Artystyczne formy terapii
Artystyczne formy terapii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do grupy docelowej należą nauczyciele przedszkolni i wychowawcy, specjaliści wsparcia edukacyjnego, studenci i absolwenci kierunków pedagogicznych, kierownicy i dyrektorzy przedszkoli oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie programów edukacyjnych i terapeutycznych w placówkach przedszkolnych, które szukają nowych, innowacyjnych metod wspierania rozwoju dzieci.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje nauczycieli wychowania przedszkolnego do wykorzystania sztuki jako narzędzia terapeutycznego, wspierając rozwój emocjonalny i społeczny dzieciEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie podstawy arteterapii oraz jej wpływ na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i charakteryzuje różne formy artystyczne wykorzystywane w terapii, w tym rysowanie, malowanie, modelowanie, muzyka, taniec, teatr | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie badania na temat wpływu arteterapii na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje z powodzeniem techniki arteterapeutyczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje w praktyce różne formy artystyczne(malarstwo, rysunek, praca z gliną, muzyka, ruch) jako narzędzia terapeutyczne | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i charakteryzuje różne techniki rysunku i malarstwa potrzebne do pracy z dziećmi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje z powodzeniem techniki arteterapeutyczne z dziećmi o specjalnych potrzebach | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i charakteryzuje metody i techniki pozwalające na wykorzystanie sztuki w celu poprawy koncentracji i redukcji nadpobudliwości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i charakteryzuje metody i techniki pozwalające na wykorzystanie sztuki u dzieci z dysleksją i innymi trudnościami w uczeniu się. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i charakteryzuje techniki artystyczne potrzebne do pracy z dzieci z autyzmem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
1. Wprowadzenie do arteterapii
- Podstawy arteterapii
- Wprowadzenie do arteterapii i jej znaczenia w edukacji przedszkolnej.
- Przegląd różnych form artystycznych wykorzystywanych w terapii (rysowanie, malowanie, modelowanie, muzyka, taniec, teatr).
- Korzyści arteterapii
- Prezentacja badań na temat wpływu arteterapii na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci.
- Dyskusja: Wymiana doświadczeń nauczycieli z dotychczasowymi działaniami o charakterze artystycznym.
2. Techniki i narzędzia w arteterapii
- Rysunek i malarstwo jako narzędzia terapeutyczne
- Warsztaty praktyczne: Stosowanie różnych technik rysunku i malarstwa w pracy z dziećmi.
- Praca z gliną i materiałami plastycznymi
- Warsztaty praktyczne: Modelowanie z gliny i innych materiałów jako metoda wspierająca rozwój motoryczny i wyrażanie emocji.
- Muzyka i ruch
- Warsztaty: Zastosowanie muzyki i ruchu w terapii, łącznie z prostymi ćwiczeniami rytmicznymi i tanecznymi.
3. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Arteterapia w pracy z dziećmi z ASD (Autyzm)
- Prezentacja i dyskusja: Jak dostosować techniki artystyczne do potrzeb dzieci z autyzmem.
- Arteterapia w pracy z dziećmi z ADHD
- Warsztaty: Stosowanie sztuki w celu poprawy koncentracji i redukcji nadpobudliwości.
- Arteterapia i trudności w uczeniu się
- Studium przypadku: Analiza przykładów zastosowania arteterapii u dzieci z dysleksją i innymi trudnościami w uczeniu się.
4. Zastosowanie i integracja wiedzy
- Projektowanie sesji arteterapeutycznych
- Warsztaty: Planowanie i projektowanie własnych sesji arteterapeutycznych, dostosowanych do grupy wiekowej i indywidualnych potrzeb dzieci.
- Prezentacje i feedback
- Prezentacja przygotowanych sesji przez nauczycieli.
- Dyskusja i feedback: Omówienie mocnych stron i obszarów do poprawy w zaplanowanych sesjach arteterapeutycznych.
- Test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 1.Podstawy arteterapii | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 2. Korzyści arteterapii | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 3. Rysunek i malarstwo jako narzędzia terapeutyczne | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 4. Praca z gliną i materiałami plastycznymi | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 5. Muzyka i ruch | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 6. Arteterapia w pracy z dziećmi z ASD (Autyzm) | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 29-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 7. Arteterapia w pracy z dziećmi z ADHD | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 8. Arteterapia i trudności w uczeniu się | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 9. Projektowanie sesji arteterapeutycznych | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 10. Prezentacje i feedback | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Test + prezentacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 355,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 980,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto319,80 PLN
- Koszt osobogodziny netto260,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Kopczyńska
Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (ówczesna Akademia Ekonomiczna).
Przez kilkanaście lat pracowała jako nauczyciel akademicki w kilku poznańskich uczelniach,
prowadziła liczne szkolenia. Po zakończeniu pracy naukowej zajęła się kulinariami,
prowadząc warsztaty kulinarne dla dzieci w przedszkolach i szkołach. Zatem aktualnie zajmuje się prowadzeniem szkoleń i wartszatów kulinarnych. Oprócz warsztatów
kulinarnych, w ramach własnej działalności, organizuje i prowadzi różnorodne imprezy
dziecięce oraz większe eventy, takie jak miejski Dzień Dziecka przy Placu Wolności w
Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Niezbędne materiały zostaną udostępnione uczestnikom szkolenia
Informacje dodatkowe
Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie w czasie rzeczywistym odbędzie się na platformie Google Meet. Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają link do spotkania.
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
1. 1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
3. Wymagania sprzętowe:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
5. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
6. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.