Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie w okresie 19-20.08.2024r. kompetencji 100% uczestników szkolenia z zakresu tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”, wdrażania rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy i aktywne włączenie w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Opracowuje najważniejsze założenia zrównoważonego rozwoju, uwzględniając konkretne działania oraz cele, które można zastosować w firmie.- Przygotowuje dokumentację polityki personalnej uwzględniającej aspekty zrównoważonego rozwoju, w tym np. programy szkoleniowe, zachęty do działań proekologicznych, czy zrównoważone praktyki zatrudnienia. - Ocenia efektywność wprowadzonych działań związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz polityką personalną poprzez monitorowanie wskaźników i opinie pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji - Analizuje potrzeby rozwojowe organizacji, uwzględniając różnorodność obszarów wymagających poprawy lub rozwoju.- Opracowuje strategię HR, która w sposób jasny i spójny określa działania ukierunkowane na różnorodny rozwój pracowników oraz cele z nimi związane. - Przygotowuje plany rozwoju personalnego, które uwzględniają zróżnicowane potrzeby pracowników, takie jak szkolenia, mentoring, czy programy rozwoju kariery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje główne wyzwania polityki personalnej związane z założeniami "zielonej gospodarki", takich jak redukcja emisji, efektywne wykorzystanie zasobów czy ochrona środowiska naturalnego.- Opracowuje strategii polityki personalnej, która uwzględnia te wyzwania oraz określa konkretne działania mające na celu ich adresowanie. - Wprowadza do polityki personalnej zasady zrównoważonego rozwoju i ekologicznego podejścia, tj. promowanie mobilności zrównoważonej, redukcja zużycia energii w miejscu pracy czy wspieranie pracowników w podejmowaniu działań proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Analizuje aktualną sytuację na rynku pracy i identyfikuje kluczowe trendy, tj. takich jak zmiany demograficzne, technologiczne innowacje, czy wzrost znaczenia zdalnej pracy.- Wdraża nowoczesne narzędzia rekrutacyjne, tj. sztuczna inteligencja czy analiza big data, które pomagają w szybkim i trafnym pozyskiwaniu najlepszych kandydatów. - Opracowuje elastyczne modele zatrudnienia, które odpowiadają na potrzeby zmieniającego się rynku pracy, np. poprzez oferowanie pracy zdalnej, umów o pracę na czas określony, czy elastyczne godziny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji - Zbiera dane dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR, obejmujących zarządzanie kadrami, menedżerów, pracowników oraz przedstawicieli różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych.- Analizuje pozyskane dane w celu identyfikacji głównych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy dotyczących procesów HR. - Opracowuje propozycje rozwiązań polityki personalnej, które odpowiadają na zidentyfikowane potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy oraz uwzględniają zróżnicowane perspektywy i wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji - Analizuje dane z badań satysfakcji w celu zidentyfikowania obszarów, w których pracownicy wykazują najwyższy i najniższy poziom satysfakcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań związanych z zrównoważonym rozwojem.- Opracowuje wnioski i rekomendacje wynikające z analizy badań satysfakcji oraz wdraża nowe rozwiązania, które mają na celu poprawę satysfakcji pracowników z programów i procesów HR, szczególnie pod kątem zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji - Analizuje aktualną sytuację kapitału ludzkiego w organizacji pod kątem zrównoważonego rozwoju, uwzględniając zarówno mocne strony, jak i obszary do poprawy.- Określa klarowne i mierzalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju kapitału ludzkiego, które są zgodne z misją, wartościami i celami organizacji. - Opracowuje kompleksową strategię procesów HR, która uwzględnia zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego poprzez działania takie jak: szkolenia zrównoważonego rozwoju, programy zdrowotne i wellness, wsparcie w rozwoju umiejętności miękkich, czy promowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji - Dobiera odpowiednie wskaźniki monitorowania procesu wdrażania strategii HR, obejmujące zarówno aspekty związane z zrównoważonym rozwojem kapitału ludzkiego, jak i ogólny postęp w realizacji założeń strategii.- Systematycznie monitoruje postępy w realizacji strategii HR na podstawie wybranych wskaźników, co pozwala na śledzenie osiągniętych wyników i identyfikację obszarów wymagających uwagi. - Przeprowadza ocenę satysfakcji interesariuszy wewnętrznych, w celu uzyskania informacji zwrotnej na temat skuteczności strategii HR i identyfikacji obszarów do poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji - Aktywnie wspiera wszystkie grupy społeczne, kulturowe i wiekowe reprezentowane wśród pracowników poprzez dostosowanie procesów rozwojowych do ich potrzeb i oczekiwań.- Zapewnia możliwość aktywnego uczestnictwa pracownikom z różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych w procesie planowania i wdrażania procesów rozwojowych poprzez regularne konsultacje, spotkania lub grupy robocze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji - Objaśnia planowane procesy rozwojowe z obszaru HR, które są wdrażane w organizacji, z uwzględnieniem konkretnych korzyści dla pracowników oraz celów firmy.- Angażuje wszystkie grupy społeczne, kulturowe i wiekowe reprezentowane wśród pracowników w proces planowania i wdrażania rozwiązań HR, poprzez konsultacje, spotkania czy ankietowanie. - Opracowuje rozwiązania HR, które nie tylko służą efektywności organizacji poprzez realizację celów firmy, ale także przynoszą konkretną wartość i korzyści dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji - Formułuje wartości, które są ważne dla kultury organizacyjnej i zostaną zawarte w firmowym kodeksie etycznym.- Opracowuje konkretne reguły postępowania, które wynikają z określonych wartości kultury organizacyjnej i zostaną uwzględnione w firmowym kodeksie etycznym, np. zakaz mobbingu, dyskryminacji, korupcji, czy szacunek dla prywatności pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji - Zapewnia strategiczne wsparcie dla Zarządu poprzez dostarczanie analiz, raportów i rekomendacji dotyczących kluczowych zagadnień HR, takich jak rekrutacja, rozwój talentów, zarządzanie wydajnością czy zarządzanie zmianą.- Tworzy atmosferę zaufania i szacunku między działem HR a Zarządem oraz innymi grupami współpracowników poprzez otwartą i transparentną komunikację, uczciwość oraz konsekwentne działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji - Edukuje pracowników na temat wrażliwości proekologicznej oraz odpowiedzialnego wykorzystania zasobów pracy, obejmującego szkolenia, warsztaty, seminaria, czy też materiały informacyjne.- Wdraża praktyki ekologiczne w firmie, takich jak ograniczenie zużycia papieru poprzez cyfryzację dokumentów, segregacja odpadów, ograniczenie zużycia energii czy też promowanie środków transportu przyjaznych dla środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje obszary wpływu procesów HR na zrównoważony rozwój, takich jak rekrutacja, rozwój pracowników, zarządzanie wydajnością, wynagrodzenia i korzyści socjalne oraz kultura organizacyjna.- Wdraża zasady zrównoważonego rozwoju w ramach procesów HR, np. poprzez promowanie różnorodności i równości w miejscu pracy, wsparcie w rozwoju kompetencji związanych z zrównoważonym rozwojem, czy też promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin kursu – 18
Godzina szkolenia odpowiada 45 minutowej godzinie lekcyjnej. W trakcie trwania jednego dnia szkoleniowego, uwzględnione zostały trzy 15-sto minutowe przerwy, każda po skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerwy nie wlicza się do realizowanych w danym dniu godzin dydaktycznych.
Moduł I (9 godzin)
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia:
- Przedstawienie głównych zmian społecznych i gospodarczych.
- Analiza powiązań między zmianami społecznymi, gospodarczymi a zarządzaniem kapitałem ludzkim.
- Wpływ zmian w otoczeniu firmy na procesy zarządzania kapitałem ludzkim:
- Analiza i interpretacja danych dotyczących zmian społecznych i gospodarczych.
- Ocena wpływu na zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji.
- Nowe trendy w HR i ich wpływ na organizację:
- Charakterystyka nowych trendów.
- Identyfikacja najczęstszych działań i programów HR w branży.
- Analiza potencjalnych skutków obserwowanych zmian dla organizacji.
- Ocena korzyści, ograniczeń i zagrożeń związanych z wdrożeniem nowych działań i programów.
- Wykorzystanie dobrych praktyk HR:
- Diagnoza dobrych praktyk stosowanych w innych organizacjach
- Identyfikacja głównych czynników sukcesu
- Planowanie wdrożeń opartych na dobrych praktykach HR
- Określenie celów i oczekiwań
- Strategie wdrożenia oparte na analizie dobrych praktyk
- Innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej
- Ocena stopnia innowacyjności
- Identyfikacja potrzeb różnych grup pracowników i analiza wpływu zaproponowanych rozwiązań na organizację
- Wsparcie w budowaniu nowych postaw i zachowań (komunikacja z pracownikami, wsparcie rozwoju umiejętności i kompetencji)
Moduł II (9 godzin)
- Gotowość organizacji i pracowników do zmian:
- Diagnozowanie potrzeb i gotowości do zmian
- Analiza kultury organizacyjnej
- Ocena zaangażowania pracowników i gotowości do zmian
- Eliminacja oporu przed zmianami
- Identyfikacja źródeł oporu
- Komunikacja i edukacja pracowników
- Dostosowanie działań do potrzeb różnych grup interesariuszy:
- Identyfikacja potrzeb, obaw i oczekiwań różnych grup osób powiązanych ze zmianą
- Dialog z interesariuszami – metody i techniki
- Analiza wpływu zmian na pracowników
- Objaśnianie działań związanych z nowymi rozwiązaniami HR
- Dostosowanie rodzaju i drogi przekazu do różnych grup interesariuszy
- Kreowanie pozytywnego nastawienia do zmian:
- Angażowanie w zmiany
- Aktywny udział w procesach zmian
- Promowanie pozytywnego nastawienia
- Wsparcie i mentoring w procesie budowania postaw zmianowych
- Komunikacja i motywacja pracowników
- Dostarczanie wsparcia i narzędzi do adaptacji zmian w przedsiębiorstwie
- Inicjowanie i wdrażanie zmian z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań HR:
- Identyfikacja innowacyjnych rozwiązań HR
- Wybór odpowiednich rozwiązań dla organizacji
- Angażowanie pracowników w proces wdrożenia
- Zarządzanie zmianami (identifikacja potencjalnego ryzyka, zarządzanie procesami zmian)
- Walidacja efektów uczenia się
- Podsumowanie szkolenia:
- Podsumowanie przebiegu szkolenia i omówienie najważniejszych wniosków
- Refleksja uczestników nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami w połączeniu z wyznaczeniem indywidualnych celów i planów działania na przyszłość
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł I | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł I | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł I | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł I | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 19-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł II | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł II | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł II | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł II | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 276,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 276,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Korczak
Swoją wiedzę z zakresu HR zdobył kończąc studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz „Ocena i rozwój pracownika” na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Jednak jak sam twierdzi, prawdziwe doświadczenie zdobył w pracy z ludźmi, ucząc ich technik negocjacji, komunikacji, sztuki prezentacji, rekrutacji pracowników czy diagnozy kompetencji. Przeprowadził prawie 400 godzin szkolenia dla blisko kilkuset pracowników każdego szczebla – łącznie z dyrektorami.
Swoim podopiecznym nieustannie powtarza, że edukacja jest elementem, który paradoksalnie jest najczęściej pomijanym, ale przynosi najwięcej korzyści.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają niezbędne marteriały szkoleniowe, które będą obejmowały swoim zakresem poruszane w trakcie szkolenia zagadnienia.
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, dzięki czemu Uczestniczy uczą się poprzez doświadczenie oraz mają możliwość ćwiczenia swoich umiejętności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi