Skuteczna komunikacja. Efektywny zespół.
Skuteczna komunikacja. Efektywny zespół.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wszyscy, którym zależy na sprawnej i efektywnej komunikacji w zespole.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji18-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest przygotowanie uczestników do skutecznej i swobodnej komunikacji, a także budowania długofalowych relacji, opartych na zaufaniu i szacunku. Nabycie umiejętności asertywnego radzenia sobie w sytuacjach związanych z odmawianiem, stawianiem granic, wyrażaniem swoich poglądów, przyjmowaniem i udzielaniem informacji zwrotnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe zasady budowania współpracy.Zna zasady efektywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i analizuje obszary do doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje swój pozytywny wizerunek w w zespole.Poprawia komunikację i współpracę. Wzmacnia zaangażowanie podczas wykonywania obowiązków. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby ludzi i odpowiednio je zaspokaja. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy dobrą atmosferę w pracy.Umie niwelować konfilty. Pokazuje ludziom, że wzajemny szacunek i zaufanie jest ważnym czynnikiem każdej relacji. | Kryteria weryfikacji Asertywnie reaguje w sytuacjach zawodowych i społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Jest odbierana przez współpracowników jako osoba wiarygodna.Wykazuje łatwość skupiania ludzi wokół siebie. | Kryteria weryfikacji Wykazuje łatwość tworzenia relacji długotrwałych, chętnie podtrzymywanych przez współpracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1. Runda otwarcia
- Przedstawienie programu.
- Przedstawienie trenera i uczestników.
- Zebranie oczekiwań uczestników dotyczących szkolenia.
- Ustalenie reguł współpracy.
- Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy.
2. Miękka komunikacja = twarde wyniki
- Dlaczego współpraca i celowa komunikacja w zespole jest ważna?
- 3 funkcje komunikacji:
- Atmosfera i relacje – otwartość i szacunek dla innych.
- Wyniki – dostęp i przekazywanie informacji oraz praca na danych.
- Współpraca – nastawienie na cel i odpowiedzialność.
Ćwiczenie komunikacyjne, którego celem jest integracja zespołów.
3. Koło komunikacji – jak wpływamy na drugą stronę?
- Spójność i wiarygodność, czyli komunikacja poza słowami.
- Język ciała – na co zwracać uwagę, by wiarygodnie i efektywnie się porozumiewać?
- Głos – jak nasz sposób wypowiedzi, wpływa na efekt jaki osiągamy w rozmowie?
- Co to są gry statusowe, walka o pozycję? Status wysoki, niski i dynamiczny – jak go budować i korzystać z niego we współpracy?
Ćwiczenie komunikacyjne
Dzień 2
1. Jak mówić, by dobrze się komunikować – różne style mówienia i ich efekty
- Jak przekazywać informacje, znaczenie precyzji wypowiedzi.
Mocny język- technika konkretyzowania.
Ćwiczenie komunikacyjne – powiedź to innymi słowami.
2. Dialog – poznawanie i łączenie perspektyw
- Pytanie i uważne słuchanie w celu uniknięcia nieporozumień.
- Prowadzenie dialogu i nastawienie na rozwiązania – doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań.
- Kontraktowanie i umawianie się na współpracę.
- Język rozwiązań – technika współpracy i nastawienia na działanie.
Praca warsztatowa, której celem jest uruchomienie dialogu pomiędzy zespołami.
3. Feedback w zespole
- Udzielanie informacji zwrotnych – niezbędne narzędzie współdziałania.
- FUKO – praktyczny algorytm feedbacku.
- Jak krytykować, by zachęcać do zmiany zachowania?
- Jak chwalić, by wzmacniać relację i zachęcać do jego kontynuowania działania?
4. Asertywność we współpracy – jak rozmawiać w trudnych sytuacjach?
- Przekazywanie trudnych informacji.
- Odmawianie – jak optymalnie przekazywać informację, że to, czego sobie życzysz, nie jest możliwe do realizacji.
5. Podsumowanie i zakończenie
UWAGA!
Istnieje możliwość modyfikacji oraz dopasowania usługi do indywidualnych potrzeb projektowych bądź firmy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Runda otwarcia. Miękka komunikacja. | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Koło komunikacji – jak wpływamy na drugą stronę? | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Jak mówić, by dobrze się komunikować – różne style mówienia i ich efekty. Dialog poznawanie i łączenie perspektyw. | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Przerwa | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Feedback w zespole. Asertywność we współpracy – jak rozmawiać w trudnych sytuacjach? Podsumowanie. | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 890,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT AKAT CONSULTING
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy dostaną notesy, teczki, długopisy, a po zakończeniu usługi materiały wypracowane podczas usługi.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy szkolenia i doradztwa również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting.
Podatek VAT
Usł. szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr. zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).