Standard WCAG w e-learningu praktyczne warsztaty
Standard WCAG w e-learningu praktyczne warsztaty
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla :
-
E-learning developerów i projektantów kursów: Osoby te są głównymi adresatami warsztatu, szczególnie te, które już pracują nad tworzeniem szkoleń elearningowych i chcą poszerzyć swoje umiejętności o tworzenie treści zgodnych ze standardami WCAG, aby uczynić swoje kursy bardziej dostępnymi i inkluzywnymi.
-
Specjalistów zainteresowanych dostępnością cyfrową: To mogą być osoby pracujące w różnych dziedzinach, które niekoniecznie zajmują się projektowaniem e-learningu na co dzień, ale mają zainteresowanie tematyką dostępności cyfrowej i chcą wprowadzać zasady inkluzji w cyfrowych treściach edukacyjnych.
-
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Warsztat ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do projektowania, wdrażania i testowania kursów elearningowych, które są zgodne ze standardami Web Content Accessibility Guidelines (WCAG). Skupia się na umożliwieniu zdobycia teoretycznej wiedzy oraz praktycznych umiejętności niezbędnych tworzenia i testowania dostępnych cyfrowo szkoleń elearningowych, z naciskiem na praktyczne zastosowanie standardów WCAG przy użyciu narzędzi Articulate Storyline.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie znaczenia dostępności cyfrowej: Uczestnicy będą mogli wyjaśnić, dlaczego dostępność cyfrowa jest kluczowa dla inkluzji i równości w edukacji i jak wpływa na doświadczenia uczących się z różnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia pisemnie lub ustnie, w jaki sposób dostępność cyfrowa wpływa na doświadczenie uczących się z różnymi potrzebami oraz jak przyczynia się do równości w edukacji.. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Znajomość standardów WCAG i ich zastosowanie w elearningu: Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat kluczowych zasad i wytycznych WCAG. Będą umieli identyfikować wymagania dotyczące dostępności i stosować je podczas tworzenia treści elearningowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe zasady i wytyczne WCAG, aplikując je do przykładowego kursu elearningowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Umiejętność wykorzystania funkcji Articulate Storyline 360 do tworzenia dostępnych kursów: Uczestnicy nauczą się, jak stosować mechanizmy dostępności w Articulate Storyline 360, takie jak ustawienia kontrastu, nawigacji klawiaturą, tekstów alternatywnych i interaktywności, aby tworzyć kursy elearningowe zgodne ze standardami WCAG. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje, jak wykorzystać specyficzne funkcje Articulate Storyline 360 do zwiększenia dostępności kursu, np. przez ustawienie odpowiedniego kontrastu i tekstów alternatywnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności testowania szkoleń pod kątem zgodności ze standardami WCAG: Uczestnicy będą potrafili testować kursy elearningowe przy użyciu narzędzi online i czytników ekranu, aby identyfikować i naprawiać problemy z dostępnością, zwiększając tym samym dostępność swoich kursów dla wszystkich użytkowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik efektywnie identyfikuje i naprawia problemy z dostępnością w kursie elearningowym, korzystając z narzędzi online i czytników ekranu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje w ocenie i ulepszaniu kursów elearningowych pod kątem dostępności: Uczestnicy zdobędą zdolność krytycznej oceny istniejących materiałów szkoleniowych i wprowadzania niezbędnych modyfikacji w celu poprawy ich dostępności, przyczyniając się do stworzenia bardziej inkluzjwnych środowisk edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik krytycznie ocenia kurs elearningowy pod kątem dostępności i proponuje konkretne ulepszenia zgodnie ze standardami WCAG. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
zień 1: Podstawy dostępności cyfrowej i wprowadzenie do narzędzi
Sesja 1: Wprowadzenie do dostępności cyfrowej
-
Definicja i znaczenie dostępności cyfrowej.
-
Przegląd wytycznych i standardów WCAG.
Sesja 2: Kluczowe zagadnienia dostępności cyfrowej w szkoleniach elearningowych
-
Omówienie kluczowych aspektów dostępności w kontekście e-learningu.
-
Przykłady dobrych i złych praktyk.
Sesja 3: Poznajemy Articulate Storyline 360
-
Wprowadzenie do Articulate Storyline 360.
-
Przegląd interfejsu użytkownika i podstawowych funkcji.
Sesja 4: Podstawy tworzenia dostępnych treści w Articulate Storyline 360
-
Wykorzystanie mechanizmów dostępności (player, kontrasty, teksty alternatywne, focusy).
-
Praktyczne ćwiczenia: Rozpoczęcie pracy nad własnym projektem kursu.
Dzień 2: Zaawansowane techniki i testowanie dostępności
Sesja 5: Tworzenie dostępnych interakcji i treści
-
Budowanie dostępnych quizów, ćwiczeń oraz testów końcowych.
-
Tworzenie dostępnych interakcji w Articulate Storyline 360.
Sesja 6: Wykorzystanie zewnętrznych narzędzi wspierających dostępność
-
Prezentacja narzędzi i aplikacji wspierających tworzenie kursów dostępnych cyfrowo.
-
Praktyczne ćwiczenia z wybranymi narzędziami.
Sesja 7: Testowanie dostępności cyfrowej
-
Testowanie szkoleń pod kontem dostępności cyfrowej przy użyciu narzędzi online.
-
Testowanie przy użyciu czytników ekranu.
Sesja 8: Optymalizacja i ulepszanie kursów elearningowych
-
Analiza i ocena projektów kursów uczestników pod kątem dostępności.
-
Grupowa dyskusja na temat napotkanych wyzwań i sposobów ich rozwiązania.
Zakończenie warsztatu
-
Podsumowanie warsztatu i omówienie kluczowych wniosków.
-
Sesja pytań i odpowiedzi.
-
Wręczenie certyfikatów uczestnictwa.
Proces walidacji odbywał się będzie podczas drugiego dnia warsztatu. Walidację przeprowadzać będzie walidator.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Sesja 1: Wprowadzenie do dostępności cyfrowej | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Sesja 2: Kluczowe zagadnienia dostępności cyfrowej w e-learningu | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Sesja 3: Wprowadzenie do Articulate Storyline 360 | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Sesja 4: Podstawy tworzenia dostępnych treści | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Podsumowanie dnia pierwszego | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 20-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Sesja 5: Tworzenie dostępnych interakcji i treści | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Sesja 6: Narzędzia wspierające dostępność | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Sesja 7: Testowanie dostępności cyfrowej | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Sesja 8: Optymalizacja i ulepszanie kursów | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Zakończenie warsztatu | Prowadzący Piotr Ochociński | Data realizacji zajęć 21-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto4 292,70 PLN
- Koszt usługi netto3 490,00 PLN
- Koszt godziny brutto268,29 PLN
- Koszt godziny netto218,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Ochociński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Elektroniczne kopie wszystkich prezentacji wykorzystanych podczas warsztatu, umożliwiające uczestnikom powrót do omawianych treści w dowolnym momencie.
-
Lista kontrolna zgodności z WCAG: Dokument zawierający punkty kontrolne lub checklistę, która pomoże uczestnikom w ocenie i zapewnieniu, że ich kursy e-learningowe spełniają standardy WCAG.
-
Linki do zasobów online i narzędzi: Kompilacja linków do zewnętrznych zasobów, narzędzi online oraz czytników ekranu, które mogą być użyteczne przy tworzeniu dostępnych treści e-learningowych.
-
Certyfikat ukończenia szkolenia: Dokument potwierdzający udział i zdobycie określonych kompetencji w zakresie tworzenia dostępnych szkoleń e-learningowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami