Zaburzenia integracji sensorycznej - szkolenie dla pracowników i osób związanych z placówkami przedszkolnymi.
Zaburzenia integracji sensorycznej - szkolenie dla pracowników i osób związanych z placówkami przedszkolnymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pedagodzy ( w tym przedszkolni), nauczyciele przedszkoli, psycholodzy, fizjoterapeuci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką integracji sensorycznej w placówkach przedszkolnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji05-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego definiowania diagnozy oraz prowadzenia planu terapeutycznego zaburzeń sensorycznych u dzieci przedszkolnych, w tym do przeprowadzenia wywiadu, obserwacji, wprowadzenia systemu wczesnej interwencji oraz budowania strategii postępowania w sytuacji zdefiniowanych zaburzeń SI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zaburzeń sensorycznych | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje i charakteryzuje etapu rozwoju motorycznego dziecka przedszkolnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozpoznaje i charakteryzuje wskazania do konsultacji ze specjalistami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Rozpoznaje i charakteryzuje etapy diagnozy w badaniach psychoruchowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę oraz planuje kroki terapeutyczne w zakresie zaburzeń sensorycznych | Kryteria weryfikacji 1. Przeprowadza wywiad, zbiera dane dotyczące zaburzeń SI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Samodzielnie definiuje diagnozę oraz terapię zaburzeń SI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przygotowuje plan terapeutyczny SI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4. Przekazuje informacje dotyczące postępowania diagnostycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji 1. Buduje wizerunek profesjonalisty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Buduje poczucie zaufania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Buduje ścieżkę samorozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie dostosowane jest do potrzeb następujących grup:
Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci SI, pedagodzy ( w tym przedszkolni), nauczyciele wychowania przedszkolnego, psycholodzy, fizjoterapeuci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką integracji sensorycznej w placówkach przedszkolnych.
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom umiejętności uczestnika w obszarze zaburzeń sensorycznych u dzieci przedszkolnych
Szkolenie będzie miało formę wykładową i warsztatową.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
Dzień 1
- Rozwój motoryczny dziecka przedszkolnego
- Czerwone flagi w rozwoju motorycznym dziecka – kiedy udać się do fizjoterapeuty/logopedy/psychologa
- Wczesna diagnoza i obserwacja dziecka (badanie fizykalne i obserwacja wzorców psycho-ruchowych)
- Warsztaty
Dzień 2
- Wczesna interwencja (pielęgnacja, stymulacja, pozycjonowanie i założenia terapeutyczne w pracy z dzieckiem)
- Zaburzenia samoregulacji u dzieci – charakterystyka zachowania
- Strategie postępowania przy zaburzeniach samoregulacji dzieci
- Warsztaty
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Rozwój motoryczny dziecka, czerwone flagi. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 06-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Wczesna diagnoza i obserwacja dziecka przedszkolnego | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 06-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Warsztaty SI. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 06-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Wczesna interwencja, zaburzenia samoregulacji. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 07-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Strategia postępowania | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 07-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Warsztaty SI. | Prowadzący Katarzyna Zawada | Data realizacji zajęć 07-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 936,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto246,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Zawada
Wykształcenie:
2005 Licencjat Fizjoterapia Akademia Świętokrzyska w Kielcach
2007 Magister Fizjoterapia Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
Wybrane certyfikaty:
• „Miogopedia – terapia miofunkcjonalna praktycznie”
• „Sensomotoryczna Terapia Widzenia”,
• „Diagnoza i Terapia SI osób z niepełnosprawnością intelektualną (NI),
• „Rozumowanie kliniczne w diagnozie i terapii SI”,
• „Uprawnienia do używania komputerowego Asystenta Terapii Integracji Sensorycznej.
• „Globalna Terapia Stopy”,
• „Certyfikat Wyjątkowego Nauczyciela”,
• „DNS wg Kolara (Dynamic Neuromuscular Stabilization)”,
• „Terapia manualna w pediatrii ciąża i narodziny”,
• Ukończyła szkolenie i uzyskała uprawnienia do wykorzystywania testu „Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia”
• „Wstęp do biomechaniki kończyny dolnej oraz proces zaopatrzenia w dynamiczne wkładki ortopedyczne”
• „Badanie i dokumentacja medyczna w fizjoterapii”,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, prezentacja, elementy niezbędne do części warsztatowej - misie lub lalki.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi