Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową.
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, kierownicy zasobów ludzkich (HR Managers), specjaliści ds. HR, liderzy zespołów.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie samodzielnie zarządzać zespołem pracowników działających w różnych modelach pracy, w tym zdalnej i hybrydowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia zapisy zgodne z aktualnymi przepisami prawnymi dotyczącymi pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, w tym z Kodeksem Pracy oraz innymi regulacjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady rozwiązań technologicznych łatwo dostępnych dla pracowników oraz czy są proste w użyciu, aby minimalizować bariery techniczne i ułatwić szybką adaptację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej, jak również z wdrożenia elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Omówienie korzyści wynikających z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, bez względu na ich stanowisko, lokalizację czy inne czynniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia typowe trudności (w tym: problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem, wypalenie zawodowe etc.), które mogą towarzyszyć różnych formom pracy zdalnej i wdraża działania, które je eliminują. | Kryteria weryfikacji Ocena różnorodnych trudności, takie jak brak poczucia przynależności do firmy lub zespołu, wypalenie zawodowe, izolacja społeczna czy trudności w komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia czynniki, o jakie należy zadbać, aby kształtować zaangażowanie pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Definiuje jasne cele i oczekiwania dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej, umożliwiając pracownikom zrozumienie, co jest od nich oczekiwane i jak będą oceniani | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie działań uwzględniających skuteczną komunikację między członkami zespołów, bez względu na wykonywanie pracy zdalnej, hybrydowej lub w tradycyjnym miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawną komunikację i podział / delegowanie zadań w przypadku pracy zdalnej / hybrydowej, jak również w przypadku elastycznego czasu pracy poszczególnych osób. | Kryteria weryfikacji Omówienie narzędzi komunikacyjnych, takie jak platformy do wideokonferencji, komunikatory internetowe i systemy zarządzania projektami, oraz czy są one łatwe w użyciu i dostępne dla wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Określa narzędzia technologiczne umożliwiające monitorowanie wydajności i efektywności pracy zdalnej i hybrydowej, aby zapewnić ciągłe doskonalenie procesów i rezultatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i wdraża akceptowane i wspierane przez wszystkich zainteresowanych rozwiązania, pozwalające na skuteczny monitoring efektywności pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji definiują klarowne cele oraz ocenę efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, umożliwiając miarodajne monitorowanie i ocenę wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nadzoruje kadrę menedżerską w unikaniu mikro managementu i ograniczaniu swobody działania pracowników. | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady efektywnego zarządzania zespołem bez stosowania mikromanagementu, oraz czy są one regularnie aktualizowane i dostosowane do zmieniających się potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wystąpieniu takich zjawisk jak wypalenie zawodowe, czy też pogorszenie jakości życia (well-being) pracowników korzystających z pracy zdalnej lub hybrydowej. | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie analizy czynników ryzyka związanych z wypaleniem zawodowym oraz pogorszeniem jakości życia pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nadzoruje kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami (w tym problemami z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz w budowaniu zaangażowania pracowników korzystających z tych form pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady typowych trudności, takich jak brak poczucia identyfikacji z firmą lub zespołem, oraz czy potrafi je rozpoznawać i radzić sobie z nimi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy itp. Wypracowuje z nimi optymalne rozwiązania w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Analiza potrzeb i preferencji zarówno pracowników, jak i kadry menedżerskiej, aby znaleźć optymalne rozwiązania dostosowane do konkretnych sytuacji związanych pracą zdalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
Dzień 1:
Blok I
- Wprowadzenie do problematyki mikrozarządzania i jego negatywnych skutków na pracowników oraz organizację.
Blok II
- Techniki unikania mikrozarządzania: Delegacja zadań, ustalanie jasnych celów i oczekiwań, budowanie zaufania.
Blok III
- Systemowe rozwiązania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i poprawa jakości życia pracowników w pracy zdalnej i hybrydowej.
Blok IV
- Typowe trudności w pracy zdalnej i hybrydowej: Problemy z identyfikacją z firmą/zespołem, brak zaangażowania.
Blok V
- Budowanie zaangażowania i poczucia przynależności w pracy zdalnej i hybrydowej.
Dzień 2
Blok I
- Studium przypadków: Analiza indywidualnych sytuacji związanych z pracą zdalną, elastycznym czasem pracy itp. i wspólne opracowanie optymalnych rozwiązań.
Blok II
- Wdrażanie zdobytych umiejętności i narzędzi w praktyce: Planowanie działań na przyszłość.
Blok III
- Monitorowanie i ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań.
Blok IV
- Podsumowanie i planowanie dalszych działań.
Blok V
Sesja pytań.
Test końcowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do problematyki mikrozarządzania i jego negatywnych skutków na pracowników oraz organizację. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Techniki unikania mikrozarządzania: Delegacja zadań, ustalanie jasnych celów i oczekiwań, budowanie zaufania. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Systemowe rozwiązania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i poprawa jakości życia pracowników w pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Typowe trudności w pracy zdalnej i hybrydowej: Problemy z identyfikacją z firmą/zespołem, brak zaangażowania. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Budowanie zaangażowania i poczucia przynależności w pracy zdalnej i hybrydowej. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Studium przypadków: Analiza indywidualnych sytuacji związanych z pracą zdalną, elastycznym czasem pracy itp. i wspólne opracowanie optymalnych rozwiązań. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Wdrażanie zdobytych umiejętności i narzędzi w praktyce: Planowanie działań na przyszłość. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Monitorowanie i ocena skuteczności wdrożonych rozwiązań. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Podsumowanie i planowanie dalszych działań. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Sesja pytań. | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 test końcowy (walidacja) | Prowadzący Michał Żygłowicz | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 625,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 625,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Żygłowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje16 godz. dydaktycznych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 %. Szkolenie realizowane w każdym dniu wg następującego harmonogramu:
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33-300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi