Efektywne wykorzystanie potencjału kadry zarządzającej - program rozwoju liderów
Efektywne wykorzystanie potencjału kadry zarządzającej - program rozwoju liderów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane właścicielom firm oraz wszystkim pracownikom.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wzrost efektywności zarządczej wybranej grupy menadżerów podstawowego szczebla zarządzania oraz kandydatów na w/w stanowiska poprzez rozwój umiejętności liderskich niezbędnych w kierowaniu ludźmi i motywowaniu pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR,pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Opracowanie testu, który ocenizrozumienie i umiejętność zastosowania wiedzy zdobytej podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
MODUŁ I: Efektywna komunikacja i budowanie zespołu
1. Budowanie efektywnych zespołów.
- Na czym polega efekt synergii w pracy zespołu?
- Czym jest zespół?
- Budowanie efektywnych zespołów: cele, normy, działanie w sposób skoordynowany, działanie w sposób wzajemnie się wspierający, rola lidera.
- Pięć kluczowych czynników i umiejętności w budowaniu zespołów – budowanie na: wspólnej wizji, otwartej komunikacji, relacjach, różnorodności, twórczym rozwiązywaniu problemów.
2. Proces budowania zespołu – rola lidera.
- Fazy funkcjonowania zespołu - od formowania do dojrzałości.
- Rola i style pracy lidera w poszczególnych fazach działania zespołu.
- Specyfika działania zespołu zarządzającego skupiającego liderów swoich obszarów w firmie.
3. Role zespołowe
- Jakie role zespołowe podejmujemy w naszym zespole?
- Jak wykorzystać te role zespołowe do osiągnięcia efektu synergii?
4. Efektywna komunikacja w zespole.
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby zadbać o efektywną komunikację w zespole?
- Jaka jest rola menadżera w zapewnieniu efektywnej komunikacji w zespole?
5. Zakłócenia w komunikacji w praktyce menadżerskiej.
- Zakłócenia w komunikacji (wewnętrzne i zewnętrzne).
- Jak zapobiegać zakłóceniom w komunikacji?
6. Jak słuchać innych menadżerów i pracowników?
- Zasady aktywnego słuchania.
- Błędy popełniane w aktywnym słuchaniu.
- Pozyskiwanie informacji w rozmowie z pracownikiem.
- Rola pytań: zamkniętych, otwartych, precyzyjnych i parafraz.
- Metoda kontrolowania rozmowy i pozyskiwania informacji – technika lejka komunikacyjnego.
7. Prowadzenie rozmów konsultacyjnych.
- Jak pozyskać informacje, opinie, pomysły od pracownika?
- Struktura rozmowy konsultacyjnej.
- Rozmowy konsultacyjne w praktyce.
8. Radzenie sobie z zastrzeżeniami.
- Co to są emocje? Jak poradzić sobie ze zdenerwowanym rozmówcą?
- Kiedy w komunikacji mamy do czynienia z zastrzeżeniami?
- Reagowanie na zastrzeżenia.
9. Asertywne komunikowanie problemu.
- Kiedy przydaje się asertywne komunikowanie problemów?
- Metoda asertywnego komunikowania problemów w praktyce.
10. Efektywne prowadzenie krótkich spotkań informacyjnych dla zespołu.
- Jakie warunki muszą być spełnione, żeby spotkania zespołu były efektywne?
- Struktura efektywnego spotkania.
11. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym.
- Studium przypadku: „Co z tymi młodymi?”
- Jak różnice międzypokoleniowe wpływają na współpracę w zespole?
- Cztery pokolenia w naszym środowisku pracy: baby boomers, X, Y, Z.
- Strategie zachowań wobec pokolenia Z.
12. Planowanie działań indywidualnych.
- Opracowanie osobistych planów rozwoju umiejętności liderskich.
13. Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie zajęć.
MODUŁ II: Kierowanie ludźmi w praktyce.
1. Kierowanie zespołem pracowników.
- Rola lidera w relacji zadań i kierowaniu pracami zespołów.
- Na czym polega specyfika kierowania zespołem w realiach waszego środowiska pracy?
- Czego efektywność zarządzania wymaga od liderów w waszym środowisku pracy?
2. Kierowanie ludźmi i cykl kierowania ludźmi.
- Zarządzanie i kierowanie ludźmi – definicja.
- Jakie zadania wynikają dla lidera w procesie efektywnego kierowania ludźmi.
- Cykl kierowania ludźmi.
- Jakie czynniki wpływają na zmienność sposobu kierowania?
- Dostosowanie zachowań lidera do poziomu samodzielności pracownika.
3. Postawa i zachowania lidera są podstawą przywództwa.
- Rozpoznawanie postaw menadżerów w relacjach z pracownikami (agresywnej, uległej, manipulacyjnej, asertywnej).
- W jaki sposób zachowania asertywne wpływają na jakość komunikacji oraz współpracy między liderami a ich zespołami?
- Charakterystyka zachowań asertywnych w relacjach z podległymi pracownikami.
4. Źródła autorytetu lidera.
- Jak definiujemy autorytet lidera?
- Źródła autorytetu lidera.
- Jakimi metodami budować swój autorytet liderski?
- Poziom przywództwa.
5. Przekazywanie instruktażu i wydawanie poleceń.
- Narzędzia zlecania zadań w cyklu kierowania.
- Dostosowanie narzędzi zlecania do poziomu samodzielności pracownika.
- Pokazywanie instruktażu. W jakich sytuacjach stosować to narzędzie?
- Cel i struktura przekazywania instruktażu.
- Przekazywanie instruktażu w praktyce.
- Wydawanie poleceń. W jakich sytuacjach stosować to narzędzie?
- Wydawanie poleceń w praktyce.
6. Delegowanie zadań.
- Delegowanie jako narzędzie kierowania, motywowania i wspierania rozwoju pracowników.
- Delegowanie czy spychologia?
- Wymagania versus wsparcie
- Proces delegowania.
- Przygotowanie do delegowania.
- model rozmowy delegującej.
- Delegowanie w praktyce.
7. Rola lidera w sytuacji problemowej.
- Czym są problemy i sytuacja problemowa?
- Jaka jest rola lidera w sytuacji problemowej?
8. Diagnoza przyczyn w procesie rozwiązywania problemów.
- Rozwiązywanie problemów – działanie intuicyjne czy metodyczne.
- Piramida wnioskowania – metodyczne podejście do diagnozowania problemów.
- Rozwiązywanie problemów – model spadochronu.
- Błędy w prowadzeniu rozmowy w trakcie rozwiązywania problemu.
- W jaki sposób w trakcie rozwiązywania problemu uniknąć błędów w prowadzeniu rozmowy z pracownikiem?
9. Rozwiązywanie problemów w trakcie rozmów 1:1.
- Zastosowanie modelu spadochronu w praktyce liderskiej.
- Rozwiązywanie problemu w praktyce: zastosowanie piramidy wnioskowania w diagnozie i podejmowaniu decyzji, definiowanie hierarchii przyczyn w rozwiązywaniu problemów, selekcja danych i konkluzja, unikanie błędów decyzyjnych prowokowanych przez pracowników, podejmowanie decyzji w przypadku niepełnych danych.
10. Planowanie działań indywidualnych.
- Opracowanie osobistych planów rozwoju umiejętności liderskich.
11. Zakończenie szkolenia.
- Podsumowanie zajęć.
MODUŁ III: Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników w praktyce.
1. Motywacja, motywowanie i zaangażowanie pracownika.
- Jak lider wpływa na motywację pracowników?
- Motywacja jako wewnętrzny stan umysłu, emocji i morale, dający pracownikowi energię do realizacji zadań.
- Motywowanie jako wzburzenie, utrzymywanie na należytym poziomie i ukierunkowanie energii pracownika na realizację zadań. Zaangażowanie jako miara emocjonalnego i intelektualnego związku pracownika z firmą i zadaniem.
- Zaangażowanie pracownika to skutek motywowania.
2. Motywatory materialne i pozamaterialne. Narzędzia motywowania pozamaterialnego.
- Czy pracownik usatysfakcjonowany to pracownik zmotywowany?
- Motywować to nie tylko satysfakcjonować!
- Czym motywować?
- Ograniczenia w stosowaniu motywatorów materialnych.
- Rola motywatorów niematerialnych.
- Jak motywować?
- Motywowanie pozamaterialne jako wyzwanie dla lidera.
3. Radzenie sobie z demotywacją.
- Demotywacja – mechanizm powstawania.
- Rozpoznawanie objawów demotywacji.
- Fazy demotywacji i charakterystyczne zachowania pracownika.
- Skutki braku feedbacku – demotywacja i utrwalanie negatywnych zachowań.
4. W jaki sposób lider może wzmacniać zachowania akceptowalne oraz eliminować zachowania nieakceptowalne?
- Skala tolerancji.
- Techniki liderskie utrwalające zachowania akceptowalne oraz eliminujące zachowania nieakceptowalne.
- Motywowanie pozytywne i negatywne.
- Skutki motywowania długo - i krótkoterminowego.
5. Expose menadżerskie.
- Co to jest i kiedy przeprowadzać expose menadżerskie?
- Model expose menadżerskiego.
- Expose menadżerskie w praktyce.
6. Feedback jako narzędzie motywowania pracowników.
- Zasady feedbacku.
- Feedback w praktyce – ćwiczenia na podstawie przykładów z praktyki uczestników.
7. Chwalić trzeba umieć!
- Kiedy zadziała motywacja wewnętrzna pracownika?
- Przekazywanie pochwał i pozytywnej informacji zwrotnej.
8. Co tolerujesz, to promujesz! Rola lidera, kiedy pracownik popełnia błędy.
- Co tolerujesz, to promujesz – rola lidera, kiedy pracownik popełnia błędy.
- Zasady korygowania.
- Jak pomóc pracownikom popełniającym błędy?
9. Interweniowanie w przypadku negatywnych zachowań pracowników.
- Zwracanie uwagi jako narzędzie interweniowania.
- W jakich sytuacjach korygować w stylu konsultacyjnym?
- Prowadzenie rozmowy korygującej w stylu konsultacyjnym – model zachowań.
- Prowadzenie rozmowy korygującej w stylu ultymatywnym – model zachowań.
- Elastyczność stylu korygowania w prowadzeniu rozmów – zmiana stylu w trakcie rozmowy.
10. Planowanie działań indywidualnych.
- Opracowanie osobistych planów rozwoju umiejętności liderskich.
11. Zakończenie szkolenia.
- Podsumowanie zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 828,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 828,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Wysocki
Studia wyższe na wydziale Ekonomiki Ubezpieczeń i Bankowości. Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie.
Studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Studia podyplomowe pn. Coaching i Mentoring w Instytucjach Publicznych i Organizacjach Społecznych. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Akademia Szkoleń i Coachingu ADEPTUS.
Praktyczne umiejętności zarządzania strategicznego, metodologii zarządzania projektami (PRINCE 2, PMI).
Umiejętność zarządzania czasem - zdolności organizacyjne pracy własnej i grupowej.
Znajomość zasad funkcjonowania EFS, zasad finansowania w ramach PO KL oraz zasad kontroli w ramach PO KL.
Znajomość Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach PO KL.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie materiały zostaną przekazane uczestnikom na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Kurs zakończy się wydaniem uczestnikowi "Zaświadczenia o ukończeniu kursu kompetencji ogólnych" zgodnie ze wzorem MEiN