ADHD - ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ Z DEFICYTEM UWAGI WIDZĘ, SŁYSZĘ I ROZUMIEM ADHD U DZIECI (18h)
ADHD - ZESPÓŁ NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ Z DEFICYTEM UWAGI WIDZĘ, SŁYSZĘ I ROZUMIEM ADHD U DZIECI (18h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą ADHD
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu procesów | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmiz diagnozą ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych dopotrzeb dzieci z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wybrane metody pracy z dzieckiem z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie praktyczną wiedzę z zakresu | Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dysponuje wiedzą dotyczącą ogólnych zaleceń terapeutycznych w pracy z dziećmi z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wiedzę dotyczącą wsparcia rodziny dziecka z ADHD; wskazania miejsc, w których rodzice mogą dokonać diagnozy swojego dziecka, otrzymać wsparcie mentalne oraz wskazówki dotyczące pracy terapeutycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
Test wiedzy początkowy
Przedstawienie tematu, definicje ADHD, podtypy,podstawowe pojęcia, kryteria diagnostyczne
Szkolenie z przeprowadzania rozmów z rodzicami/opiekunami, wskazanie możliwych ścieżek działania, informacja o diagnostyce, psychoedukacja, wsparcie
Wskazanie roli placówek wychowawczo – opiekuńczych w procesie diagnozy i wspierania rozwoju dzieci z ADHD
Charakterystyka dzieci z ADHD i trzech głównych grup objawów: nadmierna ruchliwość, zaburzenia koncentracji uwagi, nadmierna impulsywność.
Metody terapii dziecka z ADHD
Kryteria diagnostyczne
Co powinno skłonić do diagnostyki
Ścieżka diagnostyczna w Polsce
Obraz kliniczny dziecka z ADHD
Kiedy udać się z dzieckiem z podejrzeniem ADHD do psychiatry?
Rola psychiatry dzieci i młodzieży w procesie diagnozy
Diagnostyka różnicowa
Zaburzenia współwystępujące
Leczenie:
Farmakoterapia i inne formy oddziaływań terapeutycznych
Leczenie zaburzeń współwystępujących
Kiedy dziecko z ADHD powinno zostać skierowane do szpitala psychiatrycznego?
Jak rozmawiać z rodzicami o zauważonych trudnościach
Jak prowadzić psychoedukację rodziców
Rola rodzica/opiekuna we wsparciu rozwoju dziecka Z ADHD
Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka Z ADHD
Test wiedzy końcowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.
PO UKOŃCZENIU SZKOLNIE UCZESTNIK BĘDZIE:
- Posiadał bieżącą wiedzę w temacie ADHD
- Uzyska wiedzę dotyczącą funkcjonowania dzieci z ADHD
- Posiadał widzę dotyczącą wczesnych objawów ADHD
- Posiadał wiedzę dotyczącą wsparcia rodziny dziecka z ADHD; wskazania miejsc, w których rodzice mogą dokonać diagnozy swojego dziecka, otrzymać wsparcie mentalne oraz wskazówki dotyczące pracy terapeutycznej.
Uczestnik szkolenia potrafi przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka z ADHD
i stosuje inne elementy edukacyjne.
CELEM SZKOLENIA JEST:
Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń w rozwoju małego dziecka z ADHD, nauczenie zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowaniaw (wywiad z rodzicami, obserwacja dziecka), zapoznanie się ze standardami w diagnozie małych dzieci z ADHD.