Łącząc pokolenia - skuteczna komunikacja w świecie HoReCa.| *możliwa forma zdalna
Łącząc pokolenia - skuteczna komunikacja w świecie HoReCa.| *możliwa forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa tego szkolenia obejmuje wszystkich pracowników w branży usług gastronomicznych, takich jak kelnerzy, kucharze, barmani, menedżerowie restauracji, obsługa hotelowa oraz wszyscy inni zatrudnieni w restauracjach, hotelach, kawiarniach, barach i podobnych miejscach. Skuteczna komunikacja międzypokoleniowa jest dla tej grupy pracowników kluczowa ze względu na różnorodność wiekową oraz zróżnicowane doświadczenia i style pracy. W środowisku gastronomicznym często spotykamy się z pracownikami reprezentującymi różne pokolenia, co może prowadzić do konfliktów i nieporozumień. Dlatego umiejętność efektywnego porozumiewania się z osobami różnych grup wiekowych jest nie tylko istotna dla skutecznej współpracy i rozwiązywania problemów wewnątrz zespołu, ale także dla budowania pozytywnych relacji z klientami. Posiadanie umiejętności komunikacji międzypokoleniowej może przyczynić się do zwiększenia zaangażowania pracowników, poprawy atmosfery pracy oraz jakości obsługi klienta.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po szkoleniu uczestnik będzie umiał budować trwałe relacje z pacjentami, wykorzystując 4 etapy budowania relacji oraz stosując dyplomację w trudnych sytuacjach. Będzie potrafił odczytywać ukryte treści w wypowiedziach rozmówców, stosując model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg Von Thun’a, oraz unikać niepożądanych zwrotów. Nabędzie umiejętność dostosowywania komunikacji do różnych pokoleń, eliminowania blokad komunikacyjnych oraz projektowania przekazu zrozumiałego dla różnych grup wiekowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiują podstawowe koncepcje komunikacji interpersonalnej, w tym procesu komunikacji oraz narzędzi stosowanych w komunikacji. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżniają czynniki wpływające na skuteczność komunikacji, takie jak akcentowanie i płynność wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planują strategie adaptacji komunikacji do różnych pokoleń, uwzględniając ich oczekiwania i preferencje. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżniają blokady utrudniające porozumienie międzypokoleniowe, takie jak stereotypy i uprzedzenia. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystują umiejętności aktywnego słuchania i techniki dopytywania w kontakcie z gośćmi i współpracownikami. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Eliminują bariery komunikacyjne poprzez stosowanie skutecznych technik, takich jak podsumowywanie i odzwierciedlanie. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystują znaczenie komunikacji niewerbalnej, takiej jak postawa ciała i ton głosu, w budowaniu relacji z pacjentami. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżniają różne metody stosowania dyplomacji w komunikacji. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystują model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg Von Thun’a w interpretacji treści wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Unikają niepożądanych zwrotów w kontaktach z gośćmi. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystują techniki dostosowywania komunikacji do różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżniają blokady komunikacyjne i eliminują je w pracy z różnymi grupami wiekowymi. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planują przekaz komunikacyjny zrozumiały dla różnych grup wiekowych. | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji obejmuje zadawanie pytań dotyczących danego zakresu tematycznego oraz ocenę obecności, aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w interakcję podczas zajęć szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1. Podstawy skutecznej komunikacji międzypokoleniowej w służbie zdrowia
1. Komunikacja – podstawy:
- komunikacja interpersonalna – proces komunikacji;
- sposoby komunikacji – werbalna i niewerbalna;
- narzędzia stosowane w komunikacji: parafraza, aktywne słuchanie, odzwierciedlenie, podsumowanie, komunikat „ja” i komunikat „ty”, dźwięki paralingwistyczne.
2. Czynniki odgrywające ważną rolę w komunikacji, tj.: akcentowanie, płynność wypowiedzi, parafrazowanie i inne.
3. Komunikacja między pokoleniami BB,X,Y,Z:
- czego w komunikacji oczekują ode mnie inne pokolenia;
- blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowania;
- jak projektować i dostosować przekaz z uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
- informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward
4. Bariery komunikacyjne w pracy z pacjentem - rozpoznawanie i eliminacja barier komunikacyjnych.
5. Aktywne słuchanie:
- wyjaśnienie skutecznych metod aktywnego słuchania w kontekście pracy zespołowej;
- trening praktycznych umiejętności aktywnego słuchania, w tym dopytywania, podsumowywania i odzwierciedlania.
6. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w komunikacji - postawa, mimika, gesty, dystans, ton głosu/brzmienie.
7. Kluczowe zasady skutecznej komunikacji.
Dzień 2: Zaawansowane techniki komunikacyjne i dyplomacja w służbie zdrowia
1. Etapy budowania relacji - poznawanie i stosowanie 4 etapów budowania relacji.
2. Dyplomacja w komunikacji - umiejętność stosowania dyplomacji w trudnych sytuacjach komunikacyjnych.
3. Ukryte poziomy komunikatów:
- odczytywanie ukrytych treści w wypowiedzi rozmówcy;
- model 4 płaszczyzn komunikacyjnych wg Von Thun’a;
- praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi pacjentami.
4. Zwroty, których należy unikać w komunikacji z pacjentami.
5. Precyzja odbioru komunikatu.
6. Podsumowanie i zamykanie:
- podsumowanie kluczowych zagadnień omawianych podczas szkolenia;
- zapewnienie przestrzeni dla uczestników do dzielenia się swoimi refleksjami i wnioskami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł IV | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 013,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto188,34 PLN
- Koszt osobogodziny netto153,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 733 60 85 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi