Jak wiązać sznurowadła? Czuję, rozumiem i wspieram dziecko z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi. Szkolenie Integracji sensorycznej i afazji. (9h)
Jak wiązać sznurowadła? Czuję, rozumiem i wspieram dziecko z deficytami przetwarzania sensorycznego oraz zaburzeniami afatycznymi. Szkolenie Integracji sensorycznej i afazji. (9h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- zostanie przygotowany do rozpoznania nietypowego rozwoju dziecka w kontekście procesów przetwarzania sensorycznego- nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu procesów przetwarzania sensorycznego
- nabędzie wiedzę na temat metod wspierania dziecka w placówce
- rozpozna/ zauważy swoje zasoby na których może polegać w trakcie swojej pracy z dzieckiem
- nabędzie wiedzę na temat samoregulacji
- pogłębi wiedzę na temat zaburzeń afatycznych u dzieci
- pozna możliwości rozpoznania afazji
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Uczestnik nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu procesów przetwarzania sensorycznego | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi zainicjować odpowiednie zabawy odpowiadające potrzebom dziecka, wspierające jego regulację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę na temat objawów trudności przetwarzania sensorycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zna patomechanizmy afazji, a także zapoznany jest ze specyfiką pracy z dziećmi z afazją | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę i nieprawidłowościach w zakresie funkcjonowania dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przygotowany jest do podejmowania działań wspierających rodzinę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
Test wiedzy początkowy
Afazja – podstawy teoretyczne
Pojęcie afazji dziecięcej, przyczyny, typy afazji.
Diagnoza afazji dziecięcej
Rozpoznawane afazji, różnicowanie afazji z innymi zaburzeniami rozwoju, rola rodziny
w procesie diagnostycznym.
Terapia z małym dzieckiem (okres przedszkolny)
Omówienie trudności dziecka, zasady i metody terapii zaburzeń o charakterze afatycznym, rola pedagoga w podjętych działaniach terapeutycznych.
Przedstawienie tematu, przetwarzanie sensoryczne, układy sensoryczne (omówienie)
zaburzenia przetwarzania sensorycznego ( SPD), terapia integracji sensorycznej
Wskazanie roli placówek wychowawczo-opiekuńczych w procesie diagnozy i wspierania rozwoju, wsparcie nauczyciela – jego samoregulacja – budowanie swoich zasobów.
Szkolenie z przeprowadzanie rozmów z rodzicami/ opiekunami. Wskazanie możliwych ścieżek działania, informacja o diagnostyce, wsparcie rodzica
Sposoby na regulowanie dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego – ćwiczenia praktyczne
Praktyczny test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczestników ( praca w grupach na konkretnych przykładach)
Test wiedzy końcowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 837,62 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 494,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR;
- Klauzulę informacyjną RODO.
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK BĘDZIE:
- Posiadał bieżącą wiedzę w temacie procesów i zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Uzyska wiedzę dotyczącą funkcjonowania dzieci z SPD
- Posiadł wiedzę dotyczącą wczesnych objawów SPD
- Posiadł wiedzę dotyczącą wsparcia rodziny dziecka z SPD, wskazanie miejsc, w których rodzice mogą dokonać diagnozy swojego dziecka, otrzymać wsparcie placówki terapeutycznej.
CELEM SZKOLENIA JEST:
Pozyskanie i umiejętne wykorzystanie wiedzy, która da możliwość zauważenia zaburzeń SI oraz afazji w rozwoju małego dziecka w przedszkolu i szkole. Wsparcie z różnych stron dziecka aby lepiej radziło sobie w interakcjach społecznych, procesach poznawczych a także czynnościach samoobsługowych. Wpłynie to w praktyce na lepsze postrzeganie siebie i zwiększy poczucie własnej wartości, chęci współpracy z innymi.