Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników w przedsiębiorstwach
Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników w przedsiębiorstwach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy zajmujący stanowiska menadżerów, pracowników zespołów HR oraz innych pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji08-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników umiejętności pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystanie zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników.Dostosowanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywny wynik (min. 80%) z kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Uzyskał pozytywną ocenę (min. 80%) zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1
Analiza wpływu zmian na rynku pracy na możliwości pozyskiwania i utrzymania pracowników o odpowiednim potencjale.
Rozpoznawanie potencjalnych trudności związanych ze zmianami na rynku pracy.
Charakteryzacja obecnych i przyszłych potrzeb firmy dotyczących potencjału pracowników.
Analiza kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów potrzebnych do osiągnięcia celów organizacji.
MODUŁ 2
Omówienie możliwości i korzyści wynikających z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania pracowników.
Budowanie świadomości oraz promowanie otwartości na różnorodność w miejscu pracy.
MODUŁ 3
Projektowanie i wdrażanie programów rekrutacji, selekcji i onboardingu umożliwiających pozyskiwanie zróżnicowanego potencjału pracowników.
Tworzenie procesów zapewniających skuteczność i efektywność działań rekrutacyjnych.
MODUŁ 4
Charakteryzacja metod oceny potencjału zawodowego kandydatów i pracowników.
Wskazywanie odpowiedniego zakresu wykorzystania różnych metod oceny w firmie.
Wykorzystanie sytuacji monitorowania do pracy rozwojowej z pracownikiem
Konstruktywna informacja zwrotna i motywująca ocena
Pochwała indywidualna i zespołowa
Bank skutecznych sposobów motywowania pozafinansowego
MODUŁ 5
Wdrażanie narzędzi i procesów HR do stałego monitorowania i podnoszenia poziomu rozwoju kompetencji pracowników.
Dostosowywanie kompetencji do zmieniających się potrzeb organizacji.
Prowadzenie rozmów motywacyjnych i rozwojowych - reagowanie na spadek zaangażowania pracowników oraz prewencja w celu uniknięcia takiej sytuacji.
MODUŁ 6
Przygotowywanie programów rozwoju i ścieżek kariery opartych o zróżnicowany potencjał pracowników.
Budowanie elastycznych ścieżek rozwoju umożliwiających rozwój talentów w organizacji.
MODUŁ 7
Identyfikacja i wykorzystanie potencjału wynikającego z wewnętrznego zróżnicowania pracowników.
Kreowanie warunków sprzyjających różnorodności i inkluzji w miejscu pracy.
Poznanie pracownika kluczem do zarządzania zaangażowaniem
Jak rozpoznać poziom zaangażowania pracownika – sygnały obniżenia motywacji
Osobowościowe uwarunkowania motywacji
Dostrzeganie różnorodności potrzeb podwładnych –
różnice typologiczne (MBTI lub Extended DISC)
Budowanie relacji – trening uważności w kontakcie z pracownikiem
MODUŁ 8
Inicjowanie skutecznych programów wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami.
Minimalizowanie ryzyka utraty wiedzy i doświadczeń poprzez budowanie kultury współpracy i dzielenia się wiedzą.
Określenie barier wewnętrznych i zewnętrznych, które utrudniają większe zaangażowanie się w pracę oraz dzielenie się wiedzą i sposobów przezwyciężania ich
MODUŁ 9
Budowanie pozytywnego nastawienia i gotowości pracowników do ciągłego rozwoju i nabywania nowych kompetencji.
Promowanie kultury learning agility sprzyjającej adaptacji do zmieniających się warunków biznesowych.
Mój poziom motywacji - określenie własnego poziomu motywacji (Ćwiczenie kontinuum od + do -). Jakie sygnały poziomu motywacji szefa odbierają pracownicy? Wpływ automotywacji kierownika na motywację pracowników
MODUŁ 10
Aktywne kształtowanie wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe.
Wspieranie zachowań i postaw zgodnych z wartościami organizacji.
MODUŁ 11
Walidacja efektów uczenia się:
Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji.
Przeprowadzenie zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Analiza wpływu zmian na rynku pracy na możliwości pozyskiwania i utrzymania pracowników o odpowiednim potencjale. Rozpoznawanie potencjalnych trudności związanych ze zmianami na rynku pracy. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Charakteryzacja obecnych i przyszłych potrzeb firmy dotyczących potencjału pracowników. Analiza kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów potrzebnych do osiągnięcia celów organizacji. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Omówienie możliwości i korzyści wynikających z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania pracowników. Budowanie świadomości oraz promowanie otwartości na różnorodność w miejscu pracy. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Projektowanie i wdrażanie programów rekrutacji, selekcji i onboardingu umożliwiających pozyskiwanie zróżnicowanego potencjału pracowników. Procesy zapewniające skuteczność i efektywność. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów i pracowników. Zakres wykorzystania różnych metod oceny w firmie. Wykorzystanie sytuacji monitorowania do pracy rozwojowej z pracownikiem | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Konstruktywna informacja zwrotna i motywująca ocena. Pochwała indywidualna i zespołowa. Bank skutecznych sposobów motywowania pozafinansowego | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Wdrażanie narzędzi i procesów HR do stałego monitorowania i podnoszenia poziomu rozwoju kompetencji pracowników. Dostosowywanie kompetencji do zmieniających się potrzeb organizacji. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Prowadzenie rozmów motywacyjnych i rozwojowych - reagowanie na spadek zaangażowania pracowników oraz prewencja w celu uniknięcia takiej sytuacji. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Przygotowywanie programów rozwoju i ścieżek kariery opartych o zróżnicowany potencjał pracowników. Budowanie elastycznych ścieżek rozwoju umożliwiających rozwój talentów w organizacji. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Identyfikacja i wykorzystanie potencjału wynikającego z wewnętrznego zróżnicowania pracowników. Kreowanie warunków sprzyjających różnorodności i inkluzji w miejscu pracy. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Poznanie pracownika kluczem do zarządzania zaangażowaniem. Jak rozpoznać poziom zaangażowania pracownika – sygnały obniżenia motywacji. Osobowościowe uwarunkowania motywacji | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Dostrzeganie różnorodności potrzeb podwładnych – różnice typologiczne. Budowanie relacji – trening uważności w kontakcie z pracownikiem. Programy wymiany wiedzy i doświadczeń. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Sposoby przezwyciężania barier wewnętrznych i zewnętrznych utrudniających zaangażowanie się w pracę oraz dzielenie się wiedzą budowanie kultury współpracy i dzielenia się wiedzą. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Budowanie pozytywnego nastawienia i gotowości pracowników do ciągłego rozwoju. Promowanie kultury learning agility sprzyjającej adaptacji do zmieniających się warunków biznesowych. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Mój poziom motywacji - określenie własnego poziomu motywacji. Jakie sygnały poziomu motywacji szefa odbierają pracownicy? Wpływ automotywacji kierownika na motywację pracowników | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Aktywne kształtowanie wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe. Wspieranie zachowań i postaw zgodnych z wartościami organizacji. | Prowadzący Katarzyna Zawodny-Grociak | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Walidacja efektów uczenia się: Przeprowadzenie kwestionariusza samooceny na bazie behawioralnej skali obserwacyjnej opisanej kompetencji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Przeprowadzenie zadania praktycznego – przygotowanie analizy danych HR dotyczących zależności między poziomem różnorodności, pracy zdalnej a efektywnością i satysfakcją pracowników. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Zawodny-Grociak
Prowadzi szkolenia głównie z obszaru zarządzania, efektywności osobistej, obsługi klienta i poruszania się na rynku pracy. Także w języku angielskim.
Ukończyła profesjonalne kursy trenerskie m.in. w Stowarzyszeniu MATRIK, BAZA w RPP Integracja oraz Nowych Motywacjach. Absolwentka „The Art. And Science of Coaching” w Erickson College.
Z wykształcenia psycholog z dyplomem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest absolwentką studiów podyplomowych z doradztwa zawodowego i zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej im. Tischnera.
Wybrani klienci biznesowi: Jeronimo Martins, Capgemini, EDF, PKO BP, PZU S.A., Man Trucks, Lukas Bank, Philip Morris, LCS Logistics, Olympus, Tesco, TP S.A, Targi Kielce, Goodyear, BRE Bank, Service Point, Service Point, BSH, Felix, Mittal Steel Poland, Impel, HDS, MCD ELECTRONICS, RR Donneley, Lufthansa Business Service.
Wybrani klienci instytucjonalni: Biuro Karier UJ oraz WSE, AIESEC, Stowarzyszenie RPP Integracja, Centrum Integracja Kraków, Stowarzyszenie WIOSNA, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w postaci konspektów w wersji elektronicznej z opisem teorii przedstawianej podczas zajęć oraz wykonywanych ćwiczeń.
Po zakończeniu udziału w doradztwie, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Opis warunków technicznych:
-
Wymagania sprzętowe: System Windows z procesorem Intel Dual-Core o częstotliwości 2.XX GHz lub procesorem AMD (zalecane minimum 2 GB RAM). Mac z systemem MacOS 10.12 lub nowszym na wspieranym urządzeniu z procesorem Intel CPI (zalecane minimum 2 GB RAM).
-
Zainstalowany system operacyjny: Windows 7 z dodatkiem Service Pack 1 lub nowszy. Upewnij się, że masz zaktualizowane sterowniki. MacOS 10.12 lub nowszy na wspieranym Macu.
-
Zainstalowana przeglądarka internetowa: Ostatnie dwie główne wersje jednej z następujących przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Microsoft Edge.
-
Minimalna wymagana przepustowość łącza: Przy transferze wychodzącym - minimum 300 kb/s. Przy transferze przychodzącym - minimum 300 kb/s.