animacja
- Publikowanie makiet i wysyłanie ich do zaopiniowania
DZIEŃ II
BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia
- Moodboardy i inne zasoby używane w projektowaniu Hi Fidelity UI
- Jak stworzyć własny moodboard w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 07 – tworzenie własnego moodboardu
BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak pracować z kolumnami i siatkami w programie Adobe XD
- Viewport (pole widzenia), czyli linie przerywane na obszarach roboczych
- Jak dodawać i usuwać linie pomocnicze
- Gdzie i jak szukać inspiracji kolorystycznych; narzędzie próbnik
- Jak stworzyć paletę kolorów?
- Jak interpretować gradienty?
- Jak zapisać i ponownie używać zapisanych kolorów
- Projekt roboczy, etap 07 – kolory i motywy (palety)
BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia
- Jak Jakich czcionek mogę używać w projektach stron internetowych lub aplikacji w programie Adobe XD?
- Jak sprawdzić, jakich czcionek użyto w innych, publicznie dostępnych projektach
- Jaka powinna być wielkość czcionek w projektowaniu stron internetowych?
- Jak tworzyć style (presety) znaków w Adobe XD
- Wtyczka – dodanie naszej pierwszej wtyczki Lorem Ipsum do Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 09 – zaawansowana praca z tekstem
BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Rysowanie i edytowanie kształtów w programie Adobe XD
- Co możemy zrobić z kształtami w XD?
- Nauka rysowania za pomocą narzędzia Pióro w programie Adobe XD
- Praca z pociągnięciami i liniami
- Czy potrzebuję zewnętrznych programów – Adobe Illustrator, Inkscape itd.?
- Projekt roboczy, etap 10 – Ikonki i przyciski
DZIEŃ III
BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia
- Maskowanie i przycinanie obrazów w programie Adobe XD
- Darmowe obrazy do wykorzystania w makietach XD – Unsplash, Pexels, Freeimage, Freepik
- Przyciemnianie obrazów tła z przezroczystością w XD
- Rozmycie tła i obiektów w programie Adobe XD
- Czy muszę znać Adobe Photoshop, aby tworzyć profesjonalny projekt w Adobe XD?
- Bar z przekąskami Banery Toast z zamaskowanym obrazem w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 11 – Dodawanie obrazów
BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa)
- Jak tworzyć i używać komponentów w Adobe XD
- Różnica między komponentami głównymi i instancyjnymi w programie Adobe XD
- Jak tworzyć stany najechania (hover) komponentu w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 12 – przyciski interaktywne
- Jak korzystać z siatki powtórzeń w programie Adobe XD
- Aktualizacja i problemy z powtarzającymi się siatkami krawędzi
- Projekt roboczy, etap 13 – powtarzająca się siatka
BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu)
- Czym są i jak używać stosów w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 14 – tworzymy formularz kontaktowy
- Różnice między animacją a mikrointerakcjami
- Projekt roboczy, etap 15 – druga animacja
- Przełącznik mikrointerakcji w programie Adobe XD
- Mikroanimacja menu typu hamburger – zamiana w krzyżyk
- Projekt roboczy, etap 16 – mikrointerakcja
BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak przypiąć nawigację do góry obszaru roboczego w Adobe XD
- Jak dodać wyskakujące okienko (pop-up) w Adobe XD
- Jak stworzyć wysuwaną nakładkę w menu nawigacji mobilnej?
- Czym są przepływy (Flows) w programie Adobe XD?
- Projekt roboczy, etap 17 – wyskakujące okienka i nawigacja
- Jak udostępnić dokument klientom, interesariuszom i testerom użytkowników
- Jak rozmawiać z programistą na wczesnym etapie procesu projektowania
- Eksportowanie do odpowiednich formatów plików graficznych z Adobe XD
- Eksportowanie obrazów wsadowo za pomocą opcji „Oznacz do eksportu” (Mark for export) w programie XD
- Jak wyeksportować kod w programie XD dla osób korzystających ze specyfikacji projektu
- Co to jest przewodnik po stylach w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 18 – finalna wersja projektu
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 300,00 PLN
- Koszt usługi netto4 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto179,17 PLN
- Koszt godziny netto179,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Bernardyn
Najważniejszą wartością szkoleń jest próba indywidualnego / szerokiego spojrzenia i znalezienia najbardziej optymalnego rozwiązania, pomagającego rozwijać konkretne cele biznesowe. Każde szkolenie poprzedzone jest wcześniejszym wywiadem i, w miarę możliwości, szczegółowym audytem oraz analizą konkurencji.
Studiował chemię na Uniwersytecie Gdańskim, którą ukończył w 2007 roku. Od 2007 roku, stale związany z branżą reklamową i kreatywną, gdzie poprzez pracę w agencjach i wydawnictwach zdobywał doświadczenie pracując dla polskich i zagranicznych firm (w tym dla Media Markt Polska). W latach 2015-2023 współwłaściciel agencji reklamowej Snowball Media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt z materiałami do samodzielnego utrwalenia materiału, prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie ćwiczeń.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
Szkolenie podzielone jest na blok teoretyczno-warsztatowy według ustalonego harmonogramu. Użytkownicy, w ramach ćwiczeń praktycznych, będą proszeni o zbudowanie własnych segmentacji i grup klientów, person, oszacowanie punktów styku z klientem, opracowanie lejków sprzedażowych a także zaplanowanie podstawowej kampanii reklamowej. Wymagane będzie posiadanie konta mailowego Google -@gmail.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczno-sprzętowe:
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu. Konieczne jest posiadanie dostępu do Adobe Creative Cloud z aktywnym programem Adobe XD w wersji 2022 lub nowszej. Zalecane jest posiadanie aktywnego dostępu do programów Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator.
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz z zainstalowanym programem Acrobat Reader.
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- 4 GB pamięci RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 10/11, Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie clickmeeting lub google meets- przed szkoleniem uczestnicy dostaną link, opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.