Zarządzanie pracą hybrydową i zdalną
Zarządzanie pracą hybrydową i zdalną
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Uczestnik usługi: Magdalena Frączek, Janusz Jastrzębski.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do wdrażania rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną, hybrydową, home office oraz elastyczny czas pracy i indywidualny rozkład czasu pracy. Usługa przygotowuje do wykorzystania odpowiednich narzędzi wspierających nowe firmy organizacji pracy. Przygotowuje do radzenia sobie z typowymi trudnościami ( w tym problemy z poczuciem identyfikacją z firmą/zespołem) oraz budowanie zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy.Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji jest w stanie zidentyfikować odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy lub innych aktów prawnych regulujących zasady organizacji pracy zdalnej oraz elastycznego czasu pracy. Uczestnik jest w stanie zidentyfikować kluczowe zasady i wymogi dotyczące pracy zdalnej, takie jak godziny pracy, tryb raportowania, obowiązki pracownika i pracodawcy, a także prawa i obowiązki pracownika pracującego zdalnie. proponuje ulepszenia w zakresie zapisów regulujących pracę zdalną oraz elastyczny czas pracy oraz sugestie dotyczące wyboru i wdrażania rozwiązań technologicznych, które mogą poprawić efektywność pracy zdalnej i hybrydowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy.Opisuje typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Kryteria weryfikacji jest w stanie zidentyfikować podstawowe potrzeby pracowników wynikające z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, takie jak równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, elastyczność harmonogramu pracy, czy możliwość samodzielnego zarządzania czasem. potrafi opisać typowe trudności, jakie mogą towarzyszyć pracy zdalnej i elastycznemu czasowi pracy, takie jak izolacja społeczna, problemy z koncentracją, czy brak poczucia przynależności do zespołu. potrafi monitorować skuteczność wdrożonych działań w eliminowaniu trudności związanych z pracą zdalną oraz elastycznym czasem pracy i podejmować ewentualne korekty w celu ich doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy.Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji potrafi wskazać kluczowe czynniki wpływające na zaangażowanie pracowników korzystających z pracy zdalnej/hybrydowej oraz elastycznego czasu pracy, takie jak klarowna komunikacja, elastyczność w planowaniu pracy, czy wsparcie ze strony przełożonych. potrafi skutecznie organizować podział i delegowanie zadań w zespole pracującym zdalnie/hybrydowo oraz z uwzględnieniem elastycznego czasu pracy poszczególnych pracowników, zapewniając równomierny rozkład obowiązków i efektywną realizację celów. dostosowuje planowane działania zespołowe oraz rozwiązania komunikacyjne do zmieniających się potrzeb i warunków pracy zdalnej/hybrydowej oraz elastycznego czasu pracy, zapewniając ciągłość efektywnej współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową.Opracowuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji potrafi opracować i wdrożyć rozwiązania, które są akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych, w tym pracowników, kierownictwo, dział HR oraz IT, zapewniając pełne zaangażowanie i akceptację dla zmian. potrafi dostosowywać wprowadzone rozwiązania technologiczne do zmieniających się potrzeb i wymagań organizacji oraz pracowników, zapewniając ciągłość i efektywność pracy w dynamicznym środowisku. potrafi monitorować efektywność wdrożonych rozwiązań, analizować ich skuteczność i wprowadzać ewentualne ulepszenia w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania możliwości pracy zdalnej, hybrydowej oraz elastycznego czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikro managementu4 i ograniczaniu swobody działania pracowników.Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Kryteria weryfikacji potrafi pomóc kadrze menedżerskiej w zrozumieniu znaczenia delegowania obowiązków i zaufania pracownikom, a także identyfikuje sytuacje, w których mikrozarządzanie może być szkodliwe dla efektywności zespołu. uczestnik potrafi wdrożyć programy i inicjatywy mające na celu poprawę jakości życia pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej, np. oferowanie elastycznych godzin pracy, zachęcanie do aktywności fizycznej, czy organizowanie sesji relaksacyjnych. potrafi zachować równowagę między zapewnieniem swobody działania pracownikom a utrzymaniem wysokiej efektywności i realizacji celów organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy.Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji jest w stanie zidentyfikować typowe trudności i wyzwania, z jakimi mogą się borykać pracownicy korzystający z pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp., takie jak poczucie izolacji, brak motywacji, czy problemy z organizacją pracy. potrafi prowadzić rozmowy indywidualne z pracownikami i kadrą menedżerską w celu omówienia konkretnych przypadków związanych z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp., identyfikując problematyczne obszary i proponując optymalne rozwiązania. potrafi monitorować skuteczność wdrażanych rozwiązań w zaradzaniu typowymi trudnościami oraz w budowaniu zaangażowania pracowników, i podejmować ewentualne korekty w celu osiągnięcia lepszych rezultatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do wykorzystywania odpowiednich danych oraz narzędzi analitycznych w obszarze HR. Usługa przygotowuje uczestnika do zarządzania procesami HR w oparciu o dane, w tym liczenie zwrotów (ROI) z inwestycji w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. Usługa przygotowuje uczestnika do kształtowania kapitału ludzkiego w organizacji z wykorzystaniem potencjału pracowników. .
Szkolenie skierowane do maksymalnie 2 (dwóch uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Ramowy program usługi
-
Moduł 1: Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej
- Omówienie trendów i wyzwań związanych z pracą zdalną i hybrydową.
- Przedstawienie korzyści i potencjalnych zagrożeń związanych z tym modelem pracy.
- Omówienie różnic między pracą zdalną a hybrydową oraz sposobów organizacji pracy w obu przypadkach.
-
Moduł 2: Zarządzanie zespołem pracującym zdalnie i hybrydowo
- Budowanie zaufania i autonomii w zespołach zdalnych.
- Techniki motywowania i angażowania pracowników w pracy na odległość.
- Doskonalenie umiejętności delegowania zadań i efektywnego zarządzania projektem w środowisku zdalnym.
-
Moduł 3: Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej
- Doskonalenie umiejętności komunikacji wirtualnej: e-mail, czat, wideokonferencje.
- Budowanie jasności i klarowności w komunikacji na odległość.
- Rozwiązywanie konfliktów i budowanie relacji zespołowych wirtualnie.
-
Moduł 4: Narzędzia i techniki wspierające pracę zdalną i hybrydową
- Przegląd dostępnych narzędzi do zarządzania projektem, komunikacji zespołowej i monitorowania pracy zdalnej.
- Praktyczne warsztaty z wykorzystania narzędzi wspierających pracę zdalną i hybrydową.
- Omówienie najlepszych praktyk w wyborze i wdrożeniu odpowiednich narzędzi w organizacji.
-
Moduł 5: Monitorowanie i ocena efektywności pracy zdalnej i hybrydowej
- Techniki monitorowania postępów w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Metody oceny efektywności pracy zdalnej i hybrydowej.
- Doskonalenie umiejętności udzielania feedbacku w pracy na odległość.
- Moduł 6: Test wiedzy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 1. Moduł 1: Wprowadzenie do pracy zdalnej i hybrydowej Omówienie trendów i wyzwań związanych z pracą zdalną i hybrydową. Przedstawienie korzyści i potencjalnych zagrożeń | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 13-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Omówienie różnic między pracą zdalną a hybrydową oraz sposobów organizacji pracy w obu przypadkach. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 2. Moduł 2: Zarządzanie zespołem pracującym zdalnie i hybrydowo Budowanie zaufania i autonomii w zespołach zdalnych. Techniki motywowania i angażowania pracowników w pracy na odległość. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 PRZERWA | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Doskonalenie umiejętności delegowania zadań i efektywnego zarządzania projektem w środowisku zdalnym. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 3. Moduł 3: Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej Doskonalenie umiejętności komunikacji wirtualnej: e-mail, czat, wideokonferencje. Budowanie jasności i klarowności w komunikacji na odległość. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Rozwiązywanie konfl iktów i budowanie relacji zespołowych wirtualnie. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 4. Moduł 4: Narzędzia i techniki wspierające pracę zdalną i hybrydową Przegląd dostępnych narzędzi do zarządzania projektem, komunikacji zespołowej i monitorowania pracy zdalnej (...) | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Praktyczne warsztaty z wykorzystania narzędzi wspierających pracę zdalną i hybrydową. Omówienie najlepszych praktyk w wyborze i wdrożeniu odpowiednich narzędzi w organizacji. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 5. Moduł 5: Monitorowanie i ocena efektywności pracy zdalnej i hybrydowej Techniki monitorowania postępów w pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 PRZERWA | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Metody oceny efektywności pracy zdalnej i hybrydowej. Doskonalenie umiejętności udzielania feedbacku w pracy na odległość. | Prowadzący Justyna Szewioła | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 6. Moduł 6: Test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 537,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 537,50 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie wydruków/pdf.
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik
otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR
Usługa ma charakter otwarty. Każdego dnia usługi rozwojowej uczestnicy otrzymają listy obecności.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
-
usługa zostanie przeprowadzona z apośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizację oraz monitoring usługi w czasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
-
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
-
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkością pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
-
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ZOOMb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc) Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systemem Windows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, System Windows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta na ZOOM, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety z systememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOS i Android,Urządzenia Blackberry