AKADEMIA HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
AKADEMIA HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP i dużych firm w ramach projektu" Akademia HR".
W ramach usługi uczestnikami mogą być:
- właściciele firm z sektora MŚP i dużych firm,
- pracownicy firm z sektora MŚP i dużych firm odpowiedzialni za politykę personalna firmy,
- pracownicy firm z sektora MŚP i dużych firm zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych,
- pracownicy firm z sektora MŚP i dużych firm, wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze/menadżerskie.
-pracownicy firm z sektora MŚP i dużych firm z zespołów HR
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
“Celem usługi jest nabycie kompetencji “Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy”. Usługa przygotowuje do pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) i wykorzystania zróżnicowanego potencjału/talentów/doświadczeń pracowników. Dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (reskilling). Kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy:Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Wskazuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjałw zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Tworzy i wdraża strategie pozyskiwania oraz wdrażania nowych pracowników, które wspierają budowanie zespołów o szerokim zakresie umiejętności, różnorodnych talentach i bogatym doświadczeniu zawodowym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwości wykorzystania potencjału wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Kryteria weryfikacji Określa cechy pozytywnego nastawienie i gotowości pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Kryteria weryfikacji Definiuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie wiedzy: Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Definiuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie umiejętności: Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cechy programów rozwoju i ścieżek kariery opartych o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych: Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wskazuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale
- Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników
- Obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników
- Możliwości i korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników
- Programy rekrutacji – budowa i wdrożenie
- Nowy pracownik – wdrożenie pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji talentów i doświadczeń pracowników
DZIEŃ 2
- Wdrażanie narzędzi i procesów HR, umożliwiających stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników oraz ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji
- Programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników
- „Wiedza ukryta” – jak skutecznie ją wykorzystać?
- Stały rozwój pracowników i nabywanie przez nich nowych kompetencji
- Aktywne kształtowanie wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe
- Walidacja - test teoretyczny, wywiad swobodny
Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się
Ostatnie 60 minut usługi przewidziane jest na przeprowadzenie walidacji usługi w formie zamkniętego testu wiedzy jednokrotnego wyboru i wywiadu swobodnego.
Test na potrzeby walidacji jest przygotowywany przez osobę zgłoszoną w karcie usługi jako osoba prowadząca walidację.
Procedura przeprowadzenia etapu walidacji:
1. Prowadzący usługę rozdaje testy uczestnikom szkolenia .
2. Uczestnicy wypełniają testy. Wypełnione testy trafiają do walidatora.
3.Po weryfikacji testów uczestnicy otrzymują informację o osiągniętym wyniku testu.
4.Walidator przeprowadza wywiad swobodny z uczestnikami
Powyższa procedura przeprowadzenia etapu walidacji usługi zapewnia rozdzielenie funkcji osoby prowadzącej usługę od osoby przeprowadzającej walidację.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa prowadzona jest w godzinach zegarowych: 1 godz. = 60 min
Przerwy są wliczane w czas usługi.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności - case study, ćwiczenia praktyczne.
Minimalny poziom kwalifikowalności poprawnych odpowiedzi - 70 %.
Dostawca oświadcza, że:
• usługa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills),
• usługa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług,
• cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania,
• brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystającą ze wsparcia.
- usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem,
Fakt uczestnictwa w każdym dniu szkolenia oraz w walidacji musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na liście obecności na szkoleniu i liście obecności walidacji szkolenia.” – w przypadku usługi zdalnej będą to raporty z logowań uczestników szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników Obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Możliwości i korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Programy rekrutacji – budowa i wdrożenie | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Nowy pracownik – wdrożenie pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji talentów i doświadczeń pracowników | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Wdrażanie narzędzi i procesów HR, umożliwiających stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników oraz ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników „Wiedza ukryta” – jak skutecznie ją wykorzystać? | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Stały rozwój pracowników i nabywanie przez nich nowych kompetencji Aktywne kształtowanie wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Prowadzący Piotr Ignaczak | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja - test teoretyczny, wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Ignaczak
Zrealizował ponad 30 projektów doradczych i poprowadził ponad 700 dni szkoleniowych dla firm takich jak: Grupa Żywiec, Kraft/Mondelez, Unilever, Heinz, Carlsberg, Eurocash, OBI, Castorama i wielu innych. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu zarządzania sprzedażą, rozwoju kompetencji menedżerskich, zarządzania stresem i psychologią zmiany – kluczowych w kontekście zrównoważonego zarządzania potencjałem ludzkim.
Autor ponad 40 publikacji branżowych oraz współautor książek „Sprzedawca doskonały” i „Merchandising w praktyce”. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współtwórca platform OnBordMe i UpGrowth.
Wykształcenie: Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Posiada co najmniej 120 godz.doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich 2
latach wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materialy wypracowane podczas usługi: skrypty, konspekty.
Uczestnicy dostają materiały szkoleniowe w toku prowadzonego szkolenia, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.
Warunki uczestnictwa
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Dostawca oświadcza że:
• po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz przystąpienie do etapu walidacji w formie testu teoretycznego oraz wywiadu swobodnego.
• zapewnia realizację usługi uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
• karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu
Informacje dodatkowe
• usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
• usługa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.
W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Usługa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT,