Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagno
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji11-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika kształtowania środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom - bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność czy pochodzenie etniczne lub światopogląd - sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Usługa przygotowuje do zapewnienia przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacjii transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Kryteria weryfikacji Wykazuje zrozumienie fundamentalnych zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności w kontekście środowiska pracy oraz relacji między pracownikami i pracodawcami. Wdraża praktyk zapewniających równość szans w procesach rekrutacji, awansu zawodowego, szkoleń i innych obszarach działalności organizacji. Tworzy polityki personalnej organizacji pod kątem zgodności z zasadami równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz sugestie dotyczące ewentualnych zmian i ulepszeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy.Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje główne przepisy i regulacje prawnych dotyczących równego traktowania w miejscu pracy. Opisuje kluczowe zasady równego traktowania w miejscu pracy, takich jak zakaz dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, pochodzenie etniczne, orientację seksualną itp., oraz jakie są konsekwencje naruszenia tych zasad. Analizuje praktyki firmy pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi równego traktowania w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia.Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne obszary ryzyka występowania mobbingu i dyskryminacji w różnych obszarach funkcjonowania organizacji, takich jak rekrutacja, awanse, wynagrodzenia, podział pracy itp. Komunikuje się z pracownikami na temat zasad równości szans oraz w podnoszeniu świadomości w zakresie problematyki mobbingu i dyskryminacji. Monitoruje sytuację związane z mobbingiem i dyskryminacją w organizacji oraz do raportowania o nich zarządowi i interesariuszom, w tym przedstawianie rekomendacji dotyczących działań naprawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy.Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Opracowuje kompleksowe procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, które obejmują rekrutację, awanse, ocenę pracowników, rozwiązywanie konfliktów itp. Praktycznie wdraża opracowane procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi oraz ocena skuteczności tych działań w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności.Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące potrzeb pracowników oraz istniejących nierówności w miejscu pracy, które wymagają wyrównania. koordynuje różnorodne programy wyrównawcze takie jak szkolenia, mentorowanie, programy rozwojowe itp., w celu zrównania szans wszystkich pracowników. Ocena stopnia, w jakim zasady wynagradzania wdrożone przez kandydata są akceptowane przez wszystkie grupy pracowników i wspierają pozytywną atmosferę w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocena stopnia, w jakim zasady wynagradzania wdrożone przez kandydata są akceptowane przez wszystkie grupy pracowników i wspierają pozytywną atmosferę w miejscu pracy.Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu doinformacji ważnych dla pracowników. Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją polityki i programów równościowych. | Kryteria weryfikacji Opracowuje skuteczne narzędzia pomiarowe, takie jak ankiety, wywiady grupowe itp., służących do monitorowania poziomu satysfakcji pracowników z realizacją polityki równościowej. Przeprowadza badania oraz analizuje zebrane dane w celu oceny poziomu satysfakcji różnych grup pracowniczych z realizacją polityki równościowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika kształtowania środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom - bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność czy pochodzenie etniczne lub światopogląd - sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Usługa przygotowuje do zapewnienia przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników.
Szkolenie skierowane do maksymalnie 8 (ośmiu uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Ramowy program usługi
-
Wprowadzenie do zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
- Definicje i znaczenie
- Przegląd przepisów prawnych i międzynarodowych standardów
- Korzyści wynikające z wdrażania zasady równości szans
-
Identyfikacja i przeciwdziałanie dyskryminacji
- Rodzaje dyskryminacji i mobbingu
- Metody identyfikacji przejawów dyskryminacji
- Skuteczne strategie przeciwdziałania
-
Wdrażanie równości szans w praktyce
- Proces rekrutacji i selekcji kandydatów
- Programy rozwoju i szkoleń
- Polityka wynagrodzeń i awansów
-
Budowanie partnerskich relacji i komunikacja
- Techniki efektywnej komunikacji
- Budowanie zaufania i współpracy
- Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje
-
Monitorowanie i ocena działań w zakresie równości szans
- Wybór odpowiednich wskaźników i metryk
- Praktyczne narzędzia monitorowania
- Analiza wyników i dostosowywanie strategii
-
Raportowanie i prezentacja wyników
- Zasady przygotowania raportów
- Prezentacja wyników przed zarządem i interesariuszami
- Wdrażanie rekomendacji i działań naprawczych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 262,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 262,50 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie wydruków/pdf.
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik
otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR
Warunki techniczne
Warunki techniczne
-
usługa zostanie przeprowadzona z apośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizację oraz monitoring usługi w czasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
-
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
-
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkością pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
-
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ZOOMb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc) Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systemem Windows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, System Windows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta na ZOOM, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety z systememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOS i Android,Urządzenia Blackberry