PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA FAKTURY USTRUKTURYZOWANEJ. NAJWAŻNIEJSZE REGULACJE I ETAPY WDROŻENIA – ZAGADNIENIA PODATKOWE I TECHNICZNE. PODCZAS SZKOLENIA BAZUJEMY NA NAJNOWSZYM STANIE PRAWNYM W TYM AKTUALNYM BRZMIENIU PROJEKTÓW ROZPORZĄDZEŃ.
PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA FAKTURY USTRUKTURYZOWANEJ. NAJWAŻNIEJSZE REGULACJE I ETAPY WDROŻENIA – ZAGADNIENIA PODATKOWE I TECHNICZNE. PODCZAS SZKOLENIA BAZUJEMY NA NAJNOWSZYM STANIE PRAWNYM W TYM AKTUALNYM BRZMIENIU PROJEKTÓW ROZPORZĄDZEŃ.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych.
Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT. - Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej, czyli tzw. e-Faktury. Szkolenie obejmuje najnowsze regulacje wynikające z projektu ustawy o obligatoryjności KSeF.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną z zakresu zmian w zakresie fakturowania polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej, czyli tzw. e-Faktury.W procesie uczenia się uczestnik nabywa praktyczne umiejętności z zakresu stosowania znowelizowanych przepisów, wykorzystania nowelizacji w praktyce i stosowania przepisów. W zakresie kompetencji społecznych uczestnik ma świadomość stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, dba o przestrzeganie obowiązujących zasad i norm oraz ma świadomość odpowiedzialności za efekty swojej pracy w kontekście społecznym. | Kryteria weryfikacji udział w zajęciach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Część I. Obieg e-Faktur:
1. Kto jest objęty obowiązkiem wystawiania faktur w KSeF?
2. Podatnicy wyłączeni z obowiązku wystawiania faktur w KSeF.
3. Kto jest objęty obowiązkiem odbierania faktur przez KSeF?
4. Faktur od firm zagranicznych i dla firm zagranicznych.
5. Faktury dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
6. Ostateczne daty wejścia w życie KSeF. Vatowcy i nievatowcy. Sprzedaż i zakupy.
7. Szczególne typy faktur a KSeF (noty korygujące, duplikaty, faktury z kasy fiskalnej, bilety uznane za faktury, faktury VAT RR).
8. Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF.
9. Wizualizacja e-Faktury.
10. Kod QR na fakturze. Kiedy nie trzeba umieszczać kodu QR na wizualizacji?
11. Dlaczego faktury zakupowe przysporzą dużo więcej pracy?
12. Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
13. Jak pozyskać uprawnienia dla firmy?
14. Nadawanie dalszych uprawnień. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
15. Token autoryzacyjny.
16. KSeF w biurach rachunkowych.
17. Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT).
18. Samofakturowania a KSeF.
19. Data wystawienia e-Faktury i praktyczne skutki z tym związane.
20. Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
21. Data otrzymania e-Faktury.
22. Korzyści ze stosowania e-Faktur.
23. Awaria KseF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
24. Nowe wymogi przy wykonywaniu przelewów bankowych.
25. Zmiany w przelewach MPP.
26. Kary pieniężne za błędy w KSeF.
Część II. Omówienie wzoru e-Faktury?
1. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
2. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
3. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
4. Dane sprzedawcy, nabywcy.
5. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
6. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
7. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
8. Oznaczenie dotyczące płatności.
9. Wymogi dla faktur korygujących.
a) Sposoby korygowania wierszy.
b) Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
c) Korekta błędnych danych nabywcy.
d) Zbiorcze faktury korygujące.
10. Faktury zaliczkowe.
a) Zmiany w fakturach zaliczkowych od 1 września 2023 r.
b) Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
c) Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
d) Faktura rozliczeniowa.
e) Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA FAKTURY USTRUKTURYZOWANEJ. NAJWAŻNIEJSZE REGULACJE I ETAPY WDROŻENIA – ZAGADNIENIA PODATKOWE I TECHNICZNE. | Prowadzący Hubert Grzyb | Data realizacji zajęć 27-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto725,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hubert Grzyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW USŁUGI
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
-
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)