Psychologia szefa. Jak budować autorytet szefa i zaangażowanie w zespole? Warsztat dla Szefów / Liderek / Liderów, którzy rozpoczynają pracę w nowych projektach i zespołach albo mocują się ze swoją szefowską rutyną.
Psychologia szefa. Jak budować autorytet szefa i zaangażowanie w zespole? Warsztat dla Szefów / Liderek / Liderów, którzy rozpoczynają pracę w nowych projektach i zespołach albo mocują się ze swoją szefowską rutyną.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nowo mianowani liderzy i menedżerowie - osoby, które niedawno awansowały do ról zarządczych i potrzebują wsparcia w efektywnym zarządzaniu zespołami.
Doświadczeni liderzy - menedżerowie szukający aktualizacji i nowych metod w zarządzaniu zespołami, szczególnie w dynamicznie zmieniających się środowiskach.
Koordynatorzy projektów - osoby odpowiedzialne za motywowanie zespołów do realizacji celów oraz zarządzanie projektami.
Liderzy społeczni i organizacyjni - osoby chcące zwiększyć swoje umiejętności w zakresie wpływania na zespoły i budowania zaangażowania.
Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji pracowniczych - liderzy pragnący nauczyć się, jak skutecznie rozwijać umiejętności pracowników poprzez feedback i wyzwania.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Psychologia Szefa" przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego zarządzania nowymi projektami i zespołami, z uwzględnieniem specyficznych wyzwań, jakie niesie nowa rola lidera. Usługa prowadzi do zrozumienia i praktycznego zastosowania kluczowych algorytmów pracy lidera, tak aby mogli efektywnie budować odpowiedzialne zespoły, skutecznie realizować cele oraz oszczędzać czas, unikając konfliktów i niepotrzebnego stresu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie i stosuje algorytmy pracy lidera w zarządzaniu zespołem. | Kryteria weryfikacji Demonstruje zdolność do stosowania narzędzi do budowania dobrego kontaktu z podwładnymi (odsłanianie intencji, trudne pytania, parafraza interesów). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Realizuje scenariusze zarządzania kryzysowego oraz konfliktowego (symulacje sytuacji trudnych, psychodramy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Demonstruje umiejętności w zakresie efektywnego i asertywnego przekazywania trudnych decyzji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Motywuje i angażuje zespół do realizacji celów. | Kryteria weryfikacji Implementuje techniki motywowania podwładnych, zarówno przez pozytywne jak i negatywne konsekwencje (psychodramy, ćwiczenia praktyczne). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wdraża strategie radzenia sobie z osłabieniem motywacji w zespole oraz konfliktami interesów (symulacje, dyskusje grupowe). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozwija umiejętności w zakresie prowadzenia negocjacji i stawiania granic. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zarządza zasobami i komunikacją wewnątrz zespołu. | Kryteria weryfikacji Zarządza zasobami i koordynuje działania zespołu podczas symulacji zarządzania kryzysowego (gra Katrina, ćwiczenia zespołowe). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Demonstruje umiejętności w komunikacji poziomej i pionowej, wspierając efektywną współpracę między członkami zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
O programie
Warsztat Psychologia szefa. Jak budować autorytet szefa/lidera i zaangażowanie w zespole powstał na bazie naszych obserwacji obecnej rzeczywistości biznesowej oraz licznych rozmów z menedżerami różnego szczebla. Ta wymiana doświadczeń i opis typowych problemów potwierdziły, że szefowie coraz częściej funkcjonują w środowisku wymuszającym na nich działanie pod silną presją czasu i oczekiwań. Szczególnie kiedy pełnią nową rolę jako liderki/szefowie. Aby sprostać tym wszystkim wyzwaniom potrzebna jest z jednej strony właściwa postawa, a z drugiej umiejętności, które będą wspierały szefów w budowaniu odpowiedzialnych zespołów skutecznie realizujących założone cele i zadania. Dlatego warsztat, do którego serdecznie Ciebie zapraszamy ma podstawowy cel jakim jest przetrenowanie kluczowych algorytmów pracy Liderki/Lidera w jej/jego nowej roli. Zbiór dobrych praktyk szefowskich, które w postaci konkretnych algorytmów będą dla Ciebie z jednej strony wsparciem w codziennej pracy z zespołem i pomogą zbudować jego odpowiedzialną postawę i zaangażowanie w realizację założonych celów i pojawiających się wyzwań, a z drugiej zaoszczędzą Tobie konfliktów w zespole, niepotrzebnych stresów i pomogą zaoszczędzić zawsze cenny czas. Wierzymy, że taka formuła warsztatu będzie dla Ciebie atrakcyjna jako uczestnika oraz dostarczy Tobie wielu praktycznych wskazówek i inspiracji!
Warsztat szczególnie rekomendowany jest dla osób, które chcą:
Dowiedzieć się jak motywować swój zespół.
Wspierać swój zespół, aby osiągać z nim założone cele.
Nauczyć się jak wywierać wpływ poprzez nazywanie intencji szefowskich.
Rozwijać kompetencje pracowników poprzez feedback i stawianie wyzwań.
Podejmować ważne decyzje.
Angażować zespół do współpracy.
Przeprowadzać stałe elementy pracy szefa takie jak:
- trudne decyzje
- ważne prośby
- negocjacje z pracownikiem
- radzenie sobie ze spadkiem motywacji w zespole
Wyróżniające cechy/korzyści:
- 90% czasu na warsztacie to trening umiejętności
- Prowadzenie przez doświadczonych trenerów: Robert Zych, Jarek Jamroz, Tomasz Główka, Adam Staniszewski
- Dedykowany Skrypt Szkoleniowy Psychologia Szefa
- Indywidualne Badanie Motywacji - Raport
- Merytoryczna dyskusja o Wartościach Młodego Stażem Lidera/Szefa - Best Practices
- Unikalna Forma - Grywalizacja realnych działań młodych liderów Katrina
Rozwijane kompetencje
- Komunikacja - umiejętność nazywania intencji/stawiania ważnych pytań/zrozumienia pracownika
- Autorytet - umiejętność przygotowania i wygłoszenia expose szefa
- Świadomość Liderska - sprawne poruszanie się w polu prośby/negocjacji/decyzji
- Motywowanie - radzenie sobie z osłabieniem w zespole
Program warsztatu:
DZIEŃ I 10.00-17.00
10.00 -10.30 Wstępny kontrakt. Rozpoznanie potrzeb oraz oczekiwań uczestników.
10.30 – 12.30 Szef to zawód – Symulacja działań menedżerskich Katrina. Grywalizacja.
12.30 – 13.00 Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:
- odsłanianie intencji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom,
- trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych tematów,
- parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom i otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.
- ćwiczenia w parach i trójkach.
13.00-13.30 Obiad
13.30 – 15.00 Szef w polu decyzji.
- Trenowanie algorytmu przekazywania trudnej decyzji i profesjonalnego odmawiania pracownikom.(psychodramy, praca w podgrupach).
15.00 – 15.30 Trening z wykorzystaniem algorytmu trudnej decyzji i bazowych technik asertywności szefa:
- zdarta płyta,
- stawianie granic,
- negocjacje nastawione na współpracę
15.30 – 16.00 Główne reguły szefa (expose). Wyznaczanie podwładnym granic i komunikowanie maksymalnych preferencji zgodnie z systemem wartości szefa.
- Psychodramy – indywidualne wystąpienia.
16.00 – 17.00 Algorytm konsekwencji i doceniania.
- Jak motywować podwładnych i budować ich, odpowiedzialność wdrażając negatywne i pozytywne konsekwencje.(psychodramy z używaniem bazowego standardu, praca w podgrupach).
DZIEŃ II 9.00-16.00
9.00 – 12.30 Typowe trudne sytuacje w roli szefa. Jak kształtować u podwładnych postawę samodzielności i odpowiedzialności w sytuacji konfliktu interesów?
- (psychodramy, trenowanie nowych narzędzi psychologicznych).
12.30 – 14.00 Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ.
14.00 – 16.00 Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i „marudzącymi” pracownikami:
- wysłuchać i wzmocnić, przypominając pozytywy,
- pomóc nazwać problem do rozwiązania i określić granice wpływu,
- pomoc dla podwładnego, który bierze odpowiedzialność lub sankcje dla zdeklarowanego „zatruwacza” zespołu.
16.00-16.30 Planowanie realnych zmian w działalności w relacji szef- podwładny oraz podsumowanie szkolenia.
Gry uzupełniające
Katrina Game - rekomendowana
Wspierające: Annapurna Game, Grytviken Game, Jak Zjeść Słonia Game - BAI
Katrina Game:
W trakcie warsztatu przejdziemy przez symulację huraganu Katrina. Jest ona oparta na wydarzeniach, które zapoczątkowało uformowanie się 23 sierpnia 2005 roku jednego z największych i najbardziej śmiercionośnych huraganów w historii. Zgodnie z procedurami NHC (National Hurricane Center) otrzymał nazwę, która obiegnie cały świat i zyska ponurą sławę - Katrina. W ciągu kilku przerażających dni zabije niemal dwa tysiące ludzi i doszczętnie zniszczy półmilionowe miasto - Nowy Orlean. Wiele rodzin na ponad dwa lata straci dach nad głową. Huragan Katrina był wielką katastrofą i wielką tragedią. Wiele niewielkich błędów ludzkich, zaniedbań i krótkowzroczności sumowało się w tym trudnym czasie. Ale tak jak natura obnażyła ludzkie słabości, tak również natura wyciągnęła z nas to, co najlepsze w godzinie próby.
Wydarzenia z sierpnia 2005 roku inspirują do refleksji nad postawą cechującą lidera, którego zadaniem jest realizowanie założonych celów i pojawiających się wyzwań w środowisku presji czasu i oczekiwań, emocji oraz pojawiających się kryzysów. Realizując projekt doświadczymy środowiska, w którym będziemy musieli podejmować odważne decyzje o dużej jakości i efektywności. Jednocześnie ważna będzie współpraca i wdrożenie wzajemnych ustaleń. Proaktywność i inicjatywa oraz ryzyko i odwaga menedżerska będą mocno wpływały na końcowy rezultat projektu.
Formy Grywalizacji
- Pracujemy w zespołach liczących 4-5 osób, aktywnie stawiając czoła wyzwaniom w postaci huraganu Katrina, jako metafory menedżerskich wyzwań w środowisku silnej presji i oczekiwań.
- Jesteśmy podzieleni na zespoły realizujące swoje cele, ale jednocześnie stanowimy element większej całości, przyczyniając się do końcowego wyniku całej organizacji.
- Patrzymy operacyjnie i taktycznie na nasz zespół, ale również działamy strategicznie, uwzględniając pozostałe zespoły i całą organizację.
- Zarządzamy zasobami i koordynujemy nasze działania.
- Wdrażamy komunikację w strukturze poziomej i pionowej.
- Aktywnie reagujemy na pojawiające się trudności i komplikacje.
- Wspieramy innych, gdy pozwala na to czas i zasoby.
Narzędzia wdrożeniowe wspierające warsztat Psychologia Szefa:
- Skrypt Szkoleniowy
- Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
- One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Psychologii Szefa
- Książka Szef to zawód
- Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie - Mentoring Wdrożeniowy.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana w 15 godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wstępny kontrakt. Rozpoznanie potrzeb oraz oczekiwań uczestników. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Szef to zawód – Symulacja działań menedżerskich Katrina. Grywalizacja. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Obiad | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Szef w polu decyzji. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Trening z wykorzystaniem algorytmu trudnej decyzji i bazowych technik asertywności szefa. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Główne reguły szefa (expose). | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Algorytm konsekwencji i doceniania. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Typowe trudne sytuacje w roli szefa. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i „marudzącymi” Pracownikami. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Planowanie realnych zmian w działalności w relacji szef - podwładny oraz podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 075,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto205,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Zych
Jest skoncentrowany na osiąganiu efektów, tworzy warunki do rozwoju klientów i współpracowników. Pracuje w oparciu o metodologię Insight Discovery, DISC BAI, LESTAN z Yale School of Managment. Jest coachem supervisorem Polskiej Izby Coachingu.
Współwłaściciel zarządzający Kontrakt OS, szef, trener, coach.
Od 1986 roku do 1993 handlowiec współpracujący z polskimi małymi firmami rodzinnymi. Do 1997 roku handlowiec i menedżer w globalnej korporacji. Od 1997 roku twórca i współwłaściciel Ośrodka Szkolenia Handlowców (OSH), który w 2002 roku połączył się z firmą Kontrakt w Grupę Szkoleniową Kontrakt-OSH. Odpowiedzialny za zarządzanie tą spółką. Współzałożyciel Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt i Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu Kontrakt.
Autor książek dla liderów i handlowców: „Gen Sprzedawcy”, „Lider Sprzedaży”, „Klient w centrum uwagi” współautor książki dla szefów i coachów „Szef w roli Coacha" oraz książki jak rozwijają się zespoły „Szef w relacji z zespołem”.
Od 1997 roku zajmuje się prowadzeniem projektów szkoleniowych, nastawionych na osiągnięcie wyników i budowanie zaangażowania w organizacjach.
Tomasz Główka
Jarosław Jamroz
Przedstawiciela ds. Klientów Kluczowych w Firmie Goplana. Od 2000 roku rozwija się jako trener współpracujący z Grupą Kontrakt OSH.
Prowadzi szkolenia z obsługi klienta, zajęcia handlowe, szefowskie, zajmuje się wdrażaniem procesu coachingu w organizacjach oraz sztuką prezentacji.
Aktywnie spędza czas na jeziorze Niesłysz i w Łagowie Lubuskim, preferując żeglowanie, wędkowanie i spędzanie czasu w lokalnych barach nad wodą. Ceni sobie prywatność miejsc, które odwiedza na rybach, zachowując je dla siebie.
Adam Staniszewski
Prowadzi szkolenia z obsługi klienta, zajęcia handlowe i szefowskie, wdraża proces coachingu w organizacjach, a także specjalizuje się w sztuce prezentacji.
Preferuje aktywny wypoczynek na wodzie, takie jak żeglowanie na jeziorze Niesłysz czy relaks w Łagowie Lubuskim, a także ukryte miejsca, które odwiedza jako zapalony wędkarz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy warsztatu Psychologia Szefa otrzymują:
- Skrypt Szkoleniowy
- Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
- One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Psychologii Szefa
- Książka Szef to zawód
- Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie - Mentoring Wdrożeniowy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia lub maila oraz wpłata przed szkoleniem.
Informacje dodatkowe
- Liczba uczestników 2-14 osób.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu warsztatów w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.
- Catering (przerwy kawowe, lunch), skrypt szkoleniowy.
- Do ceny należy doliczyć 23% podatku VAT.