Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych
Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
- Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
- Kontrolerzy danych płacowych,
- pracownicy biur rachunkowych.
Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poznanie jak:• Przygotowywać dane źródłowe do dalszej obróbki w celu sporządzenia raportów kadrowo – płacowych
• Kontrolować poprawność wprowadzanych, raportowanych danych
• Tworzyć i obrabiać dane pod kątem specyfiki tworzonych zestawień kadrowo – płacowych
• Stosować techniki wizualizacji zestawień danych na podstawie tworzonych raportów
• Wykorzystywać narzędzia formatowania warunkowego, prostych tabel przestawnych, sum częściowych przy sporządzaniu raportów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił Przygotowywać dane źródłowe do dalszej obróbki w celu sporządzenia raportów kadrowo – płacowych• Kontrolować poprawność wprowadzanych, raportowanych danych • Tworzyć i obrabiać dane pod kątem specyfiki tworzonych zestawień kadrowo – płacowych • Stosować techniki wizualizacji zestawień danych na podstawie tworzonych raportów • Wykorzystywać narzędzia formatowania warunkowego, prostych tabel przestawnych, sum częściowych przy sporządzaniu raportów | Kryteria weryfikacji frekwencja | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w Excelu
Przygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) - sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.
- Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
- Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
- Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
- Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
- Excel – Formatowanie danych wejściowych.
- Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
- Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
- Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
- Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
- Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
- Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
- Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
- Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.
2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawień
Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.
- Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
- Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
- Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
- Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
- Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
- Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
- Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.
3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo - płacowych
- Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
- Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo - płacowych
4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( )
Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.
- Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
- Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
- Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
- Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
- Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.
5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych
Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.
- Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
- Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
- Wykorzystanie sum częściowych.
- Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych | Prowadzący Maciej Derwisz | Data realizacji zajęć 17-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto885,60 PLN
- Koszt usługi netto720,00 PLN
- Koszt godziny brutto147,60 PLN
- Koszt godziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Derwisz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela
- wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
- potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
- potrafię skopiować komórki,
- rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
- umiem przełączyć się między arkuszami,
- potrafię sumować dane w komórkach,
- umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
- wymagane jest posiadanie komputera z zainstalowanym programem Excel, na którym uczestnik będzie mógł jednocześnie z trenerem wykonywać praktyczne ćwiczenia