Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Szkolenie zaawansowane. (18h)
Możliwość dofinansowania
Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Szkolenie zaawansowane. (18h)
Numer usługi 2024/04/10/56165/2119374
3 675,24 PLN
brutto
2 988,00 PLNnetto
204,18 PLNbrutto/h
166,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci ze spektrum autystycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uwrażliwiony jest na potrzeby dzieci ze spectrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę rozpoznawania defi cytów dziecka ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji posiada umiejętność rozpoznawania typowych dla dzieci z autyzmem zachowań/rytuałów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dysponuje wiedzą dotyczącą ogólnych zaleceń terapeutycznych w pracy z dziećmi z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętność prawidłowego doborumateriałów terapeutycznych oraz bogaty repertuar zabaw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, jak budować pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie, w jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieci z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji. Walidacja zostanie przeprowadzona przez trenera, który nie prowadzi szkolenia.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. Walidacja zostanie przeprowadzona przez trenera, który nie prowadzi szkolenia.
Program
Program
- Test wiedzy początkowy
- Przedstawienie tematu, definicje zaburzeń ze spektrum autyzmu podstawowe pojęcia, kryteria diagnostyczne
- Szkolenie z przeprowadzanie rozmów z rodzicami/opiekunami, wskazanie możliwych ścieżek działania, informacja o diagnostyce, psychoedukacja, wsparcie
- Wskazanie roli placówek wychowawczo – opiekuńczych w procesie diagnozy i wspierania rozwoju
- Charakterystyka dzieci ze spectrum autyzmu w trzech obszarach funkcjonowania: komunikacja, integracja społeczna, zainteresowania oraz aktywność
- Metody terapii z dzieckiem w spektrum autyzmu
- Podejście behawioralne
- Podejście rozwojowo- społeczne
Ścieżka diagnostyczna w Polsce.
Wykład, prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach. - Obraz kliniczny zaburzeń ze spektrum autyzmu - na co zwrócić uwagę?
- Rola rodzica/opiekuna we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Rozwijanie potencjału dziecka
- Wspieranie słabych obszarów dziecka
- Narzędzia wspierające rozwój dziecka
- Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
- Kształtowanie nowych zachowań
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami
- Generalizacja i utrzymanie wypracowanych efektów podjętej terapii
- Test wiedzy końcowej
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne:
1. „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Autyzmem i zespołem Aspergera”
Autorzy : Ellen Notbohm, Veronica Zysk
2. „Książka o człowieku w spektrum autyzmu”
Autorzy: Weronika i Jerzy Janikowie
3. „Mózg Autysty”
Autorzy: Temple Grandin i Richard Panek
4. „Inni niż wszyscy”
Autor: Nilsson Per
5. Autyzm I Zespół Aspergera
Autor: Claire Grand
6. „Wszystkie koty są w spektrum autyzmu”
Autor: Hoopmann Kathy
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.
Adres
Adres
ul. Browarna 37/-
61-063 Poznań
woj. wielkopolskie
Sala konferencyjna: ul. Browarna 37, 61-063 Poznań / Antoninek.
Kontakt
Kontakt
Agnieszka Krysztofiak
E-mail
biuro@edukacjaplus.eu
Telefon
(+48) 576 301 777