Język francuski A2 Zajęcia Indywidualne / SCOLA
Język francuski A2 Zajęcia Indywidualne / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- osoby, które chcą nauczyć się płynnie posługiwać językiem francuskim w życiu codziennym
- które posiadają podstawową wiedzę z zakresu języka francuskiego na poziomie A1
- które planują uzupełnić, podwyższyć bądź zaktualizować kompetencje
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A2 (CEFR). Kurs przygotowuje do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy, doskonalenia i dalszego rozwoju sprawności językowych z naciskiem na tworzenieprostych tekstów ustnych i pisemnych, motywowania do samodzielnej pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat rodziny, miejsca zamieszkania, zawodu, czasu i miejsca pracy, podróży; • informacje w krótkich zapowiedziach, opowiadaniach, dane dotyczące jakiegoś kraju; • sygnały czasowe, wywiady na temat uczelni i wykształcenia, opisy osób, wypowiedzi o planach i doświadczeniach; • informacje zawarte w usłyszanych opowiadaniach, proste polecenia, i rozpoznać temat w tekstach wiadomości; • proste instrukcje obsługi różnych urządzeń i przyrządów; • ton uprzejmy lub nieuprzejmy; • argumenty za i przeciw i umiem je uporządkować. | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dialogów, wywiadów, rozmów, opowiadań; wyrażeń i najczęściej używanegosłownictwa dotyczącego życia codziennego (np. informacji o osobie, rodzinie, geografii regionu, zatrudnieniu); krótkich, wyraźnych, prostych przekazów i ogłoszeń w celu zrozumienia głównego sensu wypowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • proste informacje na tematy osobiste i najbliższego otoczenia, na temat danego kraju, filmu, lub wydarzenia; • treść krótkiego opowiadania; • porządek chronologiczny w opowiadaniach; • określone informacje w tekście i potrafię je porównać; • istotne informacje zawarte w diagramach diagramie i odnoszącym się do niego tekście; • proste porady i wskazówki zawarte w tekstach; • informacje w instrukcji obsługi urządzenia lub przyrządu; • oraz potrafię wybrać z wielu informacji właściwą dla konkretnej sytuacji; • i umiem uporządkować argumenty za i przeciw. | Kryteria weryfikacji CZYTANIE bardzo krótkich prostych tekstów autentycznych, np. ogłoszenia, reklama,prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne w celu zidentyfikowania szczegółowej przewidywalnej informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • napisać prosty życiorys, wiadomość, prosty list osobisty; • napisać krótki tekst z opisem osoby, miejsca, przedmiotu; • opisać ważne etapy życiowe, napisać o podróży; • uporządkować myśli i notatki i na ich podstawie napisać krótki tekst na temat jakiegoś doświadczenia czy przeżycia; • opisać wydarzenie; • zapisać i przekazać ważne informacje z rozmowy telefonicznej; • opisać powody podróży, doświadczenia i wrażenia z pobytu w innym kraju; • opisać proste funkcje urządzeń i przyrządów; • krótko opisać fotografię przedstawiającą jakieś miejsce; • odpowiedzieć pisemnie na zaproszenie, wyrażając zgodę lub odmowę. | Kryteria weryfikacji PISANIE listu prywatnego, listu motywacyjnego, odpowiedzi na ofertę pracy, listu osobistegonp. podziękowania; sporządzanie krótkich, prostych notatek i zapisywanie wiadomości dotyczących spraw związanych z nagłymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • mówić o sobie, swojej uczelni, wykształceniu, miejscu zamieszkania, rodzinie; • przedstawiać znajomych i przyjaciół; • opisać swój kraj i typowe zwyczaje; • wyrazić uczucia takie, jak radość, rozczarowanie; • rozmawiać o marzeniach, przyjaźni, planach i doświadczeniach; • formułować uprzejme prośby, wyrażać przypuszczenia, propozycje, porady; • pośredniczyć w prostych rozmowach pomiędzy osobami posługującymi się innymi językami; • wyrazić własne zdanie i uzasadnić je; • przekazać polecenia i informacje z rozmowy telefonicznej; • negocjować terminy • udzielać informacji na podstawie wiedzy z tekstów; • opisać funkcję i działanie prostych urządzeń i przyrządów. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagającychprostych bezpośrednich informacji na znane tematy; radzenie sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie zrozumie się wszystkiego i nie umie się jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji; stosowanie prostych zwrotów i zdań aby opisać rodzinę i inne osoby, warunki życia, wykształcenie oraz obecną i ostatnio wykonywaną pracę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Podróże: morskie, lądowe, lotnicze, samolot, autobus, pociąg, statek, dworzec, port lotniczy;
Hotel — restauracje, bar, kawiarnie;
Moi bliscy, przyjaciele, wygląd zewnętrzny i cechy charakteru;
Dom, praca, uczelnia;
Wydarzenia historyczne;
Czynności codzienne i zwyczajowe, podróże, opis osób i miejsc;
Świat, społeczeństwo, polityka, środki masowego przekazu, edukacja;
Załatwianie prostych spraw dotyczących wyżej wymienionych tematów.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Gratulowanie, chwalenie, życzenie powodzenia;
• Zwracanie się do ludzi, zawieranie znajomości;
• Potwierdzenie zrozumienia;
• Identyfikowanie osób i rzeczy;
• Opisywanie osób i ich charakteru, przedmiotów, miejsc;
• Przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie życiorysu, wydarzeń, opisywanie
czynności;
• Wyrażanie czynności i wydarzeń z niedawnej przeszłości;
• Powtarzanie czynności. Wyrażanie ciągłości i braku ciągłości;
• Przedstawianie zwyczajowych czynności, częstotliwości ich wykonywania, czasu
trwania;
• Przedstawianie przyszłości;
• Wyrażanie warunku;
• Relacjonowanie wypowiedzi w formie pytającej, oznajmującej, rozkazującej;
• Porównywanie;
• Wyrażanie uczuć, motywów, obowiązku;
• Ocenianie minionych faktów i wydarzeń;
• Wyrażanie zgody lub nie zgadzanie się;
• Wyrażanie własnych opinii;
• Wyrażanie życzeń, prośby o pozwolenie, zakazu, polecenia;
• Rozpoczynanie, kończenie opowiadania, listu.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Zwroty: je vous félicite, bon courage, bonne chance, s’il vous plaît M./Mme/Mlle, pardon
M./Mme/Mlle, itp.;
Wyrażenia, zwroty: oui, d’accord, je vous suis, bien sur, itp.;
Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia bliższego i dalszego;
Rodzajniki cząstkowe;
Zaimki en i y;
Zaimki względne: qui, que, dont, ou;
Stopniowanie przymiotników;
Czas przeszły ciągły imparfait;
Czasy przeszłe: passé composé, imparfait – różnice znaczeniowe;
Zwroty: d’abord, ensuite, enfin;
Przyimki używane w określeniach czasu: en, depuis, il y a, itp.;
Czas przeszły: passé récent;
Przyrostek re-;
Czas przeszły imparfait;
Zwroty: quelquefois, souvent, toujours, 1(2...) fois par ...., jamais, ne ...plus, encore, de.....a,
avant, apres, pendant, jusqu’a, etre en train de, itp.;
Czasy przyszłe: futur proche, futur simple;
Zdania warunkowe: si présent + présent; si présent + impératif; si présent + futur simple;
Mowa niezależna i zależna;
Przysłówki sposobu, ilości;
Stopniowanie przymiotników i przysłówków;
Zwroty: avoir peur, avoir honte, etre heureux;
Imparfait;
Zwroty i czasowniki np.: penser, croire, trouver, a mon avis, c’est vrai, c’est faux, peut-etre,
sans doute, avoir une idée, itp.;
Conditionnel, impératif, souhaiter, désirer, itp.;
Tryb rozkazujący w mowie niezależnej i zależnej;
Czasowniki: devoir, permettre, interdire, autoriser, il faut, conditionnel présent;
Zwroty: je me permets de.., veuillez recevoir.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krystyna
Ukończona filologia romańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami